Uråsa 16/9
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
- Kontakt:
Tack så mycket för en trevlig dag på Uråsa!
En minnesvärd dag att ta med sej in i vinter dvalan, vilken närmar sej
ruskigt snabbt för den som åker sjua.
Jag lider starkt med ägaren till Speedstern som åkte genom tidtagningsfotocellen på tvären, olyckligt slut på en trevlig dag med
ett sådant jack i dörren! Jag röstade vid korvgrillningen på den speedstern som snyggast bil, Det är den fortfarande enligt mitt tycke
så lycka till med reparationen du som äger den och hoppas jag får se den till nästa sommar igen
En minnesvärd dag att ta med sej in i vinter dvalan, vilken närmar sej
ruskigt snabbt för den som åker sjua.
Jag lider starkt med ägaren till Speedstern som åkte genom tidtagningsfotocellen på tvären, olyckligt slut på en trevlig dag med
ett sådant jack i dörren! Jag röstade vid korvgrillningen på den speedstern som snyggast bil, Det är den fortfarande enligt mitt tycke
så lycka till med reparationen du som äger den och hoppas jag får se den till nästa sommar igen
-
- Legend!
Vilken träff!
Många roliga bilar, trevliga mäniskor och perfekt väder! Gud är god.
Tusen tack till alla som körde "mina" motorkonfirmander!
Ni var till stor hjälp. Killarna var väldigt nöjda! Och vi också.
Är det någon som tycker att det är ett dumt upplägg att ta med 16 killar som "tjatar" om att få åka med - prata gärna med mig. PM eller skriv här. Det vore väldigt bra att veta om någon har negativa erfarenheter från motorkonfirmanderna från idag.
Den enda smolken i bägaren idag var att min bil gick lite knackigt på slutet. Jag fick inte sätta någon fin tid på andra banan.
Många roliga bilar, trevliga mäniskor och perfekt väder! Gud är god.
Tusen tack till alla som körde "mina" motorkonfirmander!
Ni var till stor hjälp. Killarna var väldigt nöjda! Och vi också.
Är det någon som tycker att det är ett dumt upplägg att ta med 16 killar som "tjatar" om att få åka med - prata gärna med mig. PM eller skriv här. Det vore väldigt bra att veta om någon har negativa erfarenheter från motorkonfirmanderna från idag.
Den enda smolken i bägaren idag var att min bil gick lite knackigt på slutet. Jag fick inte sätta någon fin tid på andra banan.
-
- Superpostare!
-
- Klubbordförande
Vilken dag!! Helt underbart!
Massa bilar, mycket trevligt folk, fint väder! Vad mer kan man begära..?
Testade lite bätre däck denna gången och det gav mersmak Gick ju att köra nästan hur hårt som helst
Å vad korv ni åt pajkar å tjejer!! Jag tyckte att jag köpte mycket korv... men det gick ju åt 100 korvar på bara en fem tio minuter! Det måste vara den goda fulkorven som gör de!
Massa bilar, mycket trevligt folk, fint väder! Vad mer kan man begära..?
Testade lite bätre däck denna gången och det gav mersmak Gick ju att köra nästan hur hårt som helst
Å vad korv ni åt pajkar å tjejer!! Jag tyckte att jag köpte mycket korv... men det gick ju åt 100 korvar på bara en fem tio minuter! Det måste vara den goda fulkorven som gör de!
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
Jaha, då har man kört första träffen med Rekorden då...
Jag njuter! Hur gött som helst att äntligen få ut den på bana och köra ordentligt!
Den gick betydligt bättre efter lite mappning också, tack Håkan/Arrowsmith! Ska nog skaffa en bredbandslambda, sen så...
Sista vändan gick den såpass så den kissade ner sig lite.
Ingen större fara, lite för högt tryck i kylsystemet så det rann ut lite vatten.
Måste ju ha nåt att göra denna vintern också...
Träffen gick ju bra för övrigt, tycker självklart lite synd om Speedsterkillen som fick en fotocell i dörren. Vi får bygga lite vekare fästen nästa gång.
Upp med bilder och filmer nu, ni som höll i kamerorna!
Jag njuter! Hur gött som helst att äntligen få ut den på bana och köra ordentligt!
Den gick betydligt bättre efter lite mappning också, tack Håkan/Arrowsmith! Ska nog skaffa en bredbandslambda, sen så...
Sista vändan gick den såpass så den kissade ner sig lite.
Ingen större fara, lite för högt tryck i kylsystemet så det rann ut lite vatten.
Måste ju ha nåt att göra denna vintern också...
Träffen gick ju bra för övrigt, tycker självklart lite synd om Speedsterkillen som fick en fotocell i dörren. Vi får bygga lite vekare fästen nästa gång.
Upp med bilder och filmer nu, ni som höll i kamerorna!
Senast redigerad av 2 Karlsson, redigerad totalt 16 gång.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Äntligen hemma efter en härlig dag. 7an funkade bra med bara lite bensin och glykolläckage. Klarade mig med att fylla på 4 liter vatten under dagen. Det är väl inget stort läckage? Känns bra att ha fått testa prylarna som ska på nästa projekt lite innan projektet startat.
Många trevliga pratstunder blev det under dagen.
Karl: rx-7an har blivit extrautrustad.
Dagen avslutades genom att Jag och Karlsson satte oss i grusbacken med var sitt släp. Mitt stackars ekipage fick lastas av i backen pga 500kg tyngre släp än dragbil dessutom felhjulsdrift, medan karlssons elegant backades ner och mer sats togs. Jag har aldrig tidigare varit barlast i en omega, I alla fall inte på bresladd med bilsläp bakom.
Många trevliga pratstunder blev det under dagen.
Karl: rx-7an har blivit extrautrustad.
Dagen avslutades genom att Jag och Karlsson satte oss i grusbacken med var sitt släp. Mitt stackars ekipage fick lastas av i backen pga 500kg tyngre släp än dragbil dessutom felhjulsdrift, medan karlssons elegant backades ner och mer sats togs. Jag har aldrig tidigare varit barlast i en omega, I alla fall inte på bresladd med bilsläp bakom.
/Martin Gustavsson
Äh, det var väl inget. Man är ju från landet, då är det vardagsmat med grusväg!gzon skrev:Dagen avslutades genom att Jag och Karlsson satte oss i grusbacken med var sitt släp. Mitt stackars ekipage fick lastas av i backen pga 500kg tyngre släp än dragbil dessutom felhjulsdrift, medan karlssons elegant backades ner och mer sats togs. Jag har aldrig tidigare varit barlast i en omega, I alla fall inte på bresladd med bilsläp bakom.
Anders Karlsson
Toppendag....alltid kul att dela sina intressen tillsammans med er och tack fredrik för provkörningen av speedstern, man blir varje gång lika fascinerad av denna lilla bil
Senast redigerad av 1 Nordquist, redigerad totalt 16 gånger.
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
-
- Normal postare
- Kontakt:
Med hälsning till Karlsson: det var verkligen REKORD på Uråsa
Och hörni, ska vi inte ta en liten miniavrundning på säsongen genom att ses på Sviestad söndag 15/10?
(gatbilar:körning för alla kl 9-14)
Och hörni, ska vi inte ta en liten miniavrundning på säsongen genom att ses på Sviestad söndag 15/10?
(gatbilar:körning för alla kl 9-14)
Senast redigerad av 1 RFC Roger, redigerad totalt 17 gånger.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!
Chevrolet V8 thunder!
Man får tacka för en riktigt trevlig dag på Uråsa flygfält
Jag känner mej riktigt hedrad att min bil tog hem "snyggaste bilen" omröstningen TACK alla som röstade!
Jag kanske inte satte några kanontider, men det kan ju bero på förarerror.
Missade flera gånger att det var sista konan jag just passerade i hundra knyck,
och fick rycka i handbromsen sedan skicka runt bilen med fullt hjulspinn, kanske inte snabbaste sättet att runda en kona,
Men det blev väl iallafall en kul upplevelse för de konfirmander som åkte med (och föraren)
Lite bilder:
Jag känner mej riktigt hedrad att min bil tog hem "snyggaste bilen" omröstningen TACK alla som röstade!
Jag kanske inte satte några kanontider, men det kan ju bero på förarerror.
Missade flera gånger att det var sista konan jag just passerade i hundra knyck,
och fick rycka i handbromsen sedan skicka runt bilen med fullt hjulspinn, kanske inte snabbaste sättet att runda en kona,
Men det blev väl iallafall en kul upplevelse för de konfirmander som åkte med (och föraren)
Lite bilder:
Opel Speedster Turbo -03
Bästa SS 1:23,53 (hittills)
Bästa SS 1:23,53 (hittills)
-
- Legend!