kardanaxel skrev:Det är farligt att släppa ut dig utanför Horda med allt för mycket tid!
Vi kom ju på rätt många projekt under några dagar i Tyskland! Så hur mycket du har att göra när du kommer hem från den här resan vågar jag inte tänka på...
Ja just det ja. Det va ju det där med gutningen av S70/2-topparna till V12:an. Det måste vi göra nån gång.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Trevligt. Hoppas min blir lika snabb. Tveksamt om den är speedad. Det hörs rätt väl på speakern om man speedar det minsta. Om 4dagar ska jag börja montera mitt nya sprut. Sen bär det iväg till Ullared för att få domen om. "Hur liten effektökning det blivit för hur mycket pengar som helst"
Kan man montera en sån vinge som i filmen utan att få stryk? Egentligen vill jag inte det, men jag behöver nog lite mer downforce.
Samuel Lindkvist skrev: Om 4dagar ska jag börja montera mitt nya sprut. Sen bär det iväg till Ullared för att få domen om. "Hur liten effektökning det blivit för hur mycket pengar som helst"
Nu är sprutet monterat. Köpte även nya MSD spridare i USA och en LM-1 bredbandslambda. Fick igång bilen direkt och utan att gjorde nåt gick den direkt bättre än tidigare.
Igår monterade jag 2st original strömbrytare på panelen där jag kan switcha Loggingen av/på. Och en brytare så att man kan välja bränsle-typ. E85/V-power. Så fort Köhler får tid ska vi mappa bilen i hans bänk och se vad den orkar med.
Får jag tid över ska jag koppla in en Shiftlight (iofs hörs det när det är dags)
Idag har jag lättat bilen 2,6kg när jag monterade 2,25" racingfjädrar bak istället för original.
Sen svarvade jag ett nytt större remhjul till generatorn i aluminium. Det gör att generatorn snurrar hälften så sakta och tar då inte så mycket effekt från motorn. Den laddar givetvis inte så bra på tomgång men redan vid 1500 varv så laddade den fullt. Jag gissar att jag fått minst 5hk extra vid max varv pga detta. På en M3E46 gjorde det 10hk i bänk. Det sparar ju även generatorn när man varvar mycket.
Samuel Lindkvist skrev:Idag har jag lättat bilen 2,6kg när jag monterade 2,25" racingfjädrar bak istället för original.
Sen svarvade jag ett nytt större remhjul till generatorn i aluminium. Det gör att generatorn snurrar hälften så sakta och tar då inte så mycket effekt från motorn. Den laddar givetvis inte så bra på tomgång men redan vid 1500 varv så laddade den fullt. Jag gissar att jag fått minst 5hk extra vid max varv pga detta. På en M3E46 gjorde det 10hk i bänk. Det sparar ju även generatorn när man varvar mycket.
Hur mycket laddade den på tomgång då? Ingen risk att man gör av med mer än man genererar eller?
Idag har jag bygg om mina fjäderben till coilover. Blev riktigt bra. Nu kan man byta till lite mjukare och längre fjädrar till vinterns isträffar och hårda och korta till sommaren så den blir låg och stabil.
Men huvudsaken va att jag vill kunna justera cornerweighten.
Började med att slipa bort original fjäderskål.
Sedan svetsade jag dit en stödring.
Lite grundfärg.
Lackade lite. Men det ser konstigt ut på bilden.
Limma dit ett gängat rör i aluminium.
Montera tillbaka stötdämparen.
Sen va det bara att montera ihop allting med fjädrar, mm.