För lite snöskoter...

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

För lite snöskoter...

Inlägg av Fibban »

Nu tycker jag det e lite för lite snöskoter snack här :(

Så, ni som åker skoter... Nå nytt inför vintern? Nå nya planer för maskinen, nå bestämda turer eller liknande? Ingen som kört första turen?

Själv har jag inte kört en meter! Skall börja med att köpa ny trailing arm.. Blev visst en lite olycka då jag va i fjällen förra vintern!

Ingen som har ett kanonförslag på en lämplig skoterträff i vinter? Vet ju att ni i Härnösand/Timrå brukar ha en årlig tur... Hur blir den i vinter? Kan det kanske gå att kombinera den med en attitude träff?
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Min morbror har köpt en Viking från -89/90. Den står i min mammas och morbors hemgård som de har kvar tillsammans, 53 mil bort..... :weep:
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

Just nu så står min lite isärplockad :( , men det är bara i förebyggande syfte. Jag sja idag skicka mina dämpare i boggin för renovering. Annars så funderar vi på att åka minnst en lite längre tripp ( en tripp med mer körning än lek ) men när det blir är inte bestämmt. Får väl ta & kolla på det hela.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag har aldrig kört snöskoter. Det är inte kul. :(
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Anders Toll skrev:Jag har aldrig kört snöskoter. Det är inte kul. :(
Willkommen uppför landet när de bär till då! :lol: :blush:

Ajöken! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Jag ska upp till Sälen och fira nyår så då ska jag försöka komma på ett skotersafari tänkte jag.
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Mae skrev:Jag ska upp till Sälen och fira nyår så då ska jag försöka komma på ett skotersafari tänkte jag.
Försök att få tag i en lite sportigare maskin! Det brukar vara en tendens att vara slöa maskiner på skotersafarin! Men i slutänden så e det kul vilken maskin man än kör!

Längtar tillbaka till min förra skoter! Polaris RMK 700 -01... Så härlig när man är i fjällen!!

http://attitude.mine.nu/bilder/Filip%20 ... /%c5re.JPG

I största laget kanske... :-?
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Håcke
Superpostare!

Inlägg av Håcke »

jo, nog har man tagit en första snögrustur på vägen. Ska bara kolla kedjan och byta olja, sen så är den på startlinjen :lol:

Men det skulle inte vara fel att byta upp sej lite, är bara så surt att ta ett lån för en pryl som man använder så få timmar :confused: så det blir kanske till att härda trippeln en vinter till. Den är ju precis inkörd på 1000 mil, så nu kan man ju börja gasa :mhihi:
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Åh vad jag längtar efter att få köra skoter igen!
Men däremot längtar jag INTE efter den enorma träningsvärk man hade i 2 veckor efteråt! :roll:
Marcus Marklund

www.millway.se
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Maccan skrev:Åh vad jag längtar efter att få köra skoter igen!
Men däremot längtar jag INTE efter den enorma träningsvärk man hade i 2 veckor efteråt! :roll:
Låter som du fick lyfta mycket :D Annars så får man väl ingen träningsverk?

Jag har då provkört lite på gården efter lite boggimekning. Skulle vara kul att skaffa nån nyare men då man är arbetslös så får gamjaggen duga i vinter oxå!!
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Fibban skrev:
Mae skrev:Jag ska upp till Sälen och fira nyår så då ska jag försöka komma på ett skotersafari tänkte jag.
Försök att få tag i en lite sportigare maskin! Det brukar vara en tendens att vara slöa maskiner på skotersafarin! Men i slutänden så e det kul vilken maskin man än kör!

Längtar tillbaka till min förra skoter! Polaris RMK 700 -01... Så härlig när man är i fjällen!!

http://attitude.mine.nu/bilder/Filip%20 ... /%c5re.JPG

I största laget kanske... :-?
Jag har aldrig kört skoter förr så att det räcker nog med en slö. :mhihi:
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Ni som har koll på det där med snöskoter, stämmer det att man inte får köra med bara b-kort i Norge? Ska till Trysil i januari, hade ju inte varit fel att ta sig en tur då.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

åååh... jag vill ha en skoter.. (en vattendito med..:P) jag har åkt skoter en gång, när jag var i sälen för en massa år sen.. var kanske 3-4-5 år då...

*suck*
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

danne skrev:Ni som har koll på det där med snöskoter, stämmer det att man inte får köra med bara b-kort i Norge? Ska till Trysil i januari, hade ju inte varit fel att ta sig en tur då.
Norge e lite halvknivigt vad gäller skoteråkning! Har inte stenkoll på hur det gå¨r till där, men vad jag vet så är det typ skoterförbud i hela norge!! Förutom vissa leder och vissa ortbor som bor "nära" gränsen har dispans för att få köra fram till Svenska gränsen!

Om det är som i Sverige vad gäller körkort/förarbevis så får man köra på B-körkort om man tagit det innan år 2000, och om man tagit körkort efter det så är man rvungen att ha så kallat förarbevis för snöskoter!

Så för skoteråkare så är det ingen höjdare att bo i Norge, å inte Finland för den delen heller!
Bild
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

danne skrev:Ni som har koll på det där med snöskoter, stämmer det att man inte får köra med bara b-kort i Norge? Ska till Trysil i januari, hade ju inte varit fel att ta sig en tur då.
De år som jag har varit i Trysil så har det inte gått att åka skoter.
Det är enbart de som jobbar på fjället som har åkt skoter.
Men nu var det några år sedan jag var där, men tror inte de har ändrat något.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag har åkt skoter i Trysil! :D

Men det var pga jag hade slagit mig (som vanligt) :roll:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Zleepy
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zleepy »

Har funderat på att lura igång skojtern imorrn. :mhihi:
Nu när livet tagit en TVÄR vändning å man få va människa ett tag till... så...ahh,
det blir inget nytt i vinter iaf, eventuellt en enkeldyna. men till våren så...

Har ingen kännedom om några planerade turer här i inlandet, men det blir säkert nått.

man får nöja sig med "Sleed necks" så länge :mhihi: 8)
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

jag sparkade igång gamhärken i helgen och var nere på avan o slirade bort snön från isen. det var skoj, fast bara ett tag. mer snö åt folket.

sleepy, jonas o jag kommer nog o hälsar på dig nån gång framöver med skojtrarna. då får vi ut o buckla till lederna runt stensele.

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

neeeeej neeeej neeeej, skippa det. har lett ngr sådana, vet ju i och för sig inte hur de går till där men här är det DÖDEN. hur en skoter själv och brassa på på ngn sjö sen åker du iväg efter en led OBS!!!! FÖLJ alltid leden när du är i fjällen. kan bli dåligt väder vettu.
på en sjö ere lungt, men på torra land....led!

ha´t skoj.
Zleepy
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zleepy »

Har oxå varit ute på premiärtur... Blev väl nån mil runt "Sveffes" lite vägar, LITE skog och mycket tjänn (tjärn) Nu väntar man bara på snön... :cry:
Redbeard skrev: sleepy, jonas o jag kommer nog o hälsar på dig nån gång framöver med skojtrarna. då får vi ut o buckla till lederna runt stensele.
Det beövs nog inte, (buckla lederna) dom brukar alltid vara kassa ändå...
Men ni är ju välkomna in till civilisationen 8)
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Skriv svar