20060730 Emmaboda SuperStage med Mazdaklubben

Vad tyckte du om träffen? Berätta!

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Anders Toll skrev:
kardanaxel skrev:Tolls lille bil gick fint :thumbsup: Tur att man bytt upp sig lite, annars hade man blivit ordentligt avhängd :wink:
Nåja, du har ju lite fler hästar... ;)

Fast, om jag kunde ratta min bil optimalt skulle jag nog kunna ta några sekunder. Du var ju bara 2,25 sekunder snabbare än mig. Tråkigt att värmen satte stopp. Nåja, jag är dock ganska nöjd ändå!
Å du har ju bara halva vikten... :wink:
Självklart had jag ju kunnat köra snabbare om jag bara velat... :roll: :mhihi:
olle skrev:lite ot men axel tog gullabos tid me nån sekund.. fick höra av en källa att det var en kvick tid för den bilen i orginalskick!
Det är lite skilnad tyvärr. Det har lagts ny asfalt sen han körde så det går lite snabbare nu. Jag kan garantera att jag inte kör lika snabbt som honom!! Tiden vet jag inte om det var något speciellt med heller... Den borde nog ligga där om man jämför med de andra.
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
RFC Roger
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av RFC Roger »

Det låter som en toppendag på Emmaboda. Hade tyvärr en del att göra inför Action Meet annars hade min gröning kommit och sladdat lite, skulle gärna vilja testa superstage med den. Byrmo, nästa gång tar du Gocarten i SS! :wink:
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
:jaaaa: Chevrolet V8 thunder!
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

RFC Roger skrev:Det låter som en toppendag på Emmaboda. Hade tyvärr en del att göra inför Action Meet annars hade min gröning kommit och sladdat lite, skulle gärna vilja testa superstage med den. Byrmo, nästa gång tar du Gocarten i SS! :wink:
Tycker du ska testa Volvon i SS helt klart.
Behövs ju lite effekt i den konbanan 8)
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

RFC Roger skrev:Det låter som en toppendag på Emmaboda. Hade tyvärr en del att göra inför Action Meet annars hade min gröning kommit och sladdat lite, skulle gärna vilja testa superstage med den. Byrmo, nästa gång tar du Gocarten i SS! :wink:
:think2: ... :nono: Det går helt enkelt för snabbt! Uppskattar att jag hade 150 - 160 km/h som snabbast med M3:an. Gocarten är "bara" drevad till 170 km/ h och jag är nog inte så sugen på att överskrida det heller... Men långsammare konbanor ska den få gå i :D

Din bil hade nog däremot varit mycket lämplig!! Det skulle vara ett nöje att se den där!
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
RFC Roger
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av RFC Roger »

kardanaxel skrev:Din bil hade nog däremot varit mycket lämplig!! Det skulle vara ett nöje att se den där!
Tack. Jag ska fila lite på chassit, nu är det lite för mycket "dragracing" men det går skapligt bra att svänga med också. :)
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
:jaaaa: Chevrolet V8 thunder!
Marcus Svensson
Snubben som nästan bara läser
Kontakt:

Inlägg av Marcus Svensson »

Kul att ni som kom kunde komma och fylla upp de tomma platserna vi hade. :thumbsup:
7500:- kostar det att hyra banan med tidtagningsutrustning (6000:- utan), så vår klubb fick betala en del.
Marcus Svensson
Mazda MX-3 2.5 V6 -93
Efini RX-7 Type R Bathurst -95
Skriv svar