Ang. fortkörning

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Ja, just det.
Då får man köra i 12100 km/h på motorvägar.
Det ska till en bmw för det.
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Jag brukar dela hastigheten med 0.2, då går det jättefort.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad är det för fel om man får dåligt samvete UTAN att köra för fort?
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Du har nog snott bilen, kanske?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Måste säga att anledningen till jag ofta kör för fort är för "Kicken". Det finns ju (nästan) inget goare än att botta skiten ur bilskrället. Sen kan det även bero på att jag inte har nån hastighetsmätare, så jag har ingen aning om hur fort det går...

/ Hjerpe
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Är det inte så att hastighetsbegränsningarna är till för att hållas?
Jag trodde att en kristen motorklubb skulle värna om att man ska hålls de lagar och regler som finns.
Om det är 70 km/h som gäller så ska man väl inte köra fortare.

Det är bara så att man kan inte alltid förutse vad som ska hända längre fram, befara alltid det värsta så blir du inte så överaskad när det väl händer någonting.

Jag kan säga att jag fått en annan synvinkel på det här. Jag brukade ofta ligga på 170 180 när jag inte hade någon annan i bilen, men så körde en kompis ihjäl sig, då gick det 70, sen dess kör jag aldrig över 90.
petnoga
Megapostare!

Inlägg av petnoga »

On 2001-11-15 09:29, Kobban wrote:
Är det inte så att hastighetsbegränsningarna är till för att hållas?
Jag trodde att en kristen motorklubb skulle värna om att man ska hålls de lagar och regler som finns.
Om det är 70 km/h som gäller så ska man väl inte köra fortare.

Det är bara så att man kan inte alltid förutse vad som ska hända längre fram, befara alltid det värsta så blir du inte så överaskad när det väl händer någonting.

Jag kan säga att jag fått en annan synvinkel på det här. Jag brukade ofta ligga på 170 180 när jag inte hade någon annan i bilen, men så körde en kompis ihjäl sig, då gick det 70, sen dess kör jag aldrig över 90.
Mycket tänkvärt!
blackparkas
Normal postare

Inlägg av blackparkas »

Har åkt dit två gånger... inom loppet av en vecka.... detta var då min prövoid forfarande var kvar....

Gissa om jag hade någon med mig då...

27 för fort på 90 väg... (Polisen drar av 3 km pga felmarginal)

17 för fort på 50-väg (övergångställ, hus..)

Egentligen borde kortet rykt båda gångerna, med tanke på prövoiden, med all säkerhet iaf den andra gången...

1000 + 1200 i böter på en vecka...kändes inte så kul.... hade kommunal praktik också då så jag tjänade drygt 2000 i månaden.... fantastiskt...

Annars så är jag för fortkörning.
Sveriges hastighetsbegränsningar är helt makalöst konstigt utplacerade.

I Spånga här i STHLM finns t.ex. en väg som visserligen har ett litet staket bredvid men ligger alldeles vid ett bostadsområde, där är det 70. Medan de större vägarna också har 70, som E18 förbi Solvalla... sanslöst sjukt...

Tycker att man i viss mån bör respektera hastighetsbegränsningarna, men som på E4:an norrut och söderut från STHLM... push the pedal to the metal säger jag bara...

Egentligen är det ganska löjligt med 110 som högsta hastighet...

Säger inte att fri fart är rätt melodi men att man borde se över de svenska vägarna och göra dem större och säkrare istället för att slösa resurser på poliser som tar fartsyndare...på motorvägarna...!
Svenska folket kommer iaf inte sänka farterna så därför BÖR man göra vägarna större, säkrare, bättre (!) och höja fartbegr. till åtminstone 130 som det var på förslag.
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

Personligen så är jag väl inte helt emot att köra för fort men man bör ju tänka sig för innan man gör det. Det kan ju drabba fler än en själv!

Men när jag kommer in i Värnamo pingstkyrka och få se klubbens monter där. Kommer fram o se en mersa glida riktigt fort på en liten landsväg blir jag fundersam. är detta något som klubben vill stå för?
Jag vill inte hacka på den som körde på något vis. Men är detta det som vi vill locka nya medlemar med? Själv tycker jag det finns betydligt roligare saker att göra med bilar. som vi kan lock nya medlemar med!
o det är ju inte bara bilar vi pysslar med!

1:a petrusb. 2:11-12

Tänkvärt!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Gutta den 2001-11-19 19:46 ]</font>
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Den filmen är ju inte verlighetsbaserad eller vad det heter. Precis som att titta på en film när dom skjuter varandra hejvilt. Inte går man ut och skjuter nån för det.
Fast jag förstår hur du menar. Men den lockar ju folk iallafall.
(det är inte killen i filmen som har skrivit brevet)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men är detta det som vi vill locka nya medlemar med? Själv tycker jag det finns betydligt roligare saker att göra med bilar. som vi kan lock nya medlemar med!
o det är ju inte bara bilar vi pysslar med!
Alla förslag är välkommna...
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

MDS brudarna kanske vill va me...
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

träskbåten hade ju gjort succe!
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Jaaa...ni måste ju ha med träskbåten...den är ju så frän...Fatta vilket dragplåster det skulle va...
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

KLart att den är asfräck men vad har den med en bilmässa att göra? Vi kanske skulle va me på båtmässor också. Vidga vyerna lite
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Ang. fortkörning.
Det är lite "skenheligt" att man som klubb ska propagera för att man ska hålla hastigheterna, när det är väldigt få (ett antagande) i klubben som verkligen gör detta. Men sen behöver man ju inte hetsa folk till att köra 300+ på 50 väg...
Men det är ju vad jag tycker.
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Precis... hur medlemmarna kör är ju inte lätt att styra heller. Man behöver ju inte tycka det är bra att köra fort bara för att man gör det. Det är ju ett beroende man inte blir av med så lätt. Dom som röker tycker nog inte heller det är så bra, fast dom slutar inte ändå. Känns som mina inlägg om fortkörning verkar lite IQ befriade... det är inte inläggen utan jag som är :wink:
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

ne jag menar inte att vi skall tvinga någon att köra lagligt, inte heller att jag gör det!
jag menade med mitt inlägg var att det finns ett antal andra (enligt mig bättre sätt) att locka nya medlemmar med. o dessa sett retar inte upp en massa annat folk som inte är intreserade!
men jag kanske ha fel!
Diskutera?
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

OK meningen är väl inte direkt att reta upp folk men lite åt det hållet. Syns man så finns man. Fast att jag är ganska inblandad i endel filmer så är jag dock inte så positiv till att visa dom alltid. Beror på vad dom visas.

Men om man säger så här... filmerna är visserligen gjorda av medlemmar men på fritiden och inte avsett till klubben. Dom är ju omgjorda till klubben vid ett senare tillfälle.
Men lite debatt är ju alltid trevligt.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Vilken är målgruppen för klubben? Det är ju inte tant Agda-Siri, 136 år. Utan det är ju kanske mer åt hållet gasglada flickor/pojkar och då kan man inte visa film när Ingmar Perstad pluttrar fram i en Skoda Felicia. Men det vore ju kanske lämpligt att visa filmer från banåkingar och liknande, som inte är material till åtal.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Porsche Daniel den 2001-11-21 19:52 ]</font>
Skriv svar