Hej!
Inväntar nu bil som importerad från USA.
En större bil denna gången. En Buick Electra 225 -70 med 455"=7,5 liter
och 350 kusar. 2,2 ton, så får se om man kan glida med denna.
Bilen är förreggad när jag köpte den, så därav får ej köra hem den från
nuvarande ägare i Vrigstad, så inväntar tungbergaren för hämta den!
tanken är att i första steget reg.besiktiga bilen!
Sedan får se vad som händer!
MVH Gunnar [/u]
Buick Electra 225
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Denna gången blev en 4 dörrars HT, med all lyx! Stort, tungt, samt mycke soppa!
Men soppan är "gratis" när man kör V8!
Fick den igår kväll!
Ska besiktiga olds 442 cabben på fredag! Lätt trimmad 455 med nästan
raka rör. Vrmmmm
Se vad besiktningen säger när man dragit ut rören på sidan innan
bakhjulen. Enligt SFRos bygghandbok, skall det gå bra!
MVH gunnar
Men soppan är "gratis" när man kör V8!
Fick den igår kväll!
Ska besiktiga olds 442 cabben på fredag! Lätt trimmad 455 med nästan
raka rör. Vrmmmm
Se vad besiktningen säger när man dragit ut rören på sidan innan
bakhjulen. Enligt SFRos bygghandbok, skall det gå bra!
MVH gunnar
Följande hänt!
servat igenom motor. Hade bensin i oljan , så stängt av automatchoken. värdelöst när ej fungerar. startar nu utan!
Tändkablar av .. så nu verkar gå bra!
Tektylat tunt överallt. Fick övertryck i sprutan 3 ggr, därav fick strålen
mot övre delen av kroppen. usch..
Fått reda på att man måste märka ramen med chassinumret med minst
7 mm höjd på siffror..
Bilder kommer!
servat igenom motor. Hade bensin i oljan , så stängt av automatchoken. värdelöst när ej fungerar. startar nu utan!
Tändkablar av .. så nu verkar gå bra!
Tektylat tunt överallt. Fick övertryck i sprutan 3 ggr, därav fick strålen
mot övre delen av kroppen. usch..
Fått reda på att man måste märka ramen med chassinumret med minst
7 mm höjd på siffror..
Bilder kommer!