Ska ni göra något med bilen i vinter?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Ska ni göra något med bilen i vinter?
Tänkte bara höra vad som händer i garagen.
Någon som ska göra något speciellt med sin bil i vinter?
Någon som ska göra något speciellt med sin bil i vinter?
Re: Ska ni göra något med bilen i vinter?
Har ju 4WD måste användas på vintern !!!
Hade tänk å göra lite små grejer bara. Möblera om lite under huven. Ska fixa så motorn får lite mera luft.
Och enventullet köpa nya ventil lyftare.
har även WRC vinge, rally-lappar & huv lås som ska på någon gång, vet inte när bara.
Hade tänk å göra lite små grejer bara. Möblera om lite under huven. Ska fixa så motorn får lite mera luft.
Och enventullet köpa nya ventil lyftare.
har även WRC vinge, rally-lappar & huv lås som ska på någon gång, vet inte när bara.
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Volvo 360: Låta lacka compomotive-fälgarna och montera, montera stänklappar, extraljus och ev. lite klistermärken.
Opel Kadett: Osäkert. Har fortfarande inget garage... Mest demontering, rostjobb och planering.
Opel Kadett: Osäkert. Har fortfarande inget garage... Mest demontering, rostjobb och planering.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
BMW E21 Turbo: Ska få nya bussningar i bak och framvagn, annan turbo, bygga om grenröret lite, ny elhärva, ev annan tändning. Skall även bygga en sugmotor i vinter är de tänkt, får väl se hur långt pengarna räcker!
BMW E34 525i: Skall få väghållningssats och M5 fälgar till våren, ev nya bussningar i bakvagn. Motor o kupévärmare!
Letar garage oxå!
Adios!
BMW E34 525i: Skall få väghållningssats och M5 fälgar till våren, ev nya bussningar i bakvagn. Motor o kupévärmare!
Letar garage oxå!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
Tanken var att få hundkojan ok så att man alllafall kan köra någon konbana med den, men Har varit mycket med jobbet och annat.. men förhoppningsvis så ska man hinna med det.
Subarun ska användas, och när man har tid och pengar kanske byta lite grejer som bromsar (sitter EBC greenstuff på hatar dom), på med nya fälgarna (kanske lackas om), lacka baklucka och kjolar efter vintern (och om jag hittar rätt vinge så vill jag ha en sån med).
Subarun ska användas, och när man har tid och pengar kanske byta lite grejer som bromsar (sitter EBC greenstuff på hatar dom), på med nya fälgarna (kanske lackas om), lacka baklucka och kjolar efter vintern (och om jag hittar rätt vinge så vill jag ha en sån med).
Robert Gustafsson
-
Pratar vi om camber på en stel bakaxel här eller? i sånna fal vi ja se hur du tänkt göra...Martin Fåglefelt skrev:Det enda jag tänkt är att byta växellåda på Amazonen, samt flytta infästningspunkterna på länkarmen bak, så jag får mer Camber....(för att förklara det kort)
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
-
Precis vad jag menar... En på jobbet ställde om cambern på sin sierra med stel bakaxel..genom att flytta runt lite grejor...jag tänkte börja med att flytta lampan under bilen, och sen får vi se...Hjerpe skrev:Pratar vi om camber på en stel bakaxel här eller? i sånna fal vi ja se hur du tänkt göra...Martin Fåglefelt skrev:Det enda jag tänkt är att byta växellåda på Amazonen, samt flytta infästningspunkterna på länkarmen bak, så jag får mer Camber....(för att förklara det kort)
kan nog skicka upp lite bilder under tidens gång...
Vad jag förstod under hans förklaring flyttar man det främre fästet på länkarmen, och modifierar i fjäderbenet...men den som lever får se...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
<OT>
Väänta lite nu. En stel axel är väl stel? Därav namnet? Då sitter ju hjulen exakt 90 grader mot axeln (eller hur man nu förklarar det) hur man än flyttar stag och prylar. På en DeDion däremot kan man ju ändra camber, och den är ju en slags stel axel...
</OT>
Jag har redan checkat av fälgarna och lapparna på min lista. Se rallystylingtråden för bilder.
Väänta lite nu. En stel axel är väl stel? Därav namnet? Då sitter ju hjulen exakt 90 grader mot axeln (eller hur man nu förklarar det) hur man än flyttar stag och prylar. På en DeDion däremot kan man ju ändra camber, och den är ju en slags stel axel...
</OT>
Jag har redan checkat av fälgarna och lapparna på min lista. Se rallystylingtråden för bilder.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
En stel axel är stel men de går med "fulmetoder" att kröka rören lite lite grand så man får mer camber.Widell skrev:<OT>
</OT>
/Andreas
-
- Styrelseledamot
Ska fixa med 2 bilar i vinter.
Toyota Celica GT-four Carlos Saniz
Hellackeras i original röd med extra klarlack.
Fälgarna ska bli vita.
I med den nya skinn inredningen.
Plocka ner bilen under, blästra,lacka,fräsha upp bromsarna och byta bussningarna.
Eventuelt nya stötdämpare.
Mitsubitshi Starion Turbo:
Köpa bra däck och lägga på alufälg.
Bygga om avgassystemet.
Byta bussningar i chassit.
Lacka lite och sätta på en massa dekaler.
Lätta, plocka ur baksäte, m.m.
Sätta dit en Intercooler.
Flytta batteri bak.
Eventuelt byta kylare.
Får se hur mycket jag hinner
Toyota Celica GT-four Carlos Saniz
Hellackeras i original röd med extra klarlack.
Fälgarna ska bli vita.
I med den nya skinn inredningen.
Plocka ner bilen under, blästra,lacka,fräsha upp bromsarna och byta bussningarna.
Eventuelt nya stötdämpare.
Mitsubitshi Starion Turbo:
Köpa bra däck och lägga på alufälg.
Bygga om avgassystemet.
Byta bussningar i chassit.
Lacka lite och sätta på en massa dekaler.
Lätta, plocka ur baksäte, m.m.
Sätta dit en Intercooler.
Flytta batteri bak.
Eventuelt byta kylare.
Får se hur mycket jag hinner
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73