Höjer bilen med 100mm* * Undantag för turbo och GLT, på dessa höjer fjädrarna ytterligare 20mm.
nä den blev sjukt hög, fram förstår jag att den är hög, där finns ingen motor m.m. Men bak kommer det inte monteras så farligt mycke mer, å då jag kliver i den i bagaget så sjunker den endast 1-2cm
Hoppas den kommer att sätta sig en del. Annars så är jag rädd att man få ta fram vinkelslipen.
Har kapat ur dörrarna en hel del...
Två extra stag svetsas i bågen, en mellan A-stolps bågarna och en mellan B-stolps bågarna (Huvudbågen). Den mellan B-stolparna svetsas längst nere vid golvet.
Här är två bilder där man ser skillnaden mellan Volvo 240 turbo bromsskivor och S60R skivor.
Mae skrev:Grymt snyggt!
Ska du inte köra med bilen eftersom du målat vissa detaljer vita på undersidan?
Hehe... jo jag ska köra med den, får iaf se bra ut nu när man tar kort Nä men jag tror hammarlacken kommer klara sig ganska bra, å så får man låta bli nyasfalterade vägar...
Jo jag var ju förbi i veckan som var eller rättare sagt förra Lördan men då var bara Nicke där.....kollade in ditt projekt och plåtade lite också.
En fråga bara om din bakaxel, provade att känna på medbringaren lite granna och kände att den var ganska glapp innan den börjar driva runt hjulet. Skall den vara så pass glapp eller har du tänkt ordna det på nåt sätt?
/Pettan med m10tic:en
Martin Fåglefelt skrev:Är det lite kapplöping i garaget nu eller?...två av samma koncept...
Hehe, njaa, de kan ja inte påstå, jag tycker inte de iaf! Men eftersom han siktar på 2008 och jag på 2007 så är jag inte jätteorolig... Om de nu vore någon kapplöpning!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nä lapplöpning är det inte, men när det börjar närma sig så kanske det blir det... Men vi bygger ju lite olika så...
Ja motorn kommer det inte göras så mycker på, så det är det nästan bara att lyfta i! Bygga en värre motor får det bli längre fram. Nu blir det igentligen en ganska standard motor. Annan kam, större spridare, större turbo, större IC, eftermarknades sprut och givetvis ett annat avgasystem... hehe...
Men det blir senare det, nu jobbar jag för fullt med att få den klar inne i kupen. Det senaste är att rattstångsinfästning med justering i buren är byggd och att instrumentbrädan är urtagen för att passa in med buren. Så den skall nu göras klar i kupen, motorutrymmet och i bagaget så att det är klart för lack. Sedan är det utsidan som gäller, med spackling och slipning. Därefter så kan det vara idé att lyfta i motorn och få lådan, motorn och bakaxeln att passa ihop.
Rattstångsinfästningen är tillverkad. Justerbar i höjdled.
Instrumentbrädan är urtagen för att passa i bilen nu när bågen är där och nya innfästningar för brädan är gjorda. Passade på att montera i stol, ratt och instrumentbrädan för att se hur det kommer att bli.
Så nu kunde man känna hur man ska sitta, stolen kommer att sänkas ytterligare. Men nu vet jag ungefär hur jag vill ha växelspaken och handbromsen.
Nu kommer det att bi en hel del slipande inne i bilen innan den är klar för lack innvändigt, detsamma gäller under huv och i bagage. Efter det är det dags att börja slipa och spackla en del på utsidan.
Mae skrev:Vad händer här då? Inget nytt om projektet?
Massor, han ä ba slö!
Hehe... Nä men det händer inte så mycket, men många kvällar blir det där iaf!
Just nu så spacklar och slipar jag bilen. Är en hel del att spackla och slipa på bakskärmarna där bilen är ombyggd från den gammla bakdelen till den nyare. Spackla och slipa är inge kul å en massa tid tar det å ändå så ser det inte ut som det händer ett dugg. Ska lägga upp bilder då det finns nå att se.
Ville bara kika in och påminna dig om att jag kollar tråden ibland också. Tror jag måste ta och komma förbi en sväng i garaget nästa gång jag är uppe i umeå, ser riktigt bra ut hittills.
Ville bara kika in och påminna dig om att jag kollar tråden ibland också. Tror jag måste ta och komma förbi en sväng i garaget nästa gång jag är uppe i umeå, ser riktigt bra ut hittills.
Är det fortfarande SUV-stuk på den?
Mvh, keep up the good work!
Hehe... Jo då SUV-stuket är kvar... Men det får man ta och fixa framöver. Antagligen så sätter den sig en del då man få börja köra bilen och belasta dämpare och fjädrar lite mer.
Klart du ska hänga på ut och titta till bygget då du är i stan nästa gång. Ha det fint tills dess!