Uddeholm Swedish Rally 2005!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Ska du på Svenska rallyt 2005?

Ja det e klart!
8
22%
Nej, det e för kallt!
15
42%
Kanske
13
36%

Antal röster: 36

2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

någon som kika på samman draget från SVT 2 ? när Mölder krascha på Colins Crest ? jag var där...

Bild
Bild
Bild

att det kan vara så roligt när dom kraschar...

måste bara dela me mig med denna...
Bild
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Kjell Ställ skrev:Alltså, det verkar ju bara som att det är problem med det där rallyt. Lägg det i NORRA sverige där det finns rejält med snö....
Synd att det inte finns nån som kan titta på det då...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Daniel Magnusson skrev:
Kjell Ställ skrev:Alltså, det verkar ju bara som att det är problem med det där rallyt. Lägg det i NORRA sverige där det finns rejält med snö....
Synd att det inte finns nån som kan titta på det då...
Finns mängder med folk!! De är inget problem med att få folk dit!

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

TurboNicke skrev: Finns mängder med folk!! De är inget problem med att få folk dit!
Mängder är ett relativt begrepp :roll:

Från Karlstad är det
22 mil --> Oslo
27 mil --> Göteborg
25 mil --> Jönköping
31 mil --> Sthlm

Det kanske bor 4-5 miljoner inom en radie av 30 mil från Karlstad.
Det bor väl knappt en miljon i hela norrland?

Ursäkta att jag är en jobbig "sörlänning" Men sån är verkligheten. Det är ju inte bara en sport utan även en affärsverksamhet.
TurboNicke skrev:Adios! 8)
Hej på dig med.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Makinen
Normal postare

Inlägg av Makinen »

2(SiC) skrev:någon som kika på samman draget från SVT 2 ? när Mölder krascha på Colins Crest ? jag var där...
Jag finns antagligen i bakgrunden på dina bilder. Stod 10-12 meter från granen som välte.
Tog inga bilder på den bilen för jag vet hur man känner sig i samma situation.
Tyskbrittiskt i solsken,
heltyskt i dunkla tider.
2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

Makinen skrev:
2(SiC) skrev:någon som kika på samman draget från SVT 2 ? när Mölder krascha på Colins Crest ? jag var där...
Jag finns antagligen i bakgrunden på dina bilder. Stod 10-12 meter från granen som välte.
Tog inga bilder på den bilen för jag vet hur man känner sig i samma situation.

he he he, det kom lite i byxan då eller ? stod typ där granen ramla ner förra året... tur man har ! fast det var en som krascha då me...

det var ingen dålig smäll annars, me tanke på att han fälde en gran å knappt någon skada på den... bara fjädringen å spoilern ! å fälgarna var nog inte så runda heller !

annars så tyckte jag det var ett händelse rikt rally, Solberg van som jag hoppades på... Å det gick överaskande bra för Mitsubishi (-: synd att styr böset pajja för Gigi Galli )-: !
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

2(SiC) skrev: annars så tyckte jag det var ett händelse rikt rally, Solberg van som jag hoppades på... Å det gick överaskande bra för Mitsubishi (-: synd att styr böset pajja för Gigi Galli )-: !
Gigi Galli körde av en drivaxel.

Jag håller med, riktigt bra och kul rally.
Synd att Grönholm åkte ut, rallyt tappade lite i spänning på det.
Sen är jag riktigt imponerad av Mattias körning, trots att han tappade en hel del tid pga att servon pajjade så körde han in i på en tionde plats.
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Daniel Magnusson skrev:
Det kanske bor 4-5 miljoner inom en radie av 30 mil från Karlstad.
Det bor väl knappt en miljon i hela norrland?
Vad spelar det för roll om det bor en miljon i norrland? Det är var ju ändå inte så många på tävlingen? Frågan är väl om det skulle komma lika många på tävlingen om den var i norrland. Vet inte, det var strax över 200000 på svenska rallyt i år. Men helt klart så skulle det vara ett vinterrally om det var i norrland och inte ett Vårrally.

//Andreas
NORRLAND HE É SOM ELJEST
2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

Henke skrev:
2(SiC) skrev: annars så tyckte jag det var ett händelse rikt rally, Solberg van som jag hoppades på... Å det gick överaskande bra för Mitsubishi (-: synd att styr böset pajja för Gigi Galli )-: !
Gigi Galli körde av en drivaxel.

Jag håller med, riktigt bra och kul rally.
Synd att Grönholm åkte ut, rallyt tappade lite i spänning på det.
Sen är jag riktigt imponerad av Mattias körning, trots att han tappade en hel del tid pga att servon pajjade så körde han in i på en tionde plats.

så vare...

japp riktigt kul vare, synd å bra att Grönholm bröt... var kul när det var lite strid... å bra att Grönholm å Loeb bröt för då kan Solberg få lite försprång !

joo om inte Ekströms å Carlssons bilar skulle pajjat så skulle det nog bli en redigt bra placering för dom... kanske går bättre nästa år, då kör dom säkert igen !
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Andyman skrev:Vad spelar det för roll om det bor en miljon i norrland? Det är var ju ändå inte så många på tävlingen? Frågan är väl om det skulle komma lika många på tävlingen om den var i norrland. Vet inte, det var strax över 200000 på svenska rallyt i år. Men helt klart så skulle det vara ett vinterrally om det var i norrland och inte ett Vårrally.

//Andreas
:think2:

Vet inte hur jag ska svara på detta... Du menar alltså att var femte norrlänning skulle åka på rally? jadu...

Förra året var det snö. :thumbsup:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Det går väl att ha snörally ända här nere i söder, nu har vi ju minst 20 cm snö överallt. Kallt och äckligt är det också, så ni vinterfetichister kan få stilla er abstinens.

:wink:
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Karlsson skrev:Det går väl att ha snörally ända här nere i söder, nu har vi ju minst 20 cm snö överallt.
:wink:
Fast det är ju isbelagda vägar som behövs.
Kanske vore en lösning att flytta rallyt väster ut till grannlandet....
Annars får man göra som med wasaloppet, kör ut konstgjord snö och spola vägarna med vatten. Inte omöjligt men....... :roll:
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Daniel Magnusson skrev:
:think2:

Vet inte hur jag ska svara på detta... Du menar alltså att var femte norrlänning skulle åka på rally? jadu...

Förra året var det snö. :thumbsup:
Nej du ja menar ingenting, det enda jag gjorde var att lägga fram lite fakta. Men jag kan ju säga att för en och halv vecka sen var det sm-rally(snowrally) här runt Östersund och i byarna runt här där en del streckor var lagda så går man man ur huse för att titta på rally och då var det bara sm.

Rally eller ej så är norrland betydligt trevligare än södra sverige. Det är vad jag tycker i alla fall efter att ha levt halva livet i Småland. (detta är inte menat som nåt påhopp mot smålänningar)

I helgen har vi i alla fall alpina wc i Åre.
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Hallå Hallå Hallå Hallå Hallå.............lugn.
Det var ingen persolig kritik, har inget mot södra sverige, ligger bara så fruktansvärt långt bort :wink:

MEN gör ett sommar rally av det då eller flytta det 10-15 mil. Så otroligt mycket navelskådare är ni väl inte att 1 timmes bilkörning till gör något?
Dom sträckor som du räknade upp dom tar man sig knappt ut ur Västerbotten med, om man som jag kör från SÖDRA norrbotten.

Sen är biljettintäkterna nada jämfört med sponsoravtalen, kan nästan tänka mig att det är sponsorerna som satt kravet på närhet till storstäder.
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Andyman skrev:Nej du ja menar ingenting, det enda jag gjorde var att lägga fram lite fakta. Men jag kan ju säga att för en och halv vecka sen var det sm-rally(snowrally) här runt Östersund och i byarna runt här där en del streckor var lagda så går man man ur huse för att titta på rally och då var det bara sm.
Vad jag försöker att få fram här att hur fantastiskt intresserade man än är av motorsport i norrland så finns det ingen "marknad" för ett rally i denna storlek. Hur många brukar det komma och kolla på STCC på Mo i Rana?

Andyman skrev:Rally eller ej så är norrland betydligt trevligare än södra sverige. Det är vad jag tycker i alla fall efter att ha levt halva livet i Småland. (detta är inte menat som nåt påhopp mot smålänningar)
För min del får du gärna vara hur oförskämd du vill mot smålänningar (är västgöte) men vad har det för relevans i denna disskutionen?
Andyman skrev:I helgen har vi i alla fall alpina wc i Åre.
Det har jag varit och tittat på för några år sen. :win:

Kjell Ställ skrev:.............lugn.
Det var ingen persolig kritik, har inget mot södra sverige, ligger bara så fruktansvärt långt bort :wink:
Om det är mig du avser så tar jag sällan något personligt på ett forum. Och jag är väldigt lugn, lyssnar på "the Haunted" och äter kycklinggryta. Ska snart gå tillbaka till jobbet. :D
Kjell Ställ skrev: MEN gör ett sommar rally av det då eller flytta det 10-15 mil. Så otroligt mycket navelskådare är ni väl inte att 1 timmes bilkörning till gör något?
Centrum för rallyt ska vara i en större stad (Karlstad) och 10-15 mil norrut finns inga städer. :-? Om man inte tycker att 2-3 timmars extra resa (tur och retur de 10-15 milen) per dag gör något så ska man nog skaffa sig en hobby eller ett jobb :roll:
Kjell Ställ skrev:Dom sträckor som du räknade upp dom tar man sig knappt ut ur Västerbotten med, om man som jag kör från SÖDRA norrbotten.
Exakt vad jag försöker få fram. Hur många åker 70 mil för en rallytävling?
Kjell Ställ skrev: Sen är biljettintäkterna nada jämfört med sponsoravtalen, kan nästan tänka mig att det är sponsorerna som satt kravet på närhet till storstäder.
Ja och nej. 200000 är mycket folk.

Ja sponsorerna vill ju ha mycket folk och rätt folk att visa upp sina produker för. Annars finns det ju ingen mening att sponsra.
Samma anledning som gör att man bygger bort ståplatser i hockyarenor. Man vill ha dit de köpstarka slipshuliganerna, inte för att göra stämmningen i hallen bättre...

Tack för ordet...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Ska vi kapa Sverige vid Uppsala?? :roll:
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

TurboNicke skrev:Ska vi kapa Sverige vid Uppsala?? :roll:
Gör ni allt för att missförstå mig? :(

Min åsikt ang detta har absolut inget med norrlands förträfflighet eller inte, att göra. Hurvida ett jätteprojekt som ett VM-rally går att ro i land ekonomiskt har inte ett skit att göra med om det är trevligt att bo i norrland eller inte, eller? Inte heller om det är snö eller inte. I så fall kunde man haft rallyt på Grönland för där finns det massor av vinter. :D

Men vill man inte förstå så... :-? Tror inte jag har skrivit nåt negativt om norrland förutom att köpkraften är lägre där...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Daniel Magnusson skrev:
TurboNicke skrev:Ska vi kapa Sverige vid Uppsala?? :roll:

Min åsikt ang detta har absolut inget med norrlands förträfflighet eller inte, att göra. Hurvida ett jätteprojekt som ett VM-rally går att ro i land ekonomiskt har inte ett skit att göra med om det är trevligt att bo i norrland eller inte, eller? Inte heller om det är snö eller inte. I så fall kunde man haft rallyt på Grönland för där finns det massor av vinter. :D

Men vill man inte förstå så... :-? Tror inte jag har skrivit nåt negativt om norrland förutom att köpkraften är lägre där...
De finns ju många anledningar tycker VISSA i södra Sverige... Att norrland bara kostar en massa pengar, de är långt bort, man fattar inte va dom säger osv...

Frågan är ju, om man har ett rally för att visa upp sin stora feta logga på en banderoll i skogen och i depån eller för att duktiga förare ska få visa upp sig och tävla?? :roll:

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Daniel Magnusson skrev:

Du hatar oss :weep:
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

LÄGG NER!!!!!
Skriv svar