Anders Eldehage skrev:Det var tråkigt att höra. Det har varit kul och lärorikt att följa ditt projekt tycker jag.
Vad blir det nu före något då? Eller håller du det för dig själv en stund?
Lycka till med det nya i alla fall!
De kommer en projekttråd när jag är klar med affären!
Håller de lite för mig själv så att jag vet att de blir av de jag verkligen vill, annars har jag ett annat chassie som står som ja tror några på forumet skulle gilla... En pajk i Värnamo speciellt..
Anders Eldehage skrev:Det var tråkigt att höra. Det har varit kul och lärorikt att följa ditt projekt tycker jag.
Vad blir det nu före något då? Eller håller du det för dig själv en stund?
Lycka till med det nya i alla fall!
De kommer en projekttråd när jag är klar med affären!
Håller de lite för mig själv så att jag vet att de blir av de jag verkligen vill, annars har jag ett annat chassie som står som ja tror några på forumet skulle gilla... En pajk i Värnamo speciellt..
Är det nån man känner?
tror du kan sluta fundera Maccan... Blev inge med den affären... Virr Nicke beslöt sig för att fortsätta åka BMW...
Jag har ju fortfarande kvar de projektet... Får se om ja får nån tid över att börja på de i år oxå...
Jag har ju en i stort sett rostfri Opel Ascona B 1,9S som står hos min svåger. Röd, så den är flammigare än allt i lacken som röda bilar brukar bli när dom står i solen nästan jämt.. Men tanken va väl antingen en Volvo 4a på 2,3l och dubble Weber 45or, arg kam, portad topp osv... Alt dubbla Weber 36/36 på 1,9an. Men som de ser ut, för o ha nåt o sladda med i vinter så skulle ja kunna låta de duga med en singel Weber 36/36...
Men de va väl de som va planen. Givetvis full bur o grejjer... Rallystuk helt enkelt... Men planen finns kvar... Vi får väl se när ja fixar de...
För övrigt, så har ja hört att du ska uppöver snart??? Vi kan inte försöka ses?? De är ett Blackrace i samma veva du är i Ske-å. Då är de i Åmsele o de är inte så långt för er att åka då, ta med Jonny vettja..
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Silentblocken på plats... Får se om ja åker dit i eftermiddag och provmonterar slicksen... Ska byta klump oxå inför nästa helg Blackrace om Åmsele Raceway...
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Efter lite snack med min mapparguru Mattias så blir de ----->
Mappning onsdag efter 22:00. Plats okänd. Siktar på 1kg laddtryck minst. Lär bli mera! Laddar 0,7kg för den ovetande.
MVH // Nicke Nyman (Taggad som få)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Lamelldiffen är de nå fel på, öppnade den lite snabbt bara o konstaterade efter lite kikande på lamellpaketet att den är paj. Monterade en AGA-diffad som jag hade liggandes. Monterade även slicksen, eller testade på en sida. Med 10mm spacers så går de fritt, även om bilen sätter sig ordentligt. De känns kul!
Hoppas bara att allt håller på lördag nu. Launch-Control kopplas in imorrnkväll. Får sikta på någorlunda bra 60-fötter. Under 2s borde väl inte vara omöjligt. Men ja tar mig väl vatten över huvet om jag säger under 2s...
MVH // Nicke
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman skrev: Får sikta på någorlunda bra 60-fötter. Under 2s borde väl inte vara omöjligt. Men ja tar mig väl vatten över huvet om jag säger under 2s...
MVH // Nicke
Jag hade 60-fotstider på 2,605 respektive 2,556 med Omegan på Moholm. Körde med supersunkiga regummerade skitdäck, och aldrig kört rattlås med gran förut. Jag tror du kommer under 2 sek lätt.
Skiljer ju lite i vikt och effekt menar jag.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Ok, joo de har du rätt i. 900kg bil och slicks o 300+hk borde väl räcka för en 60-fot under 2s. Men man vet aldrig... Vi får se vad som händer helt enkelt... Har fixat med trailer o dragbil ikväll iaf... Är taggad..
SKa försöka få upp film osv från BR när de är kört..
O även bilder förståss...
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Vi får väl se vad man kan prestera på lördag! Ser fram emot de iaf! Jag hoppas väl mest bara att bilen håller ihop. Dvs att motorn inte rasar, växellådan håller ihop och att den fina bakvagnen vill hålla ihop! Men slicks ska ju skona drivlinan, vibrationer osv som förstör försvinner i de mjuka gummit.
Kommer uppdatera på lördag när jag är hemkommen så får ni läsa här hur de gick!
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72