BMW 327 Turbo (e21)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
BMW 327 Turbo (e21)
Från början var de tänkt att den här bilen endast skulle
fixas till så den gick att besikta för att sendan bara köras med...
Men så blev de verkligen inte (nu får den ju inte köras me igen)
Tog ett tag tills ja gjorde en tråd här.. Men bättre sent än aldrig..
SPEC:
Kaross:
BMW 316 -76.
Lättad ca 50kg.
Nylackad.
Sänkfjädrar.
Fram och bakvagn från 323.
Motor:
M20b25, med diesel vev och 323 stakar (2.7l)
Portad å svetsad topp.
Svarvade kolvar.
Oringad botten och plandeckad.
Lättat svänghjul (ca 1.5kg).
Nya lager å ringar å packningar i hela motorn.
Målat och tvättat allt.
Oljereturen i blocket.
Drivlina:
4vxl än så länge.
323 lamell diff uppspänd till ca 75%.
Ändrade hjulvinklar bak.
4puckad koppling och 618 tryckplattan.
Turbo mm:
Garrett T04e.
46mm Wg.
Lb ic (inte klar).
VEMS sprut med separata spolar.
Turbo å wg
Oljeretur
Motor
Mmmmm 17"
Nu har putsbögen varit framme...
Nu har vi kapat lite Ic...
Cellpaketet är 600*420*75 så ja får se om ja verkligen får
ner allt i biln.. Men ja få väl bygga bilen efter Ic:n..
Här kommer en bild på mitt insug me dom nya
vaccum anslutningarna...
Inte som alla andra;)
Nu har jag gjort olje blocket i princip klart förutom att ja måste
fixa några mätare så ja kan borra dom sista hålen..
Så här ser den ut....
Nuså i veckan ha de hänt lite i garaget iaf...
Har fixat till så att min ic kommer att få plats å fixat in mina "fula" stolar..
///zemrén
fixas till så den gick att besikta för att sendan bara köras med...
Men så blev de verkligen inte (nu får den ju inte köras me igen)
Tog ett tag tills ja gjorde en tråd här.. Men bättre sent än aldrig..
SPEC:
Kaross:
BMW 316 -76.
Lättad ca 50kg.
Nylackad.
Sänkfjädrar.
Fram och bakvagn från 323.
Motor:
M20b25, med diesel vev och 323 stakar (2.7l)
Portad å svetsad topp.
Svarvade kolvar.
Oringad botten och plandeckad.
Lättat svänghjul (ca 1.5kg).
Nya lager å ringar å packningar i hela motorn.
Målat och tvättat allt.
Oljereturen i blocket.
Drivlina:
4vxl än så länge.
323 lamell diff uppspänd till ca 75%.
Ändrade hjulvinklar bak.
4puckad koppling och 618 tryckplattan.
Turbo mm:
Garrett T04e.
46mm Wg.
Lb ic (inte klar).
VEMS sprut med separata spolar.
Turbo å wg
Oljeretur
Motor
Mmmmm 17"
Nu har putsbögen varit framme...
Nu har vi kapat lite Ic...
Cellpaketet är 600*420*75 så ja får se om ja verkligen får
ner allt i biln.. Men ja få väl bygga bilen efter Ic:n..
Här kommer en bild på mitt insug me dom nya
vaccum anslutningarna...
Inte som alla andra;)
Nu har jag gjort olje blocket i princip klart förutom att ja måste
fixa några mätare så ja kan borra dom sista hålen..
Så här ser den ut....
Nuså i veckan ha de hänt lite i garaget iaf...
Har fixat till så att min ic kommer att få plats å fixat in mina "fula" stolar..
///zemrén
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt: