Anton_the_Man skrev:ja ställer på att åka me, kanske egen bil eller om du har nån plats över adolt
Jag har nog en plats till höger ledig ... men det är ju roligare om du tar egen bil så du får köra lite... Du har ju nya däck som måste köras in ju + att du måste ju rasta dom raska 70 och bromsa så trummorna glöder
Funderade lit epå hur det är med försäkringarna om man kör där?
Värsta senario: Jag sladdar och rullar så bilen blir skrot och själv får jag en spricka i nacken, eller så kanske något allvarligt går sönder på bilen (vilket kanske är mer troligt) och då vill man ju inte gärna stå där med skägget i brevlådan!)
bara en tanke
Anton_the_Man skrev:ja ställer på att åka me, kanske egen bil eller om du har nån plats över adolt
Jag har nog en plats till höger ledig ... men det är ju roligare om du tar egen bil så du får köra lite... Du har ju nya däck som måste köras in ju + att du måste ju rasta dom raska 70 och bromsa så trummorna glöder
jo de e klart.. ja tror tillochmed att de e 75 patroner i pickan
Senast redigerad av 1 Anton_the_man, redigerad totalt 21 gånger.
l.andersson skrev:Funderade lit epå hur det är med försäkringarna om man kör där?
Värsta senario: Jag sladdar och rullar så bilen blir skrot och själv får jag en spricka i nacken, eller så kanske något allvarligt går sönder på bilen (vilket kanske är mer troligt) och då vill man ju inte gärna stå där med skägget i brevlådan!)
bara en tanke
jo de e klart.. ja tror tillochmed att de e 75 patroner i pickan.. man kanske kan låna nån gammal jänkare.. frågan e va som e roligast o ha, cheeroke eller silverado.. förrästen har ja nu kommit på hur man gör de där vi inte lyckades me sist adolt..
Asså... tror jag vet vad du menar
Sen är det nog roligare att svänga med Nr.19 en med en jeep.
Men du kan ju alltid köra 402m
OK, här kommer färsk & viktig info: Det bor en del (motor)-allergiska personer runt omkring banan så vi kör INGEN "racing" på vägen dit eller in på området. Mellan kl 0920-1600 gäller förstås andra bullar...
Alltså, vi "linar upp" utmed vägen som går alldeles utanför banan och kör in i samlad tropp 08:30. Var därför ute i god tid! När vi kommit ut på fältet ska vi alla samlas i norra banänden (läs håll HÖGER) där vi ska börja med information och ett inslag av bränsleutskottet.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil Chevrolet V8 thunder!
Karlsson skrev:Vi har kört rullande start på konbanekörningarna tidigare år, så det blir förmodligen samma nu. Beror lite på hur tidtagningsutrustningen funkar.
Hoppas på rullande i alla fall ! Växelådan tar så mycke stryk när vill mycket...
l.andersson skrev:Funderade lit epå hur det är med försäkringarna om man kör där?
bara en tanke
Är det någon som vet hur det är med det?
Det verkar onekligen lite klent med kunskap inom det här området. Om någon känner sig manad att ringa
sitt försäkringsbolag och höra lite vad dom har för tankar kring sådana här aktiviteter så skulle det säkerligen
uppskattas av läsarna av den här tråden.
Jag kan tänka mig att trafikförsäkringen skulle kunna gälla då ett flygfält inte borde klassas som inhägnat tävlingsområde?
Däremot vagnskadeförsäkringen kanske det är mer tveksamt med iom att det är med tidtagning. Men, att jag sitter här
och gissar har vi inget för. Så ring till ett försäkringsbolag någon vetja, så får vi ju åtminstone reda på vad det
försäkringsbolaget tycker och tänker.
bara en tanke
Är det någon som vet hur det är med det?
Det verkar onekligen lite klent med kunskap inom det här området. Om någon känner sig manad att ringa
sitt försäkringsbolag och höra lite vad dom har för tankar kring sådana här aktiviteter så skulle det säkerligen
uppskattas av läsarna av den här tråden.
Jag kan tänka mig att trafikförsäkringen skulle kunna gälla då ett flygfält inte borde klassas som inhägnat tävlingsområde?
Däremot vagnskadeförsäkringen kanske det är mer tveksamt med iom att det är med tidtagning. Men, att jag sitter här
och gissar har vi inget för. Så ring till ett försäkringsbolag någon vetja, så får vi ju åtminstone reda på vad det
försäkringsbolaget tycker och tänker.
Jag har för mig att alla bolag utom IF och trygg-hansa täcker förarträning. Dock inte tävling. Tidtagning kanske kan tolkas som tävling även om vi i klubben inte ser det så.
RFC Roger skrev:Blir självklart stående start i strippmomentet, men förmodligen även i konbanan pga av utrustningens anpassning.
Hoppades på rullande på konbanan !
aja kommer nog bli kul ändå, hoppas bil blir färdig tills dess !
Bilarna måste vara besiktade
Du ska inte klaga på stående start. Du har ju värsta fördelen med 4wd bil. Gasen i botten på varvstopp sen bara släppa kopplingen. Kan inte bli enklare.
RFC Roger skrev:Blir självklart stående start i strippmomentet, men förmodligen även i konbanan pga av utrustningens anpassning.
Hoppades på rullande på konbanan !
aja kommer nog bli kul ändå, hoppas bil blir färdig tills dess !
Bilarna måste vara besiktade
Du ska inte klaga på stående start. Du har ju värsta fördelen med 4wd bil. Gasen i botten på varvstopp sen bara släppa kopplingen. Kan inte bli enklare.
Jaooo vet inte hur mycke lådan pallar med !!! Annars är det bara att dra upp den te 6-7000rpm å släppa kopplingen å weeeeeeeeeeeeeeee... får göra lite undantag ibland Tänkte sattsa på att inte komma sist.