Ang Åmsele flygfält...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Ang Åmsele flygfält...
Enligt uppgift har flygfältet nu förvärvats av tre privatpersoner... de köpte anläggningen för garagens skull och säger sig inte ha några direkta planer för "landningsbanan". Möjligen att de kan tänka sig hyra ut den eller liknande.
Läge för en storträff i vår/sommar med körning på ett riktigt flygfält!?
Mvh
André
Läge för en storträff i vår/sommar med körning på ett riktigt flygfält!?
Mvh
André
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Kontakt:
ABSOLUT! De är ju nåt att ta kontakt för!André skrev:Har tidningsurklippet liggandes, kan PM:a namn / tel om du är intresserad!?TurboNicke skrev:Låter ju kalas! Får hålla utkik i tidningen efter uppgifter på att affären är gjort! Brukar ju finnas me där! Kanske ta kontakt osv!
Adios!
Mvh
André
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Jag såg också artikeln i tidningen. Jag hoppas att det kan innebära att vi får vara där lovligt sas. Om vi ska inleda säsongen med en träff där i år också nån gång nu på vårkanten så måste jag 9-dubbla mekhastigheten.
Jag har funderat på en grej och det är att vi skulle korta Superstagebanan, egentligen för att få den säkrare och också lite mer snabbgenomförd, alltså att man ska kunna släppa på nästa bil ut på banan direkt den tidigare gått i mål. Vi kommer ju ändå aldrig att kunna få den exakt som Bilsports på Emmabodafältet, såvida inte någon av landningsbanorna inne på området är större eller har bättre taxbanor.
Jag har funderat på en grej och det är att vi skulle korta Superstagebanan, egentligen för att få den säkrare och också lite mer snabbgenomförd, alltså att man ska kunna släppa på nästa bil ut på banan direkt den tidigare gått i mål. Vi kommer ju ändå aldrig att kunna få den exakt som Bilsports på Emmabodafältet, såvida inte någon av landningsbanorna inne på området är större eller har bättre taxbanor.
Rikard
Nu skall man väl inte ha för stora förhoppningar så att man blir besviken,
men visst vore det ett oerhört lyft att få köra på ett "riktigt" flygfält, om än
lite halvslitet och kanske inte så stort...
Har googlat lite men hittar ingen karta över fältet, och inga mått heller, för
en "äkta" SS-bana vore ju fullständigt ultimat!
Mvh
André
men visst vore det ett oerhört lyft att få köra på ett "riktigt" flygfält, om än
lite halvslitet och kanske inte så stort...
Har googlat lite men hittar ingen karta över fältet, och inga mått heller, för
en "äkta" SS-bana vore ju fullständigt ultimat!
Mvh
André
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Hmmm, själv så tycker jag faktiskt att det ser ut som att det finns en ochNicke Nyman skrev:Kikade på lite kartor på Eniro.se och ja kan inte ju påstå att de ser ut som om de finns några stora taxbanor! Men som sagt, får jag tag i personerna som köpt stället kanske man kan få åka dit o ta sig en TITT!
annan liten bit som skulle kunna bli en fin påfart...
Och, om jag mäter ser stora banan ut att vara närmare 2km lång!
-
- Kontakt:
Det är bra att ni jobbar på saken grabbar... Men när blir träffen av undrar jag så klart??? Man måste ju börja skotta i tid så man får fram bilen typ.Nicke Nyman skrev:Joo, de känns så, de finns säkert nån smygpåfart!
Ska prova att ringa imorrn söndag igen!
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
-
- Kontakt:
Hahah, har du återuppstått??Zleepy skrev:Det är bra att ni jobbar på saken grabbar... Men när blir träffen av undrar jag så klart??? Man måste ju börja skotta i tid så man får fram bilen typ.Nicke Nyman skrev:Joo, de känns så, de finns säkert nån smygpåfart!
Ska prova att ringa imorrn söndag igen!
Ringer nu för att försöka få fram nåt! Hann inte igår!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
Peppar peppar boys...
Ringde nyss och fick svar hemma hos en av delägarna i flygfältet!
De var fler som ringt och frågat, dom skulle kolla upp med miljöverket och polisen och lite annat folk och myndigheter! Ingen bluff ville han hålla på med! O de är ju KALASBRA! Så nästa vecka skulle jag ringa igen och fråga hur de har gått osv! Han sa, blir allt löst, så kommer dom hyra ut de! Dom kommer ju kunna tjäna igen mängder med pengar på detta!
Nu får vi bara be för detta att de får fina lösningar! För oss och andra motorklubbar! För gemensamma träffar!
Adios så länge!
Ringde nyss och fick svar hemma hos en av delägarna i flygfältet!
De var fler som ringt och frågat, dom skulle kolla upp med miljöverket och polisen och lite annat folk och myndigheter! Ingen bluff ville han hålla på med! O de är ju KALASBRA! Så nästa vecka skulle jag ringa igen och fråga hur de har gått osv! Han sa, blir allt löst, så kommer dom hyra ut de! Dom kommer ju kunna tjäna igen mängder med pengar på detta!
Nu får vi bara be för detta att de får fina lösningar! För oss och andra motorklubbar! För gemensamma träffar!
Adios så länge!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Normal postare