Rallyträff Vara 21/10
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Rallyträff Vara 21/10
Ja, vad ska man säga?
Kanonkul! Jag njöt hela tiden, gick att plåga Omegan riktigt gött.
Bilder/filmer?
Stort tack till Jonas och Mikael mfl som ställde upp och fixade detta!
Kanonkul! Jag njöt hela tiden, gick att plåga Omegan riktigt gött.
Bilder/filmer?
Stort tack till Jonas och Mikael mfl som ställde upp och fixade detta!
Senast redigerad av 2 Karlsson, redigerad totalt 21 gång.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Japp, det var riktigt kul!
Hade lite närkontakt med en jordvall vilket resulterade i ett pajat dimljus och ett avkrängt framdäck. Bakkofångaren har släppt också, men Omegan lever fortfarande!
(det fanns ju andra som råkade värre ut i samma kurva... )
Ett stort tack till Jonas och Mikael för ett bra arrangemang!
Hade lite närkontakt med en jordvall vilket resulterade i ett pajat dimljus och ett avkrängt framdäck. Bakkofångaren har släppt också, men Omegan lever fortfarande!
(det fanns ju andra som råkade värre ut i samma kurva... )
Ett stort tack till Jonas och Mikael för ett bra arrangemang!
Andreas Ekslätt
ojoj! njuting på hög nivå.
Hade gärna sett att fler bilar hade varit med och kört. Ni missade något riktigt sköj!
I all iver så glömde jag att ja hade filmkameran med, så det blev bara några få varv filmade. Naturlligtvis kom mina sämsta varv med... Satte mig lite i en vall. Men det krävs nog bara tre-fyra slag med släggan, så är det ordnat. Sen skulle det nog inte suttit fel med lite fler pollar under huven. Orginal 81kW kändes lite trötta. Men det får ordnas till nästa gång (för det blir det väl?).
jaja, här är en liten film, som av någon anledning landade på 60Mb (inget för "smalband"
http://attitude.mine.nu/filmer/Hjerpe/Vara_06.wmv
Hade gärna sett att fler bilar hade varit med och kört. Ni missade något riktigt sköj!
I all iver så glömde jag att ja hade filmkameran med, så det blev bara några få varv filmade. Naturlligtvis kom mina sämsta varv med... Satte mig lite i en vall. Men det krävs nog bara tre-fyra slag med släggan, så är det ordnat. Sen skulle det nog inte suttit fel med lite fler pollar under huven. Orginal 81kW kändes lite trötta. Men det får ordnas till nästa gång (för det blir det väl?).
jaja, här är en liten film, som av någon anledning landade på 60Mb (inget för "smalband"
http://attitude.mine.nu/filmer/Hjerpe/Vara_06.wmv
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Ja vilken höjdarträff!!!
Synd att man inte hade en egen omega att plåga runt banan...
Tack för åkturena Karlsson och Andreas. Ni som inte var där missade verkligen någon.
Kan tilläggas att jag körde framför Anderas på vägen hem. Och efter ett par kilometer så såg jag fortfarande i backspelen hur det lossnade lera från hans bil...
Synd att man inte hade en egen omega att plåga runt banan...
Tack för åkturena Karlsson och Andreas. Ni som inte var där missade verkligen någon.
Kan tilläggas att jag körde framför Anderas på vägen hem. Och efter ett par kilometer så såg jag fortfarande i backspelen hur det lossnade lera från hans bil...
Klockrent hur roligt som helst. Var roligt att prova 240 lite tills min far såg att lika mycket vatten han hällde i rann ut ur kylet.
Nu väntar förar/kartläsar kurs nästa helg och den 04/11 -06 Debuterar sliskracing i skillingen 50. Hoppas ingen bor nära för då laddas det.
Tack än en gång alla entusiaster som gör en kanon dag som denna längtar redan till nästa.
P.s Nästa träff mantan är med SKA motorn vara Slisk preppad d.s
Nu väntar förar/kartläsar kurs nästa helg och den 04/11 -06 Debuterar sliskracing i skillingen 50. Hoppas ingen bor nära för då laddas det.
Tack än en gång alla entusiaster som gör en kanon dag som denna längtar redan till nästa.
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Jag ska ev. vara funktionär/vägvakt på Skilling 50. Då gäller det ju att se upp när du kommer!P-A skrev:Klockrent hur roligt som helst. Var roligt att prova 240 lite tills min far såg att lika mycket vatten han hällde i rann ut ur kylet.
Andreas Ekslätt
Va gött! Då kan vi ju sitta på din altan, dricka läskeblask och lyssna till det underbara ljudet av rallybilar på fullt ställ!BMW Samuel skrev:Oj. Jag tror det går precis bakom mitt hus.P-A skrev:Nu väntar förar/kartläsar kurs nästa helg och den 04/11 -06 Debuterar sliskracing i skillingen 50. Hoppas ingen bor nära för då laddas det.
bilder? var det inte några herdar som hade digitalkamera med sig?
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Legend!
Hade ett som inte funkade förut... Men nu kör jag LeechFTP, funkar kanoners. Är nog gratis också.Anders Toll skrev:Pröva att byta ftp-program. Det kan hjälpa.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Legend!
Här finns en del bilder. Många bilder på min Omega för det är mina polare som har tagit korten....
http://attitude.mine.nu/bilder/Andreas/ ... ra%202006/
http://attitude.mine.nu/bilder/Andreas/ ... ra%202006/
Andreas Ekslätt