Visdom från barn
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Visdom från barn
Idag på gudstjänsten i PK i byn fick jag höra en liten rar barnhistoria som jag vill dela med er.
Pastorns yngsta dotter, en liten solstråle på c a 3 år, tycker mycket om att sjunga barnvisor, men det där med texter är inte alltid så lätt. Följaktligen misstolkade hon en känd barnviserad till: " ... han är inte farlig bara han är salig ..."
Någon som har hört något liknande?
Pastorns yngsta dotter, en liten solstråle på c a 3 år, tycker mycket om att sjunga barnvisor, men det där med texter är inte alltid så lätt. Följaktligen misstolkade hon en känd barnviserad till: " ... han är inte farlig bara han är salig ..."
Någon som har hört något liknande?
-
- Deluxpostare!
-
- Legend!
- Kontakt:
Den trygga räkan är ju en klassiker.
Jag kunde aldrig förstå den texten riktigt.
Min pastor sa också en gång i sin predikan att blott han andades blev himlen blå.
Självklart blir himlen blå om han andas blått!
Jag kunde aldrig förstå den texten riktigt.
Min pastor sa också en gång i sin predikan att blott han andades blev himlen blå.
Självklart blir himlen blå om han andas blått!
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Ungefär som när jag för c a 35 år sen med klar barnröst sjöng "Bered en väg för Herran, berg sjunken djup Non Stop"Martin Tornell skrev:Jag har en vän som under en längre tid gärna sjöng lovsången "stark och klar ljuder lovsången" men det var lite fel, denne person sjöng nämligen "stark choklad ljuder lovsången"
Tryggareeee´kan, uppfattade det inte som räkan men förstod INTE vad det betydde.
Vi sjöng den JÄMNT när det var kollekt....har jag för mig.
Annars har jag bett om Guds förbannande när jag var liten, hörde ju när en talare sa det på midsommarkonferensen och DÄR talade ju bara dom RIKTIGT fromma. Att han kunde förbarma sig också visste jag ju inte.
Vi sjöng den JÄMNT när det var kollekt....har jag för mig.
Annars har jag bett om Guds förbannande när jag var liten, hörde ju när en talare sa det på midsommarkonferensen och DÄR talade ju bara dom RIKTIGT fromma. Att han kunde förbarma sig också visste jag ju inte.
-
- Deluxpostare!
några gånger om året byter pastorena i habo kyrka, denna gången predikade smyrnas pastor i våran kyrka (pingst) o pratade om när folket skulle stena äkteskapsförbryterskan (eller va hon va ?)
den som inte har nån sten.. (jättelång tystnad i kyrkan plus lite små fnitter) ska kasta första stenen...
sen körde han vidare som inget hade hänt.. cool kille
den som inte har nån sten.. (jättelång tystnad i kyrkan plus lite små fnitter) ska kasta första stenen...
-
- Legend!
- Kontakt:
Han är dyslektiker så ibland kunde det bli hur som helst när han läste. Men han tog det med en klackspark och körde oftast vidare om det inte blev helt galet. Vår nya pastor har dubbla examina, så det kanske blir lite kontrast.Anton_the_Man skrev:den som inte har nån sten.. (jättelång tystnad i kyrkan plus lite små fnitter) ska kasta första stenen...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
När jag var liten så trodde jag att barnbönen löd "... Lyktan kommer, lyktan går..." och förestälde mig en lykta som vandrade omkring.
På tal om att säga fel i kyrkan... www.youtube.com/watch?v=_Vs5nZYq1hY
På tal om att säga fel i kyrkan... www.youtube.com/watch?v=_Vs5nZYq1hY
Jag som trodde det handlade om en lök ("löken kommer löken går"). Jag fattade verkligen inte vad löken hade med det att göra. Det gör jag fortfarande inte, när jag tänker efterBeast skrev:När jag var liten så trodde jag att barnbönen löd "... Lyktan kommer, lyktan går..." och förestälde mig en lykta som vandrade omkring.
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.