Tävling

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Macke
Normal postare
Kontakt:

Kan hålla med om att det är BMW som står vid väggrenen...

Inlägg av Macke »

Det finns ett problem med BMW och det är att det är så ruskigt svårt att hålla hastigheten, om man hadde en volvo så går det ju inte att komma över den... :lol: :lol: :lol:
Macke
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Macke »

Ursäkta hastighetsbegränsningen ska det va... :o
Mae
Legend!

Kan hålla med om att det är BMW som står vid väggrenen...

Inlägg av Mae »

Macke skrev: Det finns ett problem med BMW och det är att det är så ruskigt svårt att hålla hastigheten, om man hadde en volvo så går det ju inte att komma över den... :lol: :lol: :lol:
Hah! Då har du inte åkt med min Volvo. 8)
S70 2,5T Vrooooooooom!!!!!!!! Pssssssssccyyyyyssch!!!
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Som min kompis sa när ha va 6 år och en man berättade för honom att han ideligen fick köra om en massa Volvobilar med sin nya Citroën:

"Då kör du för fort"

Vi provade en S60 (140) i helgen som gick, den matade på mycket bättre en jag hade trott att den skulle göra, men det är klart, kör man en Diesel-Benz så gör man.
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Såhär är det med Oplar: en del är riktiga skitbilar, andra är skitbra bilar!
Som med alla märken finns det ju måndagsex. Jämföra märken kan man göra tills man storknar, det tjänar inget till. Var och en gör sitt val. Precis som med frälsningen.
mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av mackan9-5 »

Karlsson skrev: Jag försökte vara lite diplomatisk i mitt inlägg. Men om någon vill tycka att Volvo är skit så får de tycka det. Jag tycker inte BMW är skit, men jag skulle aldrig köpa en av princip. Jag kör Opel. Det borde alla göra egentligen...Hi hi!
VA ?
vad snackar du för skit!
volvo är UNDERBARA "bilar" nästan lika underbara BILAR som SAAB :wink:
mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av mackan9-5 »

oj tog FEL inlägg det skulle va det där med VOLVO o skit o nått
förlåt*
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Jag kör Volvo på vintern, robusta pålitliga bilar med bra värme. Inget fel på Volvo, lite traktorkänsla (gäller äldre modeller). Inget fel på SAAB heller, fina turbospisar, men tyvärr framhjulsdrift och det tycker jag inte om att köra.
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Om Volvo hade byggt Bakhjulsdrivet nu...hade jag lätt velat ha en sån....surt för dem...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

JackieChan skrev: Om Volvo hade byggt Bakhjulsdrivet nu...hade jag lätt velat ha en sån....surt för dem...
Jag gillar min framhjulsdrivna 850. Den är väldigt skön att köra. Så länge det inte går för fort förstås (på Autobahn om någon undrar :-) ).

Den är dessutom utmärkt för min fru - hon gillar den också.

Men visst - det är ingen sportbil... :wink:
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Och jag gillar min bakhjulsdrivna Omega. Som är också är väldigt trvlig att köra. Särskilt fort på Autobahn. Den är ju byggd för det!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

Jag trodde oxå på Ford-ryktet innan jag skaffade en.
:lol:
Bild

Cecilia Belfrage
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Volvo gå sönder??? Vilka dumheter!
Har mycket svår att tänka mig att en Volvo skulle kunna gå sönder. Min 740 gick bara sönder en enda gång. Körde med slirrande fläktrem i ett par månader sedan brann remmen upp :-)
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Tro mig, en Volvo kan gå sönder. Rullgrus på asfalt, fullt på 1an, tvärnit, ska backa intill en kärra, fullt på backen och PANG!!! "Sketans elände, där rök kardanen!" tänkte jag, men det var visst backdrevet som tappade ett gäng kuggar. Men det gick att köra framåt, så det gjorde jag i ett par veckor. Tjöt lite lustigt ibland. Så kan det gå med en väl insliten M46. Kollade lite när jag bytte lådan, där var en massa skojiga små metallflisor, fjädrar, kulor och bitar av drev!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Karlsson skrev:Tro mig, en Volvo kan gå sönder. Rullgrus på asfalt, fullt på 1an, tvärnit, ska backa intill en kärra, fullt på backen och PANG!!! "Sketans elände, där rök kardanen!" tänkte jag, men det var visst backdrevet som tappade ett gäng kuggar. Men det gick att köra framåt, så det gjorde jag i ett par veckor. Tjöt lite lustigt ibland. Så kan det gå med en väl insliten M46. Kollade lite när jag bytte lådan, där var en massa skojiga små metallflisor, fjädrar, kulor och bitar av drev!
men den funkade ju :-) Andra bilar hade bara stannat och vägrat gå framåt.
volvo är den ultima vinterbilen såvida min inte ska någonstans. Underbart med bakhjulsdrift.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Japp, den får gå en vinter till, har ju bara gått 32 000 mil, knappt inkörd.
Feffe
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Feffe »

Tror du verkligen att den kommer att hålla efter att gasgladagittan har haft den en sommar?? Är hon inte lite "wild n´ crasy" när det gäller bilkörning?? Jaja, det är ju bara en volvo...... Tacka vet jag peugot noveau 405!!! jaja, jag vet, men den rör ju på sig i alla fall..... i bästa fall...
Skriv svar