Väldigt trevlig träff! Och tänk att jag körde BMW, det var lite otippat faktiskt... Men jag hade ju mekat mig till en körning i Jimmys "low-rider" 02a.
Otrolig skillnad mot Omegaklumpen, ungefär halva vikten typ. Märktes framför allt när man skulle bromsa. Sjukt bra resultat med tanke på hur mycket modsen kostat.
Omegan funkade för övrigt mycket bra som dragbil, och det är ju bra för framtiden...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Får väl göra som alla andra även om et kan vara tjatigt. men jag tackar för en mycket trevlig träff. Var första gången jag körde på bana men nu fick jag mer smak det kommer bli fler gånger.
grymma bilder du har tagiigt rille du har inte fler eller
Tack så jättemycket allihop för en jätterolig afton ute på en mosse i Småland.
Anemyr skrev:Tack för en bra fight där Speedstern
Tack själv.
Till slut blev jag så psykad att jag började köra på fel sida om förmågan.
Stoppsladd, smälta däck och kokande bromsar tyder ju på att här måste jag lära mig ett och annat.
Men kul var det.
Anders Toll skrev:
Tips: följ med bilen med kameran så får du fartbilder, bilen är någorlunda skarp och omgivningen suddig. Det är en konst och det lyckas inte alltid.
mycket svårt. körde med 1/1000 i slutartid.. men det bevisar att pôjka håller stumt. och det är possitivt.
1/1000?!
Jag körde med 1/80. Funkade väldigt bra!
(väldigt OT nu)
mycket märkligt.. men det är nog jag som fipplat till det. Kan inte säga att ja vet nåt om kameror, men 1/1000 var det iaf (asså när ja tog på bilar som körde). sen var det säkert nån annan inställning som behövde göras också. Försökte ta på bilar när det var mörkt. men då fick ja ha typ en sek. för att det inte skulle bli kolsvart. fipplade lite med bländaren, men blev snurrig i huvvet, och lade nert. inbland gillar ja bilar som står still.
Jag var helt klart nöjd som vanligt, körde inte så mycket själv lånade ut den däremot till två personer så dom kunde få känna på det japanska stålet!
Men han kankse köra 1 pass helt själv...
Var nog inte nöjd med hur banan såg ut, det var nog lite av en besvikelse så vet inte om jag siktar ¨på att åka ända ner ditt en gång till om jag inte har vägarna förbi ändå!
Men som vanligt trevligt på träffen!
Sen så passade man ju på att bli medlem nu!
/Jimmy Särås
Personligen tycker jag den är jättekul.. sen kanske man kan tycka nåt om att den inte är kuperad.. men enligt mig är de rätt gött för de gör de lite enklare.. lite mindre parametrar att räkna med..
________________________
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Banans utseende är ju inte så lätt att göra nåt åt... Som plåster på såren kan man ju tänka på att banan nötts av storheter som Ronnie Pettersson i F1 grand prix i slutet av 70-talet. Såvitt jag vet är banan fortfarande den enda i Sverige som blivit godkänd för internationella GP-tävlingar.
Det kördes ju ETCC och FIA GT där förra året.
Men det är klart, jämfört med de stora banorna utomlands så ser ju Anderstorp ganska tråkig ut, iaf på TV. Omgivningarna är ju inte så exotiska precis.
Men nog om det, jag är helnöjd över att få ha kört hela banan i racetempo! Grymt sköna velodromkurvor på borte (norra?) delen, där gick det hålla i riktigt bra med 02an!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare