Projekttråd: BMW 323 TIC
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Absolut! Ska försöka fixa o trixa me dom till veckan! Kommer du förbi?Fibban skrev:Blev bra Nicke, men som vi sa då vi lyfte i motorn! Gör lägre och styvare motorkuddar så får du ner den en bit! Gäller bara att passa tråget!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Nu är bilen sänkt klar, runt om. Vart kalasbra bak oxå!
Diffen sattes även på plats så nu ska drivaxlarna sättas fast, sen när jag får kopplingen kan jag sätta ihop hela drivlinan o de känns JÄTTEKUL!
Har köpt rör för att göra klart grenröret med wastegate uttag oxå! De ska göras tisdag! Ska pilla med stolsfästen och ratt position på måndagkväll. Även varvräknarfästet osv... Lackas invändigt kommer när allt är klart i bilen!
De va lite updates iaf! Håll till godo för mer bilder!
// N.
Diffen sattes även på plats så nu ska drivaxlarna sättas fast, sen när jag får kopplingen kan jag sätta ihop hela drivlinan o de känns JÄTTEKUL!
Har köpt rör för att göra klart grenröret med wastegate uttag oxå! De ska göras tisdag! Ska pilla med stolsfästen och ratt position på måndagkväll. Även varvräknarfästet osv... Lackas invändigt kommer när allt är klart i bilen!
De va lite updates iaf! Håll till godo för mer bilder!
// N.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
hur gåre me biln?
Har du fått igång den eller blev det bara att putta ut den så länge för några tjysta kort??
-
- Legend!
Re: hur gåre me biln?
Det tar sig Nu börjar det ju likna nått det här...
Jobba på bara
Jobba på bara
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
-
- Kontakt:
Den ska inte besiktas! Kommer inte gå! =/ "Känner" en bes.man som bor i närheten av oss, han kom förbi och kollade, och sa, även om jag skulle sätta i en org motorn så är de alldeles för mycket delar som saknas sa han, för lite plåt i fronten osv... Men bilen ska användas för bana, flygfält och drifting så de kommer nog lösa sig! Många tycker ja är dum i huvet som ens bygger, men ja har jättekul när jag bygger o de tycker ja är viktigast, sen kommer ju bilen kunna köras på flygfält, har ju inte så mycket mer här uppe ändå så...Anders Toll skrev:Hur ska du göra med besiktningen? För den ska väl besiktigas eller vad är planen?
Joo, de rör på sig, ska fixa klart grenröret idag och fixa med wastegaterören och ev påbörja en downpipe! Sen svetsas nog buren klart ikväll om "svetsarn" kommer förbi!Zleepy skrev:Det tar sig Nu börjar det ju likna nått det här...
Jobba på bara
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Ikväll gick allt som kunde gå snett helt o hållet snett! Fick besök, stannade upp, tappade motivationen, försökte iaf med oljekylaren, vart bara värre o värre ju mer klockan blev... O argare o argare vart jag oxå! Såå, kvällens mek slutade med NADA! Bara en massa tittande på hur man VILL att allt ska se ut när de är klart... O de är ju aldrig som man tänkt sig ändå!
Men imorrn tisdag äre dax för nya tag, o då ska minsanns oljekylaren dit o fästas! Sen kylaren o IC likaså! Börjar bli less o ha de grejorna efter golvet!
Adios!
Men imorrn tisdag äre dax för nya tag, o då ska minsanns oljekylaren dit o fästas! Sen kylaren o IC likaså! Börjar bli less o ha de grejorna efter golvet!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Normal postare
Ser ju lysande ut Nicke!
Jag tycker det är helt OK att bygga en bil som inte går att köra på gatan. Skulle mycket väl kunna tänka mig bygga en GR.A replika av min lina o då skulle den ju inte längre gå igenom bes., men det skulle ändå va på bana man skulle ha roligt med den ,inte på gatan. Jag tänker på alla dessa som byggt om sina typ-godkända bilar som ska igenom bes. Evo6 med bur,Imprezor med FMIC mm mm.
Vad ska du använda för diff? Dum fråga kanske (aga så klart!?) men man får ju bättre kännsla med en diffbroms än aga.
Jag tycker det är helt OK att bygga en bil som inte går att köra på gatan. Skulle mycket väl kunna tänka mig bygga en GR.A replika av min lina o då skulle den ju inte längre gå igenom bes., men det skulle ändå va på bana man skulle ha roligt med den ,inte på gatan. Jag tänker på alla dessa som byggt om sina typ-godkända bilar som ska igenom bes. Evo6 med bur,Imprezor med FMIC mm mm.
Vad ska du använda för diff? Dum fråga kanske (aga så klart!?) men man får ju bättre kännsla med en diffbroms än aga.
/Glenn - Ume´