Konkörning i Vara 8/10
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Konkörning i Vara 8/10
Tack för en lyckad träff!
Motorutskottet och Jonas (med flera) har gjort en toppeninsats igen.
Ser fram emot att se officiella (och hysch inofficiella tider)!
Kan själv säga att min "enda" tid var totalt kass...
1.29 X X X X
/J
Motorutskottet och Jonas (med flera) har gjort en toppeninsats igen.
Ser fram emot att se officiella (och hysch inofficiella tider)!
Kan själv säga att min "enda" tid var totalt kass...
1.29 X X X X
/J
Bilder för den som vill se
Mina bilder: http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/vara051008/index.htm
Det är dom som var något att ha, finns med bättre kvalite om någon vill ha så kan jag mejla.
Fick även några bilder av Christer (körde röd e30) som fotograferade.
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/Varachrister/
Lite prov av mina bilder
Mina bilder: http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/vara051008/index.htm
Det är dom som var något att ha, finns med bättre kvalite om någon vill ha så kan jag mejla.
Fick även några bilder av Christer (körde röd e30) som fotograferade.
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/Varachrister/
Lite prov av mina bilder
Robert Gustafsson
-
- Normal postare
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
-
- Klubbordförande
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Du har naturlig fallenhet för sån't här. Se till att ta ut rallylicens, också, och låna en VOC-bil till en RS-tävling.kardanaxel skrev:Får instämma. Tack för en trevlig dag!
Blev mycket bättre än vad man kunde tro när man såg banan första gången... (mycket byggnader som skrämde i början, men dom glömdes av med tiden )
Stort tack!
Typiskt. Jag tog inte varningarna på allvar. Jag har ju hört hur farligt det är att börja med racing. Men nu är jag fast, det var ju skitkul! Längtar redan till nästa träff, fast det kanske inte blir någon körning förrän det är dags för isracing?
Jag har fortfarande en bit kvar tills jag tar ut max ur 360:n, men jag ska jobba på det, jag lovar. Hittade till och med en actionbild på monstret...
För övrigt körde jag på 1,14:8 sista (och bästa) repan.
Typiskt. Jag tog inte varningarna på allvar. Jag har ju hört hur farligt det är att börja med racing. Men nu är jag fast, det var ju skitkul! Längtar redan till nästa träff, fast det kanske inte blir någon körning förrän det är dags för isracing?
Jag har fortfarande en bit kvar tills jag tar ut max ur 360:n, men jag ska jobba på det, jag lovar. Hittade till och med en actionbild på monstret...
För övrigt körde jag på 1,14:8 sista (och bästa) repan.
Senast redigerad av 1 Widell, redigerad totalt 9 gånger.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Legend!
Tusen tack alla som körde konfirmanderna! Killarna uppskattade verkligen detta!
Lite annorlunda bana. Jag hade inte alls förstått att banan såg ut som den gjorde innan vi kom dit. Jag hade tänkt mig en stor asfaltsplan.
Med manuell tidtagning fick jag 1.10. Det hade förstås varit spännande att pröva mer men det gick inte efter pizzan.
Lite annorlunda bana. Jag hade inte alls förstått att banan såg ut som den gjorde innan vi kom dit. Jag hade tänkt mig en stor asfaltsplan.
Med manuell tidtagning fick jag 1.10. Det hade förstås varit spännande att pröva mer men det gick inte efter pizzan.
SUUUCK!!!
Jag var hemma och pluggade till tenta, men är inte helt säker på att jag gjorde rätt.
Vilka gryma bilder!
Golfen och E30 som lättar över krönet!
Mer bilder!!! Kan inte nån berätta mer om banan?
David Alesand
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Här kommer de inofficiella resultaten med handikapp:
http://privat.gotanet.com/priv0048/DO051008.pdf
Vid beräkningen av Bymos koefficient har jag utgått från vikt och effekt på Lundmarks bil och lagt till 50 hk/din. Kan det stämma på ett ungefär?
Tidaholmskadetterna och Karlssons Rekord har fått ett effekttilläg på 15% p g a trimning.
Vid beräkning av koefficient på rallybilarna har jag tagit hänsyn till de faktiska effekterna och vikterna.
http://privat.gotanet.com/priv0048/DO051008.pdf
Vid beräkningen av Bymos koefficient har jag utgått från vikt och effekt på Lundmarks bil och lagt till 50 hk/din. Kan det stämma på ett ungefär?
Tidaholmskadetterna och Karlssons Rekord har fått ett effekttilläg på 15% p g a trimning.
Vid beräkning av koefficient på rallybilarna har jag tagit hänsyn till de faktiska effekterna och vikterna.
-
- Legend!
trevlig resultatlista kom ju ändå ganska långt upp även att man hade endel effekt och en bil att vara rädd om. Men känns ju som att den där listan är väldigt otillräknlig då effekten och vikten på dom flesta bilarna är väldigt uppskattad, finns nog bilar/förare som skulle längre upp och ska man räkna med sånt så behövs väl ganska exakta siffror för att man ska kunna ha någon användning av det?
självklart ägde ju axel banan helt tycker jag 18 år och inget monster till bil tar rena tävlingsbilar och förare
blev lite orolig när jag kom dit över hur trångt det var och vad som skulle kunna hända om man åkte av, men vi klarade ju oss utan att någon körde in i något.. Och det blev väldigt trevligt
självklart ägde ju axel banan helt tycker jag 18 år och inget monster till bil tar rena tävlingsbilar och förare
blev lite orolig när jag kom dit över hur trångt det var och vad som skulle kunna hända om man åkte av, men vi klarade ju oss utan att någon körde in i något.. Och det blev väldigt trevligt
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Kolla http://www.sportvagn.com/ Christer Lundmark har en bra beskrivning av hur det var att åka.
På förekommen anledning talar jag också om att jag ska att jag ska ta bort personnumren från resultatlistan så snart jag är hemma igen.
På förekommen anledning talar jag också om att jag ska att jag ska ta bort personnumren från resultatlistan så snart jag är hemma igen.
Jodå, det var en njutning att plåga 2,2an lite grann! Gick ungefär lika dåligt som jag hade räknat med, hörde talas om vissa syrliga kommentarer på komradion...
Sen vet jag inte hur trimmad den är egentligen, det enda som är gjort är ett insug med lite större kanaler och tokhög tändning. Den kanske hade sina 115 original hästar när jag kom dit iaf, men den var betydligt slöare på hemvägen... Men jag ska inte skylla på motorn, det hade behövts lite bättre däck och stummare chassi, då hade jag kört ifrån er allihop!
Nästa säsong får ni passa er för då är Rekorden äldre och röd!
Sen vet jag inte hur trimmad den är egentligen, det enda som är gjort är ett insug med lite större kanaler och tokhög tändning. Den kanske hade sina 115 original hästar när jag kom dit iaf, men den var betydligt slöare på hemvägen... Men jag ska inte skylla på motorn, det hade behövts lite bättre däck och stummare chassi, då hade jag kört ifrån er allihop!
Nästa säsong får ni passa er för då är Rekorden äldre och röd!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
-
- Klubbordförande
Vore jättekul! Men dom där vattenfaten som det pratades om skrämmer lite om man ska låna en bilJonas Öhman skrev:
Du har naturlig fallenhet för sån't här. Se till att ta ut rallylicens, också, och låna en VOC-bil till en RS-tävling.
Men jag skulle nog inte tacka nej om jag fick erbjudandet
Tack för alla trevliga kommentarer!
Jag hade dina dämpare på där bak. Funkade bra! hann inte att byta där fram.Vilka dämpare hade du?
Jag kunde inte öppna pdf-filen, någon som kan berätta hur det gick där?
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Axel: trots ett handikapp på 1.05 så regerade du
Har även jag svårt att läsa pdf-filer så kan inte säga mer än så...
Passaten fick 0.96 vilket gör att jag direkt ångrar att jag inte körde iaf en till offiell tid. Skitbil som körs över sina egna och bilens begränsningar kommer man långt med
Effektmätning och invägning nästa gång? hehe
Har även jag svårt att läsa pdf-filer så kan inte säga mer än så...
Passaten fick 0.96 vilket gör att jag direkt ångrar att jag inte körde iaf en till offiell tid. Skitbil som körs över sina egna och bilens begränsningar kommer man långt med
Effektmätning och invägning nästa gång? hehe