Cavalier säljes utan motor och kabelhärva. Egentligen samma bil som Ascona B men med annan front. hyfsad mattsvart hemmalack.
3-stegs automat från Monza.
Recarostolar och -baksäte, mörkgrå med svart/grått/orange-rutigt i mitten. Förarstolen måttligt snyggt lagad.
Svarta dörrinsidor utan högtalare, om någon vill ha lite originallook.
Bilsteindämpare.
5 st ATS 6*13" med sommardäck. Ett läcker lite.
Frisk och fräsch i plåten. Endast lite ytrost.
Säljes hel eller i delar. Kom med bud.
Senast redigerad av 1 Widell, redigerad totalt 26 gånger.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Fel och fel. Du behöver en komplett förgasarmotor på 65kW, tror det ska vara 1,9L. Lite meck blir det, men utöver det tror jag den klarar besiktningen. Ingen garanti dock.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Ando skrev:Kanske vore något att ha till långloppet med klubben
Det var ju en idé. Kom på att den nog kommer igenom besiktningen med vilken förgasar-CIH som helst. En 2,4 är ju inte fel... Måste bilarna i långloppet vara försäkrade och så?
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
besiktad, skattad och trafikförsäkrad är krav på långloppet. Är osäker på om besiktad med anmärkning är ok, 2or som inte påverkar säkerheten borde vara lugnt.
En -80 kan nog bli lite kinkig att besiktiga med nåt annat än en 19S, alltså 1,9 liters CIH med förgasare. 66 kW=90 vilda hästar...
Och visst är det Mantafront på den, tidiga Manta B såg ut så i fram.
Bakänden är samma som Ascona B. Ingen vacker kombination, men så blir det väl när tedrickarna ska bygga tyska kvalitetsvagnar på licens.
Jag tar tillbaka mitt bud förresten, räkningarna blev lite fler än vanligt denna månaden.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare