Snälla gör de!BOB skrev:borde nog skaffa SDR logga att sätta på.......
mitsubishi evo 3
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
BOB skrev:tyvär har jag inte dom snygga orginal fälgarna, borde leta upp en uppsättning sådana och ha roligare däck på.2(SiC) skrev:BOB:
Grattis till bil köpet! Är man inte så ensam om att åka mitsu
Gör det något om man kommer ner till sommaren å kikar på den ???
Faaaaaaaaaaast om man får säga sitt så är faktiskt Galant VR-4 6g ett bättre val. Fast Evo 3 är snyggare.
Vill du köpa begagnade spik däck till den på fälg ?`
Och har du dom vita Oz fälgarna också?
självklart så får du komma ner på en provtur.. ska bara få ordning på den först.
spikdäck vore kul men frågan hur mycket kört det blir med den i vinter
Jao! Jag är sugen på att ha vita vinter fälgar. Får nog lacka dom som jag har istället.
Täntke om du hade till salu...
Jo det vore kul! Fast då kommer man garanterat att tröttna på sin egna bil. Å föresten, vet du att vi har typ samma motor ? 4G63 DOHC
Angående spik däck. Jag funderar på att köpa hans uppsättningen, men då vill jag ha kammar också. Är inte så värt annars.
Jo Lanceregistret har nog större koll på det än mig. Tror nog inte att det sklijer sig något motor mässigt mellan RS och GSR !
Du har väl joinat på:
www.wroom.org/evoclub
www.evoforum.se
www.mitsubishiclubsweden.com
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
nu har jag fått mitt egna garage så nu har jag kört evo en liten runda till garaget mycket trevligt.
bilen i garaget
bakdiff som ska bytas och lexus ljusen som antagligen är sålda
lite leksaker i mitt nya garage
närbild på fälgarna
tänkte kolla skicket på kammremmen och hittade ett ställbart HKS kammdrev. Kan någon säga varför man sätter dit bara ett ställbart kammdrev? (hittade även ett insatssportluftfilter i boxen )
bilen i garaget
bakdiff som ska bytas och lexus ljusen som antagligen är sålda
lite leksaker i mitt nya garage
närbild på fälgarna
tänkte kolla skicket på kammremmen och hittade ett ställbart HKS kammdrev. Kan någon säga varför man sätter dit bara ett ställbart kammdrev? (hittade även ett insatssportluftfilter i boxen )
Robert Gustafsson
Nu har jag plockat bort bakdiffen och det ser lovande ut att det är den som är problemet i drivlinan, oljan i den gamla diffen var full med små metall spån så pluggen var som koppar pasta fast i silver och oljan full med silverstråk i. Hoppas jag hinner montera ihop och testa i veckan.
har även införskaffat röda rallystänklappar synd att det inte är å mycket rallystuk på fälgarna.
diffarna:
innuti den gamla diffen
har även införskaffat röda rallystänklappar synd att det inte är å mycket rallystuk på fälgarna.
diffarna:
innuti den gamla diffen
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
Samuel Lindkvist skrev:Det kanske kan bero på att folk tror att man kan göra som den svarta på bilden ovan.
Men det låter ju lovande. Hade jag varit du hade jag bytt olja i växellåda och framdiff också.
Schysst bil förresten.
självklart ska jag byta olja överallt det går på bilen. får hålla tummarna att det bara är bakdiffen nu...
Robert Gustafsson
då har man varit nere i garaget och satt dit den nya bakdiffen.. bilen går mycket bättre nu i drivlinan men problem känns fortfarande lite. tömde ut oljan ur fördelningslådan och växellådan också och oljan var jätte dålig där med.
en sak är säker drivlinan har fått gå hårt. det är silver i bägge oljorna.
länkar till en tråd på ett evoforum som jag skrivit på om problemet om någon har några tips
http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=8026
ska testa med ny olja i vxllåda och fördelningslåda och se om bilen beter sig bättre. annars får det bli att införskaffa sig en ny låda med fördelningslåda med.
en sak är säker drivlinan har fått gå hårt. det är silver i bägge oljorna.
länkar till en tråd på ett evoforum som jag skrivit på om problemet om någon har några tips
http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=8026
ska testa med ny olja i vxllåda och fördelningslåda och se om bilen beter sig bättre. annars får det bli att införskaffa sig en ny låda med fördelningslåda med.
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
såg dom men tycker priset är lite saftigt.....Samuel Lindkvist skrev:http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33398&highlight=
Robert Gustafsson
Pruta!BOB skrev:såg dom men tycker priset är lite saftigt.....Samuel Lindkvist skrev:http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33398&highlight=
-
- Superpostare!
Karl Birgander skrev:Ska du ha båda? Min kompis kan vara intresserad av den ena annars...BOB skrev:då har man köpt sig 2st växellådor så nu ska jag byta och se om det kan vara mittdiffen i lådan som krånglar.
jag behöver ju bara en ska nog sälja en, dom verkar inte svårsålda har redan folk som vill köpa en av dom... men är han intresserad så kan han ju mejla..
(miniclubman7@hotmail.com)
Robert Gustafsson
-
- Superpostare!
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Superpostare!