Nu tycker jag det e lite för lite snöskoter snack här
Så, ni som åker skoter... Nå nytt inför vintern? Nå nya planer för maskinen, nå bestämda turer eller liknande? Ingen som kört första turen?
Själv har jag inte kört en meter! Skall börja med att köpa ny trailing arm.. Blev visst en lite olycka då jag va i fjällen förra vintern!
Ingen som har ett kanonförslag på en lämplig skoterträff i vinter? Vet ju att ni i Härnösand/Timrå brukar ha en årlig tur... Hur blir den i vinter? Kan det kanske gå att kombinera den med en attitude träff?
Just nu så står min lite isärplockad , men det är bara i förebyggande syfte. Jag sja idag skicka mina dämpare i boggin för renovering. Annars så funderar vi på att åka minnst en lite längre tripp ( en tripp med mer körning än lek ) men när det blir är inte bestämmt. Får väl ta & kolla på det hela.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008 Skoda Fabia 1.2 2006 Skoda Pickup 1.9D 1998 VW 1200 LIM 113 1965 Polaris 700 SKS Cross Country 2003 Ockelbo 600 Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mae skrev:Jag ska upp till Sälen och fira nyår så då ska jag försöka komma på ett skotersafari tänkte jag.
Försök att få tag i en lite sportigare maskin! Det brukar vara en tendens att vara slöa maskiner på skotersafarin! Men i slutänden så e det kul vilken maskin man än kör!
Längtar tillbaka till min förra skoter! Polaris RMK 700 -01... Så härlig när man är i fjällen!!
jo, nog har man tagit en första snögrustur på vägen. Ska bara kolla kedjan och byta olja, sen så är den på startlinjen
Men det skulle inte vara fel att byta upp sej lite, är bara så surt att ta ett lån för en pryl som man använder så få timmar så det blir kanske till att härda trippeln en vinter till. Den är ju precis inkörd på 1000 mil, så nu kan man ju börja gasa
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Maccan skrev:Åh vad jag längtar efter att få köra skoter igen!
Men däremot längtar jag INTE efter den enorma träningsvärk man hade i 2 veckor efteråt!
Låter som du fick lyfta mycket Annars så får man väl ingen träningsverk?
Jag har då provkört lite på gården efter lite boggimekning. Skulle vara kul att skaffa nån nyare men då man är arbetslös så får gamjaggen duga i vinter oxå!!
Mae skrev:Jag ska upp till Sälen och fira nyår så då ska jag försöka komma på ett skotersafari tänkte jag.
Försök att få tag i en lite sportigare maskin! Det brukar vara en tendens att vara slöa maskiner på skotersafarin! Men i slutänden så e det kul vilken maskin man än kör!
Längtar tillbaka till min förra skoter! Polaris RMK 700 -01... Så härlig när man är i fjällen!!
Ni som har koll på det där med snöskoter, stämmer det att man inte får köra med bara b-kort i Norge? Ska till Trysil i januari, hade ju inte varit fel att ta sig en tur då.
[Daniel Lindmark] "Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
danne skrev:Ni som har koll på det där med snöskoter, stämmer det att man inte får köra med bara b-kort i Norge? Ska till Trysil i januari, hade ju inte varit fel att ta sig en tur då.
Norge e lite halvknivigt vad gäller skoteråkning! Har inte stenkoll på hur det gå¨r till där, men vad jag vet så är det typ skoterförbud i hela norge!! Förutom vissa leder och vissa ortbor som bor "nära" gränsen har dispans för att få köra fram till Svenska gränsen!
Om det är som i Sverige vad gäller körkort/förarbevis så får man köra på B-körkort om man tagit det innan år 2000, och om man tagit körkort efter det så är man rvungen att ha så kallat förarbevis för snöskoter!
Så för skoteråkare så är det ingen höjdare att bo i Norge, å inte Finland för den delen heller!
danne skrev:Ni som har koll på det där med snöskoter, stämmer det att man inte får köra med bara b-kort i Norge? Ska till Trysil i januari, hade ju inte varit fel att ta sig en tur då.
De år som jag har varit i Trysil så har det inte gått att åka skoter.
Det är enbart de som jobbar på fjället som har åkt skoter.
Men nu var det några år sedan jag var där, men tror inte de har ändrat något.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Har funderat på att lura igång skojtern imorrn.
Nu när livet tagit en TVÄR vändning å man få va människa ett tag till... så...ahh,
det blir inget nytt i vinter iaf, eventuellt en enkeldyna. men till våren så...
Har ingen kännedom om några planerade turer här i inlandet, men det blir säkert nått.
neeeeej neeeej neeeej, skippa det. har lett ngr sådana, vet ju i och för sig inte hur de går till där men här är det DÖDEN. hur en skoter själv och brassa på på ngn sjö sen åker du iväg efter en led OBS!!!! FÖLJ alltid leden när du är i fjällen. kan bli dåligt väder vettu.
på en sjö ere lungt, men på torra land....led!