Tävling
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Kan hålla med om att det är BMW som står vid väggrenen...
Det finns ett problem med BMW och det är att det är så ruskigt svårt att hålla hastigheten, om man hadde en volvo så går det ju inte att komma över den... :lol: :lol: :lol:
Kan hålla med om att det är BMW som står vid väggrenen...
Hah! Då har du inte åkt med min Volvo.Macke skrev: Det finns ett problem med BMW och det är att det är så ruskigt svårt att hålla hastigheten, om man hadde en volvo så går det ju inte att komma över den...![]()
![]()
![]()

S70 2,5T Vrooooooooom!!!!!!!! Pssssssssccyyyyyssch!!!
Som min kompis sa när ha va 6 år och en man berättade för honom att han ideligen fick köra om en massa Volvobilar med sin nya Citroën:
"Då kör du för fort"
Vi provade en S60 (140) i helgen som gick, den matade på mycket bättre en jag hade trott att den skulle göra, men det är klart, kör man en Diesel-Benz så gör man.
"Då kör du för fort"
Vi provade en S60 (140) i helgen som gick, den matade på mycket bättre en jag hade trott att den skulle göra, men det är klart, kör man en Diesel-Benz så gör man.
VA ?Karlsson skrev: Jag försökte vara lite diplomatisk i mitt inlägg. Men om någon vill tycka att Volvo är skit så får de tycka det. Jag tycker inte BMW är skit, men jag skulle aldrig köpa en av princip. Jag kör Opel. Det borde alla göra egentligen...Hi hi!
vad snackar du för skit!
volvo är UNDERBARA "bilar" nästan lika underbara BILAR som SAAB

-
- Gör inte annat än skriver...
-
- Legend!
Jag gillar min framhjulsdrivna 850. Den är väldigt skön att köra. Så länge det inte går för fort förstås (på Autobahn om någon undrarJackieChan skrev: Om Volvo hade byggt Bakhjulsdrivet nu...hade jag lätt velat ha en sån....surt för dem...

Den är dessutom utmärkt för min fru - hon gillar den också.
Men visst - det är ingen sportbil...

Tro mig, en Volvo kan gå sönder. Rullgrus på asfalt, fullt på 1an, tvärnit, ska backa intill en kärra, fullt på backen och PANG!!! "Sketans elände, där rök kardanen!" tänkte jag, men det var visst backdrevet som tappade ett gäng kuggar. Men det gick att köra framåt, så det gjorde jag i ett par veckor. Tjöt lite lustigt ibland. Så kan det gå med en väl insliten M46. Kollade lite när jag bytte lådan, där var en massa skojiga små metallflisor, fjädrar, kulor och bitar av drev!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
men den funkade ju :-) Andra bilar hade bara stannat och vägrat gå framåt.Karlsson skrev:Tro mig, en Volvo kan gå sönder. Rullgrus på asfalt, fullt på 1an, tvärnit, ska backa intill en kärra, fullt på backen och PANG!!! "Sketans elände, där rök kardanen!" tänkte jag, men det var visst backdrevet som tappade ett gäng kuggar. Men det gick att köra framåt, så det gjorde jag i ett par veckor. Tjöt lite lustigt ibland. Så kan det gå med en väl insliten M46. Kollade lite när jag bytte lådan, där var en massa skojiga små metallflisor, fjädrar, kulor och bitar av drev!
volvo är den ultima vinterbilen såvida min inte ska någonstans. Underbart med bakhjulsdrift.