Ringenresa2006
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Om jag får lägga in ett moget inlägg, det tar iofs emot.
Jag hade inte åkt med M3an igen.
Det krävs en hel del av bilen att marcha 220 mil på några dagar + all bankörning. Scenariot att en bil pajar och måste bogseras hem finns inte ens på kartan.
Visst alla är fria att åka med vad de vill men jag känner inte att ta ansvar för att alla kommer hem om ni förstår vad jag menar. Inte alls för att vara taskig eller nåt. Bara ärlig så att ni tänker igenom det hela. För sen när ni har varit där förändras hela livet och allt kommer i skuggan av, RINGEN!!!
Ja ja, nog med mogenhet. Nu ska jag sova. Man blir trött av att äta mat och disskutera livsfrågor med Maccan...
Det krävs en hel del av bilen att marcha 220 mil på några dagar + all bankörning. Scenariot att en bil pajar och måste bogseras hem finns inte ens på kartan.
Visst alla är fria att åka med vad de vill men jag känner inte att ta ansvar för att alla kommer hem om ni förstår vad jag menar. Inte alls för att vara taskig eller nåt. Bara ärlig så att ni tänker igenom det hela. För sen när ni har varit där förändras hela livet och allt kommer i skuggan av, RINGEN!!!
Ja ja, nog med mogenhet. Nu ska jag sova. Man blir trött av att äta mat och disskutera livsfrågor med Maccan...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Helt underbar bild!! Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av den i högupplöst format, bättre bakgrund på skrivbordet finns ju inte, slår ju den nuvarande Ringen-bilden med hästlängder!!BMW Samuel skrev:Den Vackraste Vägen.
Ingen som har en biltransport till oss med lite äldre bilar med diskutabel driftsäkerhet eller de med rejsiga bilar utan komfort??Daniel Magnusson skrev:Om jag får lägga in ett moget inlägg, det tar iofs emot.
Kanske vore en affärsverksamhet att satsa på?? Traila ner bilar åt kunder och möt upp dem vid lämplig flygplats ex.vis Hahn.
/David Söderblom
-
- Legend!
- Kontakt:
Det har väl disskuterats.Söderblom skrev:Ingen som har en biltransport till oss med lite äldre bilar med diskutabel driftsäkerhet eller de med rejsiga bilar utan komfort??
Kanske vore en affärsverksamhet att satsa på?? Traila ner bilar åt kunder och möt upp dem vid lämplig flygplats ex.vis Hahn.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Eeeh, har M3 som ev behöver luftas runt Kristi Himmelsfärdshelgen, kan nån upplysa om vilka rese-och boendekostnader en "ringen-resa" handlar om... har inget emot ett lugnt körtempo - av o på färjan alltså.
Kan tänka mig ta ev passagerare/frivilliga för lite bensinbidrag.
Kan tänka mig ta ev passagerare/frivilliga för lite bensinbidrag.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!
Chevrolet V8 thunder!
Ungefär då.RFC Roger skrev:Eeeh, har M3 som ev behöver luftas runt Kristi Himmelsfärdshelgen, kan nån upplysa om vilka rese-och boendekostnader en "ringen-resa" handlar om...
Bensin: 3500-4000:-
Färja/bro: 1000:-
Ringenbiljetter: 1000-1500:-
Boende: 1250:-
Mat: Kan bli hur dyrt som helst.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Megapostare!
-
- Legend!
Såg inte detta inlägget innan. Men det är klart ni kan få bilden.Söderblom skrev: Helt underbar bild!! Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av den i högupplöst format, bättre bakgrund på skrivbordet finns ju inte, slår ju den nuvarande Ringen-bilden med hästlängder!!
Här finns den i hög upplösning:
http://attitude.mine.nu/bilder/blandat/ ... ng2005.jpg
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Tack så jättemycket!!BMW Samuel skrev:Såg inte detta inlägget innan. Men det är klart ni kan få bilden.Söderblom skrev: Helt underbar bild!! Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av den i högupplöst format, bättre bakgrund på skrivbordet finns ju inte, slår ju den nuvarande Ringen-bilden med hästlängder!!
Här finns den i hög upplösning:
http://attitude.mine.nu/bilder/blandat/ ... ng2005.jpg
Det pinsamma är att jag inte på rak arm kan säga vart det är...men jag tror att det är taget från Wehrseifen ner mot Breidscheid och Ex-mühle och med raksträckan bort mot Bergverk i bakgrunden, för kurvan är alldeles för skarp för att vara vid Steilstrecke och ner mot Mutkurve. (Sedan borde matbutiken som skymtar vara den när man kommer från Adernau precis innan tunneln under banan)
/David Söderblom
-
- Legend!
Jag har ju varit där... För jättelängesedan...
Vill minnas att jag plågade Omegan ca 350 mil på en helg, gick alldeles utmärkt. Men den är ju inte lika skör och bräcklig som en M3a heller...
Tror jag räknade på 6000 i totalkostnad med två färjor, bensin, körbiljetter (12 varv) och käk. Det var pengar över när vi kom hem igen.
Sov tre pers i bilen, gick bra det med. Vi turades om att köra, så kunde man sova i baksätet.
Om man vill lyxa till det (och det vill man nog vid min ålder) så får man väl lägga på ett par kronor för lite bekvämligheter som hotellrum.
Skulle gärna hänga på, men ett visst projekt kostar fortfarande en massa pengar så jag tror jag får avstå i år igen.
Vill minnas att jag plågade Omegan ca 350 mil på en helg, gick alldeles utmärkt. Men den är ju inte lika skör och bräcklig som en M3a heller...
Tror jag räknade på 6000 i totalkostnad med två färjor, bensin, körbiljetter (12 varv) och käk. Det var pengar över när vi kom hem igen.
Sov tre pers i bilen, gick bra det med. Vi turades om att köra, så kunde man sova i baksätet.
Om man vill lyxa till det (och det vill man nog vid min ålder) så får man väl lägga på ett par kronor för lite bekvämligheter som hotellrum.
Skulle gärna hänga på, men ett visst projekt kostar fortfarande en massa pengar så jag tror jag får avstå i år igen.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Legend!
- Kontakt:
Hmm, har jag kallat din M3a "gammal skit" nån gång? Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt ifall hr. Magnusson blev sårad.
Men uttrycket låg ganska nära till hands de gånger jag fått bogsera/meka med ovan nämnda bil...
Men uttrycket låg ganska nära till hands de gånger jag fått bogsera/meka med ovan nämnda bil...
Anders Karlsson
-
- Legend!
- Kontakt:
Nä jag blev inte alls sårad. M3E30 är ju gammal skit!Karlsson skrev:Hmm, har jag kallat din M3a "gammal skit" nån gång? Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt ifall hr. Magnusson blev sårad.
Det var en klubbprofils far som sa det en gång i tiden.
Det där jordfelet som den bilen hade var ju klart jobbigt.
Undra hur den mår nu?
Nåväl det var ju inte det denna tråden handlade om utan om RINGEN!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport