Projekttråd: BMW 323 TIC
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Styrelseledamot
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Postare
- Kontakt:
Maximal lycka, och tre pojkar som kramas
Vad kan det vara då? Kanske många av er tänker.
Som vi skrivigt tidigare så har vi ju startat maskinen. Men inte helt utan problem.
Började väll med alla barnsjukdomar som brukar dyka upp, en lätt mapp gjordes så motorn kunde vara igång.
- Sedan började problemen med att justera triggern och få ihop det kalaset. Gick faktiskt rätt bra, Mattias knappade dator och jag viftade och skrek med stroben i handen som värsta fürern, Nicke satt och spakade pedalerna, och Erik funderade på hur vi skulle lösa diverse problem.
Vi fick tyvärr avbryta den kvällen för att batteriet hade sagt upp sig, generatorn laddade inte, och bilen gick inte att starta.
Idag så tog vi nya tag: Jag, Nicke & Erik pysslade med min bil ett tag sedan gav vi oss på E21:an.
Fixxade jorden, i med ett nytt batteri. Pysslade på rätt duktigt. Sedan startade vi, vipps startade fint och gött..
Sedan ko mattias, och vi fortsatte böka med triggern, och fick det inte att stämma, men efter lite trixxande med en modernare strobb än Nickes så var ju problemet löst.
Då dök mördar problemet upp. Generator vs. laddlampa. Hur vi än gjorde så fick vi inte igång laddningen, och laddnings lampan störde ut boxen och kruppade resten av elsystemet ( Nickes elsystem får en renovering i vinter)
Så vi slutade efter någon timmes mek bort det och då började mappningen.
Ut till hamnen för att inte reta grannarna. Fint ställe den där hamnen.
Jag & Erik står på sidan med Golfen bredvid som standby Nicke gasar och ser glad ut Mattias mappar som en galning.
Några repor hit och dit, dom är borta en stund och vi ser inte till dom?
När dom kommer åt vårat håll igen hör jag och Erik samma ljud.
Kvitter & dump ljud, vad [CENSUR] säger vi då?
Självklart har gurun Mattias löst sugmotor mappen och börjat mappa upp emot 0,5kg.
Woho jublar vi, och Nicke var gladare än vi någonsin sett honom.
Vi åkte in till Statoil och tankade lite olja och stylade lite där för några pensionärer och ett par tigrar.
Ner till hamnen, mappningen forsatte. En stund senare så var maskinen helt god och sammarbetade bra på 0,8kg.
Sedan så var det åka dags, Jag tycker absolut att bilen gick bra, Erik håller nog med mig, Mattias med, och Lille-bror min.
Satan så skönt att se att allt funkade ( förutom kylningen, den är lite labil måste dit med fin fläkt )
Sjuk känsla måste jag säga, även om det inte var min bil som gasades med så var det ändå skönt, då Nickes bil fått mycket kärlek av mig och Erik, Vi är ju parners in crime med Nicke.
Det bjöds på cirklar och hisknande åkturer nere i hamnen innan vi kvällade. Maskinen mår bra, lite små läkage som måste lagas, ventiljustering m.m.
Jag bör ju påpeka att Nickes bil inte väger ett gram mer än 1000kg, så 0,8kg känns rätt bra...
Vill passa på och tacka på Nickes bekostnad: Tack, Erik, Mattias & Peppe m.f
Lägger in några bilder här samt en film då dom kommer via MSN lite senare.
- Mjo, Jag, Nicke & Erik kramades faktiskt då vi avslutade denna kväll.
Nu är det bara min E30 som ska ihop, sedan kan vi nog kramas då om allt stämmer i den maskinen.
BILDER & FILM
Detta är kylnings problemet, då man står på tomgång, Erik fick agera med slangen för att hålla rovan i schak, funkade fint.
Då Nicke bjöd på lite drift då Erik åkte började hon låta lite knasigt, som om det gick lite snålt. Kanske för att MAP slangen slitigt sig och låg mot downpipen, korkat men åtgärdades på ca: 30 sekunder.
Så här ser Nicke ut då han är på bra humör, mjees
Bilen nere i hamnen, snacka om go stället för att gasa på
Brukar alltid bli en smärre folksammling då sådant här händer. Kom 3 glada finska lastbils chaffisar som jag trodde vi väkt, men nej dom smuttade öl och var grymt glada och tyckte det var fränt
Denna bilden bör jag kanske inte ha lagt upp? Men man måste ju spexa lite. Haha, Erik ser galen ut.
Parners in crime som sagt, vet inte om vi har någon bild på Mattias som smed ihop VEMSET åt Nicke, samt mappade. Han är grym som Nicke säger.
Vad kan det vara då? Kanske många av er tänker.
Som vi skrivigt tidigare så har vi ju startat maskinen. Men inte helt utan problem.
Började väll med alla barnsjukdomar som brukar dyka upp, en lätt mapp gjordes så motorn kunde vara igång.
- Sedan började problemen med att justera triggern och få ihop det kalaset. Gick faktiskt rätt bra, Mattias knappade dator och jag viftade och skrek med stroben i handen som värsta fürern, Nicke satt och spakade pedalerna, och Erik funderade på hur vi skulle lösa diverse problem.
Vi fick tyvärr avbryta den kvällen för att batteriet hade sagt upp sig, generatorn laddade inte, och bilen gick inte att starta.
Idag så tog vi nya tag: Jag, Nicke & Erik pysslade med min bil ett tag sedan gav vi oss på E21:an.
Fixxade jorden, i med ett nytt batteri. Pysslade på rätt duktigt. Sedan startade vi, vipps startade fint och gött..
Sedan ko mattias, och vi fortsatte böka med triggern, och fick det inte att stämma, men efter lite trixxande med en modernare strobb än Nickes så var ju problemet löst.
Då dök mördar problemet upp. Generator vs. laddlampa. Hur vi än gjorde så fick vi inte igång laddningen, och laddnings lampan störde ut boxen och kruppade resten av elsystemet ( Nickes elsystem får en renovering i vinter)
Så vi slutade efter någon timmes mek bort det och då började mappningen.
Ut till hamnen för att inte reta grannarna. Fint ställe den där hamnen.
Jag & Erik står på sidan med Golfen bredvid som standby Nicke gasar och ser glad ut Mattias mappar som en galning.
Några repor hit och dit, dom är borta en stund och vi ser inte till dom?
När dom kommer åt vårat håll igen hör jag och Erik samma ljud.
Kvitter & dump ljud, vad [CENSUR] säger vi då?
Självklart har gurun Mattias löst sugmotor mappen och börjat mappa upp emot 0,5kg.
Woho jublar vi, och Nicke var gladare än vi någonsin sett honom.
Vi åkte in till Statoil och tankade lite olja och stylade lite där för några pensionärer och ett par tigrar.
Ner till hamnen, mappningen forsatte. En stund senare så var maskinen helt god och sammarbetade bra på 0,8kg.
Sedan så var det åka dags, Jag tycker absolut att bilen gick bra, Erik håller nog med mig, Mattias med, och Lille-bror min.
Satan så skönt att se att allt funkade ( förutom kylningen, den är lite labil måste dit med fin fläkt )
Sjuk känsla måste jag säga, även om det inte var min bil som gasades med så var det ändå skönt, då Nickes bil fått mycket kärlek av mig och Erik, Vi är ju parners in crime med Nicke.
Det bjöds på cirklar och hisknande åkturer nere i hamnen innan vi kvällade. Maskinen mår bra, lite små läkage som måste lagas, ventiljustering m.m.
Jag bör ju påpeka att Nickes bil inte väger ett gram mer än 1000kg, så 0,8kg känns rätt bra...
Vill passa på och tacka på Nickes bekostnad: Tack, Erik, Mattias & Peppe m.f
Lägger in några bilder här samt en film då dom kommer via MSN lite senare.
- Mjo, Jag, Nicke & Erik kramades faktiskt då vi avslutade denna kväll.
Nu är det bara min E30 som ska ihop, sedan kan vi nog kramas då om allt stämmer i den maskinen.
BILDER & FILM
Detta är kylnings problemet, då man står på tomgång, Erik fick agera med slangen för att hålla rovan i schak, funkade fint.
Då Nicke bjöd på lite drift då Erik åkte började hon låta lite knasigt, som om det gick lite snålt. Kanske för att MAP slangen slitigt sig och låg mot downpipen, korkat men åtgärdades på ca: 30 sekunder.
Så här ser Nicke ut då han är på bra humör, mjees
Bilen nere i hamnen, snacka om go stället för att gasa på
Brukar alltid bli en smärre folksammling då sådant här händer. Kom 3 glada finska lastbils chaffisar som jag trodde vi väkt, men nej dom smuttade öl och var grymt glada och tyckte det var fränt
Denna bilden bör jag kanske inte ha lagt upp? Men man måste ju spexa lite. Haha, Erik ser galen ut.
Parners in crime som sagt, vet inte om vi har någon bild på Mattias som smed ihop VEMSET åt Nicke, samt mappade. Han är grym som Nicke säger.
-
- Kontakt:
http://media.savarturbo.se/nicke/nicke_ ... 050823.mov
Där har ni, de blåste GRYMT mycke, va ju vid havet så...
Där har ni, de blåste GRYMT mycke, va ju vid havet så...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
http://media.savarturbo.se/nicke/nicke_ ... extra1.mov
http://media.savarturbo.se/nicke/nicke_ ... extra2.mov
Där har ni pajkar, synd på ljudet! Men de är kul ändå!
http://media.savarturbo.se/nicke/nicke_ ... extra2.mov
Där har ni pajkar, synd på ljudet! Men de är kul ändå!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
Alltså Nicke jag e så glad för dinn skull! Nu går bilen, nu är det ju bara att finsjustera å pilla på med alla mindre viktiga saker!! Ska komma ut och titta på bilen så fort sommöjligt! Är dess värre hemma från jobbet nu på eftermiddagen för att jag är sjuk! Men jag tror nästan kag blir tvungen att titta ut iaf!
GRATTIS!!!!
GRATTIS!!!!
-
- Kontakt:
Tack, du har ju rätt stor del i bilen! Så tack själv!Fibban skrev:Alltså Nicke jag e så glad för dinn skull! Nu går bilen, nu är det ju bara att finsjustera å pilla på med alla mindre viktiga saker!! Ska komma ut och titta på bilen så fort sommöjligt! Är dess värre hemma från jobbet nu på eftermiddagen för att jag är sjuk! Men jag tror nästan kag blir tvungen att titta ut iaf!
GRATTIS!!!!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Megapostare!
-