En tanke om 318is kom in i min lilla skalle. Hur går det för er med bilen? Har inte hört något sen sist. Kan man följa projektet någon annanstans? Jag kom inte in på GmBh rennsports(?) hemsida. Hoppas det går bra för er!!
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
MrOctavia skrev:En tanke om 318is kom in i min lilla skalle. Hur går det för er med bilen? Har inte hört något sen sist. Kan man följa projektet någon annanstans? Jag kom inte in på GmBh rennsports(?) hemsida. Hoppas det går bra för er!!
Det har inte hänt så mycket. Det har kommit en massa skit i vägen...
Bilen är rensad på inredning och står i Samuels garage med nyuppsatta portar
Avstämda fjädrar, bälte, stol, ratt och lite annat skräp är inköpt. Vi får ta ett rejelt ryck efter semstrarna.
Finns lite att läsa om bilen på rejsa.nu under banåkarbilar.
Bilen har garagelackats om till röd. Blev faktiskt ganska bra om jag får säga det själv och det får jag.
Toppen är planad och portad men i övrigt är inget gjort med motorn. Den var faktiskt förvånadsvärt fin innuti. Nya chassit med coilovers är på. Ny batteriaxel är monterad. Vi behåller orginaloken men ny vätska och nya belägg ska nog göra susen på bromssidan.
En bling bling bild från precis innan vi ska åka och besiktiga den (därav orginalstolarna) fälgarna kommer från Samuels E46a.
Samuel Lindkvist skrev:Va verkligen batteriaxeln så dålig så ni va tvunga att byta hela?
Ja den laddade bara ungefär 230kA vid 1400 varv. Shimsade upp den och bytte lager men det var kört. Bara att köpa ny, 4500:- hos köhler men förhoppninsvis kommer den hålla längre än bilen. Ja nu menar jag inte så men ni fattar