MC avrostningen?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
MC avrostningen?
Hejsan!
Tänkte höra om det är nån som vet något mer om mc avrostningen som skulle äga rum i början på maj. Nån viskade något om att den skulle ordnas av Bilprovningen i Värnamo. Vet dock ej hur mycke det stämmer.
Tror iofs att jag är avrostad efter 100 mil på Supermotarden sedan 1mars, men det kan kanske vara kul ändå.....
Tänkte höra om det är nån som vet något mer om mc avrostningen som skulle äga rum i början på maj. Nån viskade något om att den skulle ordnas av Bilprovningen i Värnamo. Vet dock ej hur mycke det stämmer.
Tror iofs att jag är avrostad efter 100 mil på Supermotarden sedan 1mars, men det kan kanske vara kul ändå.....
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
-
- Postare
- Kontakt:
Japp, det är bara samlingsplatsen som är på bilprovningen. Vi kommer att köra en liten runda och får bl a utföra balansövningar och bromsprov. Avrostningen kommer att avslutas med fika. Avrostningen är öppen för alla motorcyklister och gratis!!!
Bilprovningen har öppet så ni kan passa på att besiktiga er hoj. Starten för avrostningen är mellan kl 10 - 12 den 4:e maj.
Bilprovningen har öppet så ni kan passa på att besiktiga er hoj. Starten för avrostningen är mellan kl 10 - 12 den 4:e maj.
Glad mc ägare
jag kan med STOR glädje(
) meddela att jag har sålt min buggy och inhandlat en XT600E -91....
Räkna med att jag kommer avrostningen!!

Räkna med att jag kommer avrostningen!!
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
rätt !!!
Härligt !!!!
skicka mig ditt medlems nr, så jag kan ha koll på dig !
mvh Eckervad MC-utskottet
skicka mig ditt medlems nr, så jag kan ha koll på dig !
mvh Eckervad MC-utskottet
Er dröm är min vardag !!
Ägare till Yamaha R6 -99,SAAB V4 -72,SAAB 99 -69, Fiat 127 -77
Ägare till Yamaha R6 -99,SAAB V4 -72,SAAB 99 -69, Fiat 127 -77
-
- Postar så det viner...
jo visst
jo jag håller nog med dig lite där johan. hellre 2 än 4 cyl. fast det funkar nog ändå bäst med en tror jag....
Ju färre cyl. destu färre hjul i backen. de är nog min lilla teori fast om den stämmer vet jag inte??
Men har ni sett en v8 eller kanske 12 på en slang??
Ju färre cyl. destu färre hjul i backen. de är nog min lilla teori fast om den stämmer vet jag inte??
Men har ni sett en v8 eller kanske 12 på en slang??

-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Postar så det viner...
Jo han spöar nog skiten ur mig på banan, det säger jag inte emot. Men det var inte det jag sa något om heller. Jag tycker bara det är lite tråkigt med alla Yamaha och alla andra tråkiga japanare. Visst de går som ett svin, håller bra, har billiga reservdelar och är ofta snygga att titta på. Men jag tycker inte det är kul att va som alla andra. Om man är ute och åker båge en fin sommardag så möter man minst 10 CBR och 10 R1,R6 or på en kvart, och hur kul är det.
Jag kan också hålla med om att ducce inte hade världens bästa kvalitet för några år sedan, men nu är det inte mycket att klaga på. Och prestandan på de riktiga racing hojarna är inte så dåliga de heller.
Sen är det ju så att Johan har haft motorcykel ganska mycket längre än jag har haft det, sen är jag lite mer rädd om mitt liv också, vilket innebär att jag inte övar banracing på allmän väg, (ta inte illa upp johan).
Jag kan också hålla med om att ducce inte hade världens bästa kvalitet för några år sedan, men nu är det inte mycket att klaga på. Och prestandan på de riktiga racing hojarna är inte så dåliga de heller.
Sen är det ju så att Johan har haft motorcykel ganska mycket längre än jag har haft det, sen är jag lite mer rädd om mitt liv också, vilket innebär att jag inte övar banracing på allmän väg, (ta inte illa upp johan).

-
- Legend!
- Kontakt:
Håller delvis med dig... det är nämligen så att om jag fått välja valfri motorcykel så skulle det bli en Ducati 996 SPS (eller heter dom 998 nu?)Ducce Johan skrev: Jo han spöar nog skiten ur mig på banan, det säger jag inte emot. Men det var inte det jag sa något om heller. Jag tycker bara det är lite tråkigt med alla Yamaha och alla andra tråkiga japanare. Visst de går som ett svin, håller bra, har billiga reservdelar och är ofta snygga att titta på. Men jag tycker inte det är kul att va som alla andra. Om man är ute och åker båge en fin sommardag så möter man minst 10 CBR och 10 R1,R6 or på en kvart, och hur kul är det.
Och den är nog svår att hänga med på banan

Tänkte köpa en ducati först men skulle fått lägga 110papp på en 916 som gått 1500mil till skillnad mot R6:an som lyckades köpa splirrans för 79.
Jag kanske inte är rättvis ibland när jag jämför saker å ting för jag jämför alltid hur snabbt det går att åka på bana. Men det är så jag tänker och det är väl det enda jag är bra på. (Det är därför jag inte åker SAAB tex

Hade jag köpt en motorcykel nu hade det nog blivit en Ducati 748 för då går det lagom, eller en R1:a med turbo för dom går också "lagom" men på ett annat vis.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Postar så det viner...
Det var väl valda ord du hade där.
Jag tror faktiskt att en ducce har ganska stor chans att spöa en R6, R1.
Tex R6 är ju nästan klar för racing när man köper den. Den väger nästan inget och har ganska många kusar i motorn. Problemet med en ducce är ju bara att man ofta måste trimma till dem lite för att få ett ordentligt klös i dem. Men det är klart att det finns dom som går bra som standard också, tex en 888:a, men problemet är att på dem måste man göra ventilinställning efter ca 500 mil. På min ska det göras efter ca 1000 mil. Det är ju en liten nackdel när det gäller ducati, att dom måste in för inställning så ofta. Men det är smällar man får ta när man vill ha en motorcykel som har lite av det där extra, tex ljudet, för där finns det inte många japanare som har mycket att komma med.
Jag tror faktiskt att en ducce har ganska stor chans att spöa en R6, R1.
Tex R6 är ju nästan klar för racing när man köper den. Den väger nästan inget och har ganska många kusar i motorn. Problemet med en ducce är ju bara att man ofta måste trimma till dem lite för att få ett ordentligt klös i dem. Men det är klart att det finns dom som går bra som standard också, tex en 888:a, men problemet är att på dem måste man göra ventilinställning efter ca 500 mil. På min ska det göras efter ca 1000 mil. Det är ju en liten nackdel när det gäller ducati, att dom måste in för inställning så ofta. Men det är smällar man får ta när man vill ha en motorcykel som har lite av det där extra, tex ljudet, för där finns det inte många japanare som har mycket att komma med.
Ne du johan inte finns det många men det finns en hel den, en cyl. med lite effektsystem som låter gott...Ducce Johan skrev: tex ljudet, för där finns det inte många japanare som har mycket att komma med.
XR 600 Supertrapp tillexempel...
men men vadå allat är ju inte en tävling!!!
Själv åker jag XT för att det helt enkelt är lite roligre.