Skoda Octavia RS Projekt
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Nu har det hänt lite på insidan av bilen.
Som vanligt så har jag fått hjälp av min gode vän Samuel (Zamme).
Lite bilder:
Mycket sladdar blir det!
Jag ska inte skriva hur lång tid det tog men det var onödigt länge.
Vi hade stora problem att få plats med alla kablar.
Det slutade med att vi fick såga bort lite plaststag för att överhuvudtaget få plats med grejerna.
Nu så var prylarna på plats!
Jag blev rätt nöjd.
Som vanligt så har jag fått hjälp av min gode vän Samuel (Zamme).
Lite bilder:
Mycket sladdar blir det!
Jag ska inte skriva hur lång tid det tog men det var onödigt länge.
Vi hade stora problem att få plats med alla kablar.
Det slutade med att vi fick såga bort lite plaststag för att överhuvudtaget få plats med grejerna.
Nu så var prylarna på plats!
Jag blev rätt nöjd.
Boxen som sitter under handsfacket är själva "hjärnan" till skärmen.petnoga skrev:Vad är det för box som sitter under handskfacket? Är det läsaren?
Snyggt jobbat med bilen förresten, den blir bara snyggare och snyggare!
/ Petrus
Där kan jag koppla in cd-växlare, navigator, dvd, slutsteg, tv-antenn.
Jag är lite sugen att köpa en navigator och koppla in fast den kostar antagligen multum.
DVD-spelaren sitter under skärmen.
Denna är det: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=654 ... Row1Center
-
- Legend!
- Kontakt:
Använder du skärmen eller dvd-spelaren som ljudkälla och förstärkare? Eller är dvdspelaren bara en dvd-spelare utan förstärkare?
Undrar mest eftersom jag har haft en sådan alpine och den har ju allting utom dvd-spelare. Vore ju synd om man bara använder den som skärm. Det är ju ingen fel iofs. Men det lär va bättre ljud i den än i sonyn.
Undrar mest eftersom jag har haft en sådan alpine och den har ju allting utom dvd-spelare. Vore ju synd om man bara använder den som skärm. Det är ju ingen fel iofs. Men det lär va bättre ljud i den än i sonyn.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag använder den endast som skärm.Samuel Lindkvist skrev:Använder du skärmen eller dvd-spelaren som ljudkälla och förstärkare? Eller är dvdspelaren bara en dvd-spelare utan förstärkare?
Alpine har bara 4 x 30 watt medan Sony har 4 x 52 watt.
Du har väl inte grundat beslutet enbart baserat på wattstyrka?Mae skrev:Jag använder den endast som skärm.
Man tar ju inte en Top Fuel dragster runt Sviestad istället för en Exige bara för att den råkar ha massor utav hästkrafter...
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
-
- Legend!
- Kontakt:
4x52w = 208watt i förstärkaren. Säg att även mekanismen att snurra dvd:n tar 12watt. Då är vi uppe i 220watt. 220w/12volt = 18,3 ampere.Mae skrev:
Jag gissar att säkringen till dvd:n är på max 10 ampere och att kabeln som driver är på cirka 1,5mm2. Där nånting som inte stämmer.
Inte meningen att krångla till det för dig så att du behöver koppla om. Jag bara undrade lite eftersom jag vet att det är grymt bra ljud i alpinen. Tänkte att du kanske köpt den beg. och trodde att det bara va en skärm.
-
- Legend!
- Kontakt:
Denna förstärkaren har 4x50watt.
http://www.dls.se/fstark/a4n.htm
Den drar 95ampare när den är maxad.
Dessutom behövs det rejäla nätdelar för att driva dessa 200watt. Därav storleken. Hur dom har fått in detta i en liten dvd.spelare är för mig en gåta.
Även om du inte har så många watt i "verkligheten" så är bilen väldigt fin, det har jag glömt att säga
Dessutom behövs det rejäla nätdelar för att driva dessa 200watt. Därav storleken. Hur dom har fått in detta i en liten dvd.spelare är för mig en gåta.
Även om du inte har så många watt i "verkligheten" så är bilen väldigt fin, det har jag glömt att säga
Nejdå! Jag köpte DVD-spelaren först.danne skrev:Du har väl inte grundat beslutet enbart baserat på wattstyrka?Mae skrev:Jag använder den endast som skärm.
Man tar ju inte en Top Fuel dragster runt Sviestad istället för en Exige bara för att den råkar ha massor utav hästkrafter...
Det var meningen att jag skulle köpa en billig in-dash skärm från Kina typ men så hittade jag denna skärmen på Blocket för ungefär samma pris som en ny billig in-dash skärm kostar.
Dock köpte jag skärmen tillsammans med en NRG DVD-spelare som är i silver.
Eftersom jag är lite av en pedant så tyckte jag det störde för mycket med svart skärm och en silvrig dvd-spelare.
Får jag inte den andra dvd-spelaren såld så får jag kanske sälja Sonyn och lacka om NRG:n svart.
Kul att du tycker att bilen är fin!Samuel Lindkvist skrev:Denna förstärkaren har 4x50watt.
Jag hoppas att kunna åka runt på lite fler träffar i sommar och ställa ut bilen.
Jag tror inte heller att det är 4 x 52 riktiga watt. Skulle det vara det så skulle antagligen dvd-spelaren smälta.
Dock så tror jag inte att det är mer riktiga watt i Apline förstärkardelen.
Eller vad tror du?
-
- Legend!
- Kontakt:
Mae skrev:
Dock så tror jag inte att det är mer riktiga watt i Apline förstärkardelen.
Eller vad tror du?
Kod: Markera allt
Sonyn
Uteffekt, DIN 45324 vid 4 ohm (W)
4 x 27
Max. uteffekt, 1 kHz vid 4 ohm (W)
4 x 52
Dom finaste spelarna har inte ens några watt alls.