Gelleråsen 17/7

Vad tyckte du om träffen? Berätta!

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Alesand
Superpostare!

Inlägg av Alesand »

Särås skrev:
Alesand skrev:varför inte galningen :D i Honda S2000!!!
Galning?
/Jimmy Särås
Galning kanske var lite kraftfullt, :wink: men jag tror dom flesta har uppfattningen att du körde snabbast! Kommer ihåg iallafall ett varv när det såg ut som du bromsade ifatt en annan bil på innern efter rakan. Det var en fröjd för ögat (o örat) att se Hondan rint banan! Jag gör :bow2: :bow2: :bow2:

Hur högt varvar den egentligen?
David Alesand
S?r

Inlägg av S?r »

Jag hade bara 190km/h i slutet av rakan nåt varv hade jag 191-192km/h men vanligtvis så hade jag 187-190km/h...

Körde nog ganska jämnt och det gör att det kanske såg snabbt ut?

Tyckte ordet galning och mig inte kändes riktigt rätt, lätt som en negativ syn på min körning... ;)

Den är ju försed med Spoons ECU sedan en vecka tillbaka typ...
Så varvstopet ligger runt 9000varv...
Tror mätaren säger typ 9300varv men det är en liten lögn...
För enligt Spoon så är det:
S2000 AP1 F20C Rev Limit 9000 VTEC Crossover 5900-6200

Jo jag ville bromsa mig om på inern på start och mål ett antal gånger men tror folk tyckte det var olämpligt så jag brukade gå upp jämsides och bromsa i ingången för att visa att jag faktiskt vill om... ;) :D

Tack för dom fina orden värmer då det kanske itne var så många som sa nånting varken posetivt eller negativt...
Jo folk var på mig om avgasljudet och ansåg att det lätt högt men som jag sa det klarade avgasljudkraven på Mantorp... :D
/Jimmy Särås
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

känns som om man verkligen missat något....
varför skulle jag vara så snål och jobba istället :oops:
Robert Gustafsson
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag tror faktiskt att Porschen alternativt M3E46an var snabbast. Men särås lät mest (efter Civicen som fick sätta i sin insats)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Alesand
Superpostare!

Inlägg av Alesand »

Daniel Magnusson skrev:Jag tror faktiskt att Porschen alternativt M3E46an var snabbast. Men särås lät mest (efter Civicen som fick sätta i sin insats)
Mycket möjligt. Sätter isf en peng på flygplanet (Porschen).
Det är föresten ingen som har bra tidsuppfattning och kan gissa hur fort dom körde ett varv? Tidtagning var visst inte tillåtet, men jag tänkte att det kanske finns dom med väldigt bra tidsuppfattning? :roll:
David Alesand
DavidVingerhagen
Normal postare

Inlägg av DavidVingerhagen »

Tror også at Porschen evnt M3E46 var raskest, men det var jo ikke noe rejs så det blir jo ikke riktig å bedømme hvem som var raskest uansett. Men jeg kan si med sikkerhet at Särås var veldig rask.
Kjör en rød crx vtec
Mvh David Vingerhagen
S?r

Inlägg av S?r »

DavidVingerhagen skrev:Men jeg kan si med sikkerhet at Särås var veldig rask.
Som du säger det är ju ingen tävling men man är ju alltid nyfiken på vilken bil/förare som är snabbast ändå... :confused:

Men det viktigaste är om man är nöjd själv ändå, och jag måste säga att jag är nöjd med vad bilen presterade men min egen insats kunde kanske vart lite bättre...

Vet inte varför men det kändes hela tiden som om det var jag som satte stop för bilens prestanda på banan...

M.V.H Jimmy Särås

P.S Tveka inte att komma fram och inkasera en provtur nästa gång, om man nu var välkommen... :D
gzon
Dunderpostare!

Inlägg av gzon »

Särås skrev:Jag hade bara 190km/h i slutet av rakan nåt varv hade jag 191-192km/h men vanligtvis så hade jag 187-190km/h...
Jag var uppe i 200km/h på rakan med lilla mazdan, skulle tror att porsche turbon hade de hastigheterna oxå. Hastigheten på rakan gör ju som bekant däremot inte att man är snabb runt banan.
/Martin Gustavsson
S?r

Inlägg av S?r »

gzon: Nej, det är jäkligt sant....
200km/h på rakan tyder på mycket efekt, sen är frågan vart Era bromspunkter låg samt hur bra avstämt chassiet är... :D

/Jimmy Särås
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Strax över 180 på mätaren med Omegan, vilket borde bli ca 170 i verklig fart. Hade jag haft lite mindre hjul så skulle det säkert gått lite fortare. 1580 kg slagskepp med 204 hk, underskatta inte gubbilar från Rüsselheim!

:wink:
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
DavidVingerhagen
Normal postare

Inlägg av DavidVingerhagen »

Hadde som mest 160Km/t med crxen :cry:, prøvde å ta det inn igjen ved inbremsing, noe som fungerte ganske bra, ristet bare noe veldig da jeg hadde/ fikk skjeve skiver iløpet av helga :(
Kjör en rød crx vtec
Mvh David Vingerhagen
gzon
Dunderpostare!

Inlägg av gzon »

Särås skrev:gzon: Nej, det är jäkligt sant....
200km/h på rakan tyder på mycket efekt, sen är frågan vart Era bromspunkter låg samt hur bra avstämt chassiet är... :D

/Jimmy Särås
Jo det är rätt bra med tanke på att den gick på lägsta laddtrycket jag kunde få. mellan 0.6-1 bar beroende på varv. Bilen tål att plågas lite längre med lägre tryck.

Jag bromsade som senast vid 100 skylten, chassit på 323an är väl inte i närheten av S2000:s prestanda.
/Martin Gustavsson
S?r

Inlägg av S?r »

Gzon: Nej du har nog rätt när det gäller chassiet, men du har säckert 40-100hk mer oxå samt 4-wd... :P

Jag bromsade vid typ 80-100meter beroende på hur mycket marginal jag ville ha, hade kunat bromsat lite senare men tyckte inte att det var en tävling så... :D
/Jimmy Särås
murffi
Normal postare
Kontakt:

tider

Inlägg av murffi »

Jag tog lite tider :nono: kan varit att dom körde fortare men inte just då tog ca 5 tider vid olika tider på dan.
m3 e46 1,24
saab 99 1,23
ford coshworth (stavning?) 1,23 första gången han va på banan så är det en mycket bra tid.
tyvärr ingen tid på s2000 men forden åkte jämt med den.
jag åkte med en bmw 325 e36:a på 1,26
-"Gud är den eviga kärleken i mitt liv".
S?r

Inlägg av S?r »

Jag tog några tider...

Men dom är enbart för eget bruk...
/Jimmy Särås
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

Jag vill bara påminna alla om att man kör mot sig själv och att det inte är någon tävlingsverksamhet.
/Andreas
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Tack för en kanondag!!
Helt underbart att gå upp vid fyra och komma hem vid elva på kvällen nästan utan bromsar... :D

Med anledning av tidigare diskussion kan jag tilllägga att jag bromsade vid lite innan 200 meter nästan varje gång.

Nu står bilen på pallbockar och ber om omvårdnad... :mhihi:
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
S?r

Inlägg av S?r »

Andreas K skrev:Jag vill bara påminna alla om att man kör mot sig själv och att det inte är någon tävlingsverksamhet.
Så sant!!! :D
Kunde inte sagt det bättre själv... :)
/Jimmy Särås
Alesand
Superpostare!

Inlägg av Alesand »

Gjorde nog rätt som lämnade Goffen på parkeringen. Jag tänker på era topphastigheter på rakan... Golfen går ju inte mycket snabbare än 170. Och det tar låååång tid att komma dit. :wink:

Samuels E30 M3:a och fick det till 1.27 (?) på ett par varv. Snabbaste? vet ej.
David Alesand
Alesand
Superpostare!

Inlägg av Alesand »

kardanaxel skrev:Tack för en kanondag!!
Helt underbart att gå upp vid fyra och komma hem vid elva på kvällen nästan utan bromsar... :D

Med anledning av tidigare diskussion kan jag tilllägga att jag bromsade vid lite innan 200 meter nästan varje gång.

Nu står bilen på pallbockar och ber om omvårdnad... :mhihi:
Vilken bil var det?
David Alesand
Skriv svar