glidarmusik
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
glidarmusik
här med utnämner jag dessa två låtar till världens bästa glidarmusik
när.. på natten ca 40-80 mil framför dig det småduggar och de e bara du på vägen !
Coldplay- clocks
U2- One ( live )
några andra förslag ??
när.. på natten ca 40-80 mil framför dig det småduggar och de e bara du på vägen !
Coldplay- clocks
U2- One ( live )
några andra förslag ??
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
-
- Megapostare!
- Kontakt:
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Re: glidarmusik
på sommaren i alla fall...
Beach Boys - California dreamin
riktigt skön
Beach Boys - California dreamin
riktigt skön
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
-
- Styrelseledamot
-
- Superpostare!
har inte provat, men klassisk ÄGER när man kör buss i stan, lite lågt så man inte luras att lyssna FÖR aktivt. Ger lite lugnare passagerare också.ljungström skrev:Det är bara jag som tycker att den tjeckiske 1800-talskompositören Dvoráks musik är utmärkt att köra bil till?
Men i bilen vill jag ha funk, Tower of Power, Nils Landgren and the Funk unit, Brand new heavies
Du är ju så sjukt bra!! Åtmonstone din musiksmak! Började tro att jag var ensam nästanKjell Ställ skrev:
Men i bilen vill jag ha funk, Tower of Power, Nils Landgren and the Funk unit

För övrigt så funkar allt med gung. Skön hiphopinfluerad freeride-soul gungar fett. Skön röst och goa basgångar är viktiga.
Senast redigerad av 1 Reco, redigerad totalt 11 gånger.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Legend!
- Kontakt:
Du och halva svenska frikyrkligheten jaarsestar skrev:Du är ju så sjukt bra!! Åtmonstone din musiksmak! Började tro att jag var ensam nästanKjell Ställ skrev:
Men i bilen vill jag ha funk, Tower of Power, Nils Landgren and the Funk unit, Brand new heavies.

(den andra halvan lyssnar på Dream Theater)

För övrigt rekomenderar jag The Roots. Gärna Liveplattan.
Det är "livehiphop" eller vad man nu ska kalla det. Alltså med riktiga instrument.

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Sant angående Dream Theater, lika sant är det gällande The RootsDaniel Magnusson skrev:Du och halva svenska frikyrkligheten jaarsestar skrev:Du är ju så sjukt bra!! Åtmonstone din musiksmak! Började tro att jag var ensam nästanKjell Ställ skrev:
Men i bilen vill jag ha funk, Tower of Power, Nils Landgren and the Funk unit, Brand new heavies.
(den andra halvan lyssnar på Dream Theater)![]()
För övrigt rekomenderar jag The Roots. Gärna Liveplattan.
Det är "livehiphop" eller vad man nu ska kalla det. Alltså med riktiga instrument.

Tilläggas bör att lite Talib Kweli också hör till kategorin som bör ligga laddad i bilen.
En låt som för övrigt är ett absolut måste är Souls of Mischief med låten 93 'til Infinity, den är grym!

Ursäkta, är det något fel på Dream Theater eller? Kanske inte är lämplig glidarmusik, men de är sjukt bra. För övrigt lyssnar jag på allt. Utom typ dansband, skränig pop, 70-hårdrock a la iron maiden och dålig elktronisk musik. Det finns grymt bra elektronisk musik, men tyvärr är det mesta bara skit.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Legend!
- Kontakt:
The Killers, Damien Rice och U2:s live skiva från Göteborg i sommras är andra höjdare att lyssna på i bilen...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
MINA BILDER
Absolut inte, de är precis hur tajta som helst!Widell skrev:Ursäkta, är det något fel på Dream Theater eller? Kanske inte är lämplig glidarmusik, men de är sjukt bra. För övrigt lyssnar jag på allt. Utom typ dansband, skränig pop, 70-hårdrock a la iron maiden och dålig elktronisk musik. Det finns grymt bra elektronisk musik, men tyvärr är det mesta bara skit.
Har ett gäng CD med dem själv