Ingen luft???

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Anders Eldehage
Megapostare!

Ingen luft???

Inlägg av Anders Eldehage »

I lördags när jag var hos en kompis och skulle åka hem så ville bilen bråka lite. När jag vred om nykeln i bilen så startade motorn och dog lika fort. Jag testade igen med samma resltat. Jag testade flera gånger med samma resultat. Då ringde jag in till kompisen och han kom ut. Vi lyssnade så att bränsle pumpen gick, det gjorde den. Det var ju som om bilen inte fick någon luft alls. Jag vred om igen med samma resultat, bilen startade men dog igen direkt.
Då puttade vi in den i deras garage och skruvade bort luftfilter boxen. Jag tänkte att det skulle ligga en fågel eller något annat i väg men det var hur ingetting i vägen. Jag slug bort lite smuts i filtret bara men inget allvarlit alls. Bara vanligt vägdamm. Då startade jag bilen och den funkade. Så vi skruvade på allt igen och nu funkar ju bilen som den ska.

Det jag skulle vilja vet är om någon vet vad det kan ha varit för fel. Så jag kan fixat innan det händer igen eller blir något ännu värre.

Ha det bra med er!
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!