Jag har en BMW E39 -96 som stått ute en vecka i kylan på parkeringen.
När jag tänkte starta den nu i morse upptäckte jag att batteriet är helt slut, så slut att inte ens dörrarna går att få upp!
Hur gör man då? Hur kommer man in i bilen för att kunna ladda batteriet så att jag kommer in i bilen och kan ladda batteriet
Har inte hunnit undersöka så mycket men är det någon som har något förslag?
danne skrev:Bakluckan går att öppna med nyckel även om batteriet är slut, man får vrida lite längre än normalt bara.
Ok.. låter ju bra, måste testa det. Men själva öppningen av bakluckan är ju också elektrisk. Är på jobbet nu så jag får se hur det går när jag kommer hem.
Om det inte skulle funka med nyckeln - prova att håll upp dörrhandtaget när du vrider om nyckeln.
Finns en sk "deadlock"-funktion på vissa BMW som kräver det, för att förhindra inbrott.
danne skrev:Bakluckan går att öppna med nyckel även om batteriet är slut, man får vrida lite längre än normalt bara.
Ok.. låter ju bra, måste testa det. Men själva öppningen av bakluckan är ju också elektrisk. Är på jobbet nu så jag får se hur det går när jag kommer hem.
När du öppnar luckan mha handtaget så är den elektrisk, men inte när du använder nyckel. Jag hade en E39 förut som elmotorn till luckan var trasig på, det funkade alldeles utmärkt att öppna med nyckel.
E39 har ingen deadlock-funktion på bakluckan.
[Daniel Lindmark] "Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Det gick bra att komma in i framdörrarna då man lyfte på handtaget.
Jag lyckades inte komma in i bakluckan, men det kan bero på att låset var fruset.. fick jobba en hel del för att komma in i framdörrarna också.