Tyska slagskeppets dag
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Tyska slagskeppets dag
Som några av Er kanske vet så infaller Tyska Slagskeppets Dag den 6 September varje år. Tyvärr har det varit lite dåligt med
firandet av denna dag dom senaste åren på grund av olika anledningar, för min del kanske det mest beror på att mitt skepp har
stått garagerat.
Mot denna bakgrund tänkte jag här och nu delge en uppenbarelse jag fick alldeles nyss, det här året tänker jag göra vad jag kan
för att fira det tyska slagskeppets dag, i mitt tyska slagskepp, på ringen.
Detta är min vision, och genom att delge Er den hoppas jag sätta så pass mycket press på mig själv att jag lyckas genomföra den.
firandet av denna dag dom senaste åren på grund av olika anledningar, för min del kanske det mest beror på att mitt skepp har
stått garagerat.
Mot denna bakgrund tänkte jag här och nu delge en uppenbarelse jag fick alldeles nyss, det här året tänker jag göra vad jag kan
Detta är min vision, och genom att delge Er den hoppas jag sätta så pass mycket press på mig själv att jag lyckas genomföra den.
Zeb Arvidsson
-
- Gör inte annat än skriver...
-
- Postar så det viner...
Re: Tyska slagskeppets dag
Vad har du för tyskt slagskepp för oss som inte vet?Zeb skrev:Som några av Er kanske vet så infaller Tyska Slagskeppets Dag den 6 September varje år. Tyvärr har det varit lite dåligt med
stått garagerat.
Ford Fiesta ST -06
Re: Tyska slagskeppets dag
BMW 535 (E28)lill_sankan skrev:Vad har du för tyskt slagskepp för oss som inte vet?Zeb skrev:Som några av Er kanske vet så infaller Tyska Slagskeppets Dag den 6 September varje år. Tyvärr har det varit lite dåligt med
stått garagerat.
/Andreas
Jag tror det är:Flate skrev:Och för oss som glömt reglerna för att vara med i TSV? 3liter och 2ton var det så?
3 liter
2 ton (?)
4 dörrar
200 hk
Och så givetvis tillverkningsland Deutschland. Rätta mig gärna.
Bilder Bilder!!!
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Legend!
Rätt på allt utom minimivikten som är 1500 kilogram och bakhjulsdrift. Alla kriterierna är alltså minimikrav, det går bra med en rejäl herrgårdsvagn. Typ BMW 540 touring, Mercedes 300 E (24 ventilaren har väl ca 230 hk har jag för mig?)Widell skrev:Jag tror det är:Flate skrev:Och för oss som glömt reglerna för att vara med i TSV? 3liter och 2ton var det så?
3 liter
2 ton (?)
4 dörrar
200 hk
Och så givetvis tillverkningsland Deutschland. Rätta mig gärna.
Ang drivhjulen så är det ju ganska logiskt, det finns väl inga slagskepp med propellern fram?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Borde det inte vara svansmotor som gäller då?Karlsson skrev: Ang drivhjulen så är det ju ganska logiskt, det finns väl inga slagskepp med propellern fram?
Eller du kanske har kylet bak? =P
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Gör inte annat än skriver...
90 Nm/liter kommer man inte så långt med i en vrid-per-liter tävling.Söderblom skrev:Slagskepp => så mycket vrid som möjligt per liter (effekt får man inte mycket vid så låga varvtal...)Martin Fåglefelt skrev:Hade ni inte nån litereffektsminimigräns?
Men jag tror vi slutar med skeppsanalogierna här, innan någon kommer på att varken Oplar eller Bmws flyter, eller ännu värre, att vi ska testa om dom gör det
Zeb Arvidsson
-
- Deluxpostare!