Gelleråsen 13/8. info och förhandssnack.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
Gelleråsen 13/8. info och förhandssnack.
Nu kommer det äntligen lite info om årets höjdarträff!
Välkomna till en heldag på Gelleråsen den 13/8.
Körningen är öppen för medlemmar i Attitude (medlemskap kan lösas på plats för 200kr), samt Gasa MK, Lazzat, mazdaklubben och SWR.
Avgift för dagen ligger på ynka 500kr.
Restaurangen har öppet 8-16 för de som inte tar med sig egen mat.
Schemat för dagen ser ut så här:
07.30-0845 Incheckning och besiktning
0900-1800 Kör så det ryker
Vid större intresse kör vi även ett pass med drifting på 20-30 minuter.
Obs! Endast bilar som är påställda och försäkrade får köras på banan. Hjälmkrav råder för alla som kör eller åker med i bilen.
Välkommna!
/Motorsportutskottet
Välkomna till en heldag på Gelleråsen den 13/8.
Körningen är öppen för medlemmar i Attitude (medlemskap kan lösas på plats för 200kr), samt Gasa MK, Lazzat, mazdaklubben och SWR.
Avgift för dagen ligger på ynka 500kr.
Restaurangen har öppet 8-16 för de som inte tar med sig egen mat.
Schemat för dagen ser ut så här:
07.30-0845 Incheckning och besiktning
0900-1800 Kör så det ryker
Vid större intresse kör vi även ett pass med drifting på 20-30 minuter.
Obs! Endast bilar som är påställda och försäkrade får köras på banan. Hjälmkrav råder för alla som kör eller åker med i bilen.
Välkommna!
/Motorsportutskottet
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!

-
- Klubbordförande
-
- Legend!
Trevlig träff på gång!
Hur gör vi mycket reklam för träffen? rejsa.nu? De andra klubbarna? Vore kul om det kom ett 50-tal bilar och körde.
Ska vi ha olika grupper på passen om det blir många bilar? ex:
1. snabba
2. medel
3. långsamma + nybörjare
Det var så på Kinnekulle och även om det blev mindre att köra var det roligare att hamna i "rätt" grupp.
Hur gör vi mycket reklam för träffen? rejsa.nu? De andra klubbarna? Vore kul om det kom ett 50-tal bilar och körde.
Ska vi ha olika grupper på passen om det blir många bilar? ex:
1. snabba
2. medel
3. långsamma + nybörjare
Det var så på Kinnekulle och även om det blev mindre att köra var det roligare att hamna i "rätt" grupp.
-
- Legend!
Vi brukar ha en ordentlig genomgång av banan innan körning. Vore kul om vi kunde ha det här också!Widell skrev:DET undrar jag också. Har aldrig kört bana förr.RFC Roger skrev:Finns några "åka-med-instruktörer" på plats för oss nybörjare?
Annars fungerar rejsas bangenomgång ganska bra som pluggmaterial innan körning.
http://rejsa.nu/bana_info.asp?gellerasen

-
- Klubbordförande
Informationen ligger ute på Rejsa.nu och på de övriga klubbarnas hemsidor!
Uppdelningsgrupper har inte varit uppe i diskussion än... Förra året var det ca. 40 - 50 bilar har jag för mig. Vi började då med att dela in oss i en nybörjar grupp och en snabbare. Det användes väl i en timme eller nåt, sen fick alla köra som dom ville, och det blev faktiskt automatiskt så att ca. hälften av bilarna stod i depån hela tiden. Så jag tyckte det fungerade utmärkt och alla fick köra så mycket de orkade!
Förra året började vi som sagt med något lugt varv. Tar man det själv lugnt i början så går det bra. Jag var själv lite nervös förra året men det lugnade sig rätt fort. Annars finns det garanterat folk som bjuder på skjuts nåt varv i början å visar banan eller följer med som stöd!
Uppdelningsgrupper har inte varit uppe i diskussion än... Förra året var det ca. 40 - 50 bilar har jag för mig. Vi började då med att dela in oss i en nybörjar grupp och en snabbare. Det användes väl i en timme eller nåt, sen fick alla köra som dom ville, och det blev faktiskt automatiskt så att ca. hälften av bilarna stod i depån hela tiden. Så jag tyckte det fungerade utmärkt och alla fick köra så mycket de orkade!
Förra året började vi som sagt med något lugt varv. Tar man det själv lugnt i början så går det bra. Jag var själv lite nervös förra året men det lugnade sig rätt fort. Annars finns det garanterat folk som bjuder på skjuts nåt varv i början å visar banan eller följer med som stöd!
/Axel Byrmo

-
- Klubbordförande
-
- Legend!
-
- Megapostare!
-
- Legend!
-
- Megapostare!
Tackar. Ska jag se fram emot.Anders Toll skrev:Självklart bjuder jag på några varv! Hjälm behöver du dock en egen om du inte kan låna av någon.Anders Eldehage skrev:Får man åka med som passagerar i någon bil?
Är det någon betalning även om man inte åker på banan?
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Nej det är det inte, titta är gratisAnders Eldehage skrev:Tackar. Ska jag se fram emot.Anders Toll skrev:Självklart bjuder jag på några varv! Hjälm behöver du dock en egen om du inte kan låna av någon.Anders Eldehage skrev:Får man åka med som passagerar i någon bil?
Är det någon betalning även om man inte åker på banan?

/Andreas
-
- Normal postare
- Kontakt:
Hur var det med slicks? Får man köra med det eller inte?
Klart besked här i tråden så det inte blir några missförstånd!
Jag har en uppsättning M&H racemasters jag skulle vilja testa...
Jag ska åka 40-50 mil och får inte plats med 4 extra hjul, så jag vill inte åka hela vägen för att bli avvisad från banan p.g.a. däcken sedan....
Förra årets uppdelning av snabbare - nybörjare/långsamma en timme var till en början tycker jag fungerade bra! Jag är nybörjare och det kändes helt okej sedan när det var blandat resten av dagen. 3 grupper tror jag bara riskerar bli rörigt.
Klart besked här i tråden så det inte blir några missförstånd!
Jag har en uppsättning M&H racemasters jag skulle vilja testa...
Jag ska åka 40-50 mil och får inte plats med 4 extra hjul, så jag vill inte åka hela vägen för att bli avvisad från banan p.g.a. däcken sedan....
Förra årets uppdelning av snabbare - nybörjare/långsamma en timme var till en början tycker jag fungerade bra! Jag är nybörjare och det kändes helt okej sedan när det var blandat resten av dagen. 3 grupper tror jag bara riskerar bli rörigt.
-
- Normal postare
- Kontakt:
Ursäkta att du inte fått svar på din fråga tidigare, vi har haft diskussioner om detta tidigare i motorsportutskottet och kommit fram till att vi ej tillåter slicks pga. försäkringarna. Vi har inte diskuterat frågan inför denna träff men jag antar att detta ställningstagande står fast och att slicks är förbjudet även under denna träff.arrowsmith skrev:lyfter tråden i hopp om att få svar på min däckfråga....
/Andreas