Samuel Silverudd och jag har införskaffat M3ans lillebror, en 318is -90.
Självklart vit!
Denna bil kommer att få lämna ifrån sig sin inredning men i utbyte få en bur, skojchassi, sittafaststolar samt en vagnbok.
Bilen kommer att köras i någon typ av långloppsserie samt på Ringen såklart.
Nuvarande status:
Väldigt orginal förutom att den är misshandlad med tonade rutor och en tung stylingvinge på bakluckan. Luktar Wunderbaum med
Självklart kommer ni att kunna följa bilens utveckling här på forumet...
Jag tog lite bilder idag efter att ha tvättat den i mörker Tyvärr var inte kameran laddad så det blev inte så många bilder.
MrOctavia skrev:
En liten (dum) fråga bara. Vad står IS för?
Ill-Snabb!
Nja vad S:et står för är jag inte säker på, men man kan säga att det är motsvarigheten till Golf GTI innan de blev tunga och fick respirator.
Dvs. lätt bil med varvvillig 16V fyra. Bilen ser lite annolunda ut med mot en vanlig 3-serie (E30)
TurboNicke skrev:Nice grabbar! Ska bli kul o se hur mycket däng man får av er i konbanan... Lär vara rätt enkelt för er...
Nja, vi får väl se det...
Hehe, ni banåkar pojkar kommer köra skiten ur oss norrlänningar som bara mest kör rakt fram eller på bredden... Iaf mig.. Ska inte prata för de andra...
Adios!
Kul med fler byggen iaf!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Sen blir jag lite nyfiken på sponsorer och budget, om ni vill berätta lite mer. Nu blir det plötsligt intressant med lite "titta-på-tävlingar"-helger inför nästa säsong och kanske vara funktionär också.
I år kommer vi förmodligen inte köra någon serie utan mer testa bilen, kolla om den fungerar och se vad som behöver modifieras. Åka till Ringen ska vi som sagt med.
Anders Toll skrev:
Sen blir jag lite nyfiken på sponsorer och budget, om ni vill berätta lite mer. Nu blir det plötsligt intressant med lite "titta-på-tävlingar"-helger inför nästa säsong och kanske vara funktionär också.
Vad är det du undrar lite mer exakt över sponsorerna och vår budget?
Tanken är att bilen ska passa de flesta långloppsserier. Typ ERF, HT2, MSLS och kanske tom SLC.
Vi har väl inte riktigt bestämt exakt än vad vi kommer köra.
Men den är till för att kunna tävla på riktigt utan att kosta så hemskt mycket pengar.
Vi siktar på att åka nån tävling under -05 mest för att testa, så man vet hur man ska ha det inför -06.
GmbH = Gesellschaft mit beschränkter Haftung. Bra förklaring va?
Inte passa på att slänga in ett AG på slutet?? (Aktiengesellschaft)
EDIT: Glömde fråga, vad har ni för planer annars?? Låta motorn vara relativt orörd, lätta maximalt, nya bussningar, dämpare och fjädrar?? Är det diffbroms på eller har ni funderat på att montera det?? Hoppas ni dokumenterar och kommenterar erat arbete!!
Senast redigerad av 1 Söderblom, redigerad totalt 15 gånger.