Rallyträff på folkracebana 21:e Oktober
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Rallyträff på folkracebana 21:e Oktober
Den 21:e Oktober så kommer vi tillsammans med Vara MK att anordna en rallyträff (eller banträff på grus) på folkracebanan som ligger mellan Vara och Falköping.
Långloppet som tidigare har diskuterats kommer tyvärr inte att bli av detta året, men vi hoppas på att arrangera det nästa år istället.
Som vanligt är det påställd, besiktigad o försäkrad bil som gäller och hjälmen ska sitta på huvudet både på föraren och på eventuella passagerare.
Arrangemanget kommer att köras enligt SBF:s regler (SBF=Svenska Bilsport Förbundet) för drivers open, vilket innebär att det krävs licens för att få köra. Om du har licens så tar du med den, och om du inte har det så kan man lösa engångslicens på plats.
Banan som är ca 800 m lång är väldigt fin och kan jämföras med en grusväg, vilket innebär att du kan köra med din vanliga bruksbil på banan. Eller så kanske det blir premiärturen för säsongens vinterbil…?
Så ta med familjen, pojk-/flickvännen eller dina vänner och kom dit! Även om du inte själv tänker köra så är nästan lika roligt att stå bredvid banan och titta på som det är att köra själv! Men bara nästan….
När?
21:e Oktober Kl 9.00
Vägbeskrivning:
Banan finns vid byn Edsvära som ligger mitt emellan Falköping och Vara. Pilat från Rv 47.
Kostnad:
ca 250 kr inkl licens
För mer information, kontakta Jonas Öhman på telefonnummer 070-580 51 15 eller kolla på vår hemsida.
Långloppet som tidigare har diskuterats kommer tyvärr inte att bli av detta året, men vi hoppas på att arrangera det nästa år istället.
Som vanligt är det påställd, besiktigad o försäkrad bil som gäller och hjälmen ska sitta på huvudet både på föraren och på eventuella passagerare.
Arrangemanget kommer att köras enligt SBF:s regler (SBF=Svenska Bilsport Förbundet) för drivers open, vilket innebär att det krävs licens för att få köra. Om du har licens så tar du med den, och om du inte har det så kan man lösa engångslicens på plats.
Banan som är ca 800 m lång är väldigt fin och kan jämföras med en grusväg, vilket innebär att du kan köra med din vanliga bruksbil på banan. Eller så kanske det blir premiärturen för säsongens vinterbil…?
Så ta med familjen, pojk-/flickvännen eller dina vänner och kom dit! Även om du inte själv tänker köra så är nästan lika roligt att stå bredvid banan och titta på som det är att köra själv! Men bara nästan….
När?
21:e Oktober Kl 9.00
Vägbeskrivning:
Banan finns vid byn Edsvära som ligger mitt emellan Falköping och Vara. Pilat från Rv 47.
Kostnad:
ca 250 kr inkl licens
För mer information, kontakta Jonas Öhman på telefonnummer 070-580 51 15 eller kolla på vår hemsida.
Andreas Ekslätt
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Här är en bild på banan med omnejd:

Dem överflödiga informationen beror på att banan även har använts till bilorientering i Vara MK:s regi. Banan består till största delen av grus, men startplattan är gjuten i betong. Kurvorna har ful-kerbs gjorda av gamla bildäck i glada färger.
Jag tar gärna emot anmälningar här för att lättare kunna lägga upp dagens program.

Dem överflödiga informationen beror på att banan även har använts till bilorientering i Vara MK:s regi. Banan består till största delen av grus, men startplattan är gjuten i betong. Kurvorna har ful-kerbs gjorda av gamla bildäck i glada färger.
Jag tar gärna emot anmälningar här för att lättare kunna lägga upp dagens program.
Re: Rallyträff på folkracebana 21:e Oktober
Man kör väl själv på banan va ?
Inte en stor hög samtidigt eller ?
Inte en stor hög samtidigt eller ?
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Kan ju inte säga något annat än att man är sugen!
Måste inte anmäla sig innan ?
Måste inte anmäla sig innan ?
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Okej!
Kan inte lova någonting. Men jag är sugen.
Fast jag har inte fått ihop bilen ännu, å man är lite osäker på att köra också. Vill inte vara plåtslagare igen.
Kan inte lova någonting. Men jag är sugen.
Fast jag har inte fått ihop bilen ännu, å man är lite osäker på att köra också. Vill inte vara plåtslagare igen.
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Ja kommer... lätt.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
En tur runt banan:

Startplatta av betong. Gasen i bott och mitten av banan är det som gäller.

Den fruktade vändkurvan närmar sig, välj rätt spår!

Nu går det nedför och tvyärr på grund av vädret dåligt en liten bit.

Slutet nämar sig. Ytterligare en blind högfartspassage där spårvalet är viktigt.

Nu är det nära!

Startplatta av betong. Gasen i bott och mitten av banan är det som gäller.

Den fruktade vändkurvan närmar sig, välj rätt spår!

Nu går det nedför och tvyärr på grund av vädret dåligt en liten bit.

Slutet nämar sig. Ytterligare en blind högfartspassage där spårvalet är viktigt.

Nu är det nära!
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Kom att tänka på att jag inte har tänkt på det där med spis, leklamlig såväl som andlig. Jag har lite för mycket att göra för att för att förbereda en bra andakt, så det får någon annan gärna ta hand om.
Beträffande den lekamliga spisen så ligger banan lite avsides. Ska vi ha en grill på plats, eller vad tycker ni. Det är nästan två mil till närmaste matställe.
Beträffande den lekamliga spisen så ligger banan lite avsides. Ska vi ha en grill på plats, eller vad tycker ni. Det är nästan två mil till närmaste matställe.
-
- Deluxpostare!
- Kontakt: