Jag har i veckan upptäck RIKTIGT FETA sladdspår i Värnamo . T.ex ut från Pizzeria Chaplin (frikyrkohäng) och in mot staden. Även precis ovanför viadukten... Och det är ju inte jag, ska tilläggas.... Någon som vet? Kanske hade besök av en viss LotusOmega?
Ps, Det är roligt att sladda i rondeller ....Speciellt med slitna däck och regn....Typ som igårkväll
jag hade den toksnabba gle modellen..bästa rondellbilen någonsinn. Visst är min nuvarande bil något snabbare med 150hk mer eller så, men svårt att fixa bra ställ med fyrhjulsdriften...lättare att åka fort istället!
Då har ni inte åkt Omega 3000 24 V på blöt asfalt! Ljuvligt! Drygt 200 hk, bakhjulsdrift och delad bakaxel är en väldigt rolig kombination. Och angående de svarta strecken så är det ju självklart en Lotus Omega som ritat! Eller en vanlig, det går bra det med!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Igår åkte jag med 2 vänner. Och hamnade på bussstationen i Habo...det blev div ställ där.
Efter ett tag, hamnade bilarna åt varsitt håll.
Vi parkerade bilarna still, med snabbt roterande bakhjul, vilket resulterade i en ganska rökfylld kupé som stank gummi.
Sen satte vi fart i denna ovala banan, åt varsitt håll. Det var den roligaste bilfärden på länge.
Bilarna var Volvo 240, Och Opel Rekord... Kul bilar det där... ....om man inte har lust att lägga mer pengar på bil´.
Senast redigerad av 1 Martin Fåglefelt, redigerad totalt 5 gånger.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
På tal om Lotus Omegan så mötte jag honom nedanför Viadukten när jag var på väg hem i onsdags. Då gick det ju inte undan pga trafiken men jag tror att det var han som kommer ifrån Skillingaryd som körde.
Jag har gjort säsongens första doughnuts med Porschen för ungefär 10 minuter sen. Tjohoo! Att det kan vara så skoj att snurra och yla med däck och motor.
Regn + Motorcykel
låter inte som en bra kombination, riktigt surt tänker nog de flesta...
Fel säger jag, varför har jag inte upptäckt detta tidigare?
Åk genom en kurva eller annan lämplig vägsträckning, ge lite mer gas än du borde och hör hur motorn varvar upp mjukt samtidigt som bakhjulet driver ut i en sladd... vilken känlsa (detta kan bli en riktigt dyr sommar)
Japp, ju mer man gasar, desto mer bakdäck går det åt. Jag och Marcus ( min kombo för övrigt) ligger nog ganska lika vad gäller däckslitage per säsong. Jag har gjort åt två st Falken 215/45 ZR 17" per säsong de senaste två åren, ska testa Hankook Ventus i år, kan Samuel köra M5a på Anderstorp med såna så borde jag kunna köra Omega med halva effekten på samma bana.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag tror att det är något fel på dein omega Karlsson. Det rök jättemycket från hjulen när du körde iväg... Batteriaxlen kanske har tagit in fukt, eller nåt? Nä men arligt talat, han gick GÖTT!