Försnack Sviestad/Linköping 5 september
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
man blir ju lite sugen, samtidigt som man undrar om man har nånting där att göra med en kadät.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
hmmm
Minne som en teflonpanna!
Som det ser ut nu så är jag arbetslös i den vevan så tiden finns sen var det det där ekonomiska, men jag har ju lovat att det ska bli en match mellan BMW´n och SAABén och jag brukar försöka hålla mina löften och frågan är om det blir så många mer chanser?!?!
Det kanske finns fler som vill samåka från Lidköping / Skara trakten!?!?
Får väl påminna den gammle då!!!Då så, ska se om man kan få med en viss "adj" och ta o hänga av hans 9000 på banan!
Minne som en teflonpanna!
Som det ser ut nu så är jag arbetslös i den vevan så tiden finns sen var det det där ekonomiska, men jag har ju lovat att det ska bli en match mellan BMW´n och SAABén och jag brukar försöka hålla mina löften och frågan är om det blir så många mer chanser?!?!
Det kanske finns fler som vill samåka från Lidköping / Skara trakten!?!?
Hus, kombi och barn..när ska jag bli vuxen då?
-
- Legend!
- Kontakt:
Här är 3 filmer som Andreas filmade förra året:
Magnus Thomé med 4 personer i bilen
Samuel Gustafsson i en M3GT
Andreas i sin318is
Ps. Dom är bara ca 2 minuter långa filmad med en digitalkamera, 30-40 mb var. Ds.
Magnus Thomé med 4 personer i bilen
Samuel Gustafsson i en M3GT
Andreas i sin318is
Ps. Dom är bara ca 2 minuter långa filmad med en digitalkamera, 30-40 mb var. Ds.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
banträffen
Okej då!! Som ny medlem har jag inte riktigt förstått allt det här med banträffar och sådär. Vad händer på en sådan dag?? Är det nåt för en tjej att åka på??
För känner att jag nog vill ha lite mer information innan jag bestämmer mig för något och försöker byta pass på jobbet för även om det är söndag så måste de sjuka tas hand om.
Tack på förhand
För känner att jag nog vill ha lite mer information innan jag bestämmer mig för något och försöker byta pass på jobbet för även om det är söndag så måste de sjuka tas hand om.
Tack på förhand
Madde-08an
-
- Legend!
- Kontakt:
Re: banträffen
Vad som händer?08an skrev:Okej då!! Som ny medlem har jag inte riktigt förstått allt det här med banträffar och sådär. Vad händer på en sådan dag?? Är det nåt för en tjej att åka på??
Tack på förhand
Ja du det är ju en bra fråga...
Jo, vi i klubben hyr banan och kör på den. Allt under ordnade former alltså ingen tävling eller så. Men det är bara en del av träffen, en annan väldigt viktig del är att det är en heldag att träffa en massa folk som har samma intresse som en själv och tjöta lite...
Om du känner dig lite osäker på om du vill köra eller inte så är det inget problem. Kom ner och titta och känn på det. Åk med nån som har kört där förut. Fundera på plats. Det är inte så otäckt som det verkar.
Hoppas att vi ses...
(kom fram och hälsa i så fall... )
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Megapostare!
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Ja de tycker jag. Meningen är ju att man inte ska behöva ha värsta possen eller nån sån där dyr röd italiensk historia... Dessutom tycker ja som kör en av de kanske långsammare bilarna att de blir kul om de blir lite fler i den klassen.. På anderstorp körde man kanske om typ 2-3 bilar.. högst.. och ändå var jag riktigt nöjd med farten runt på ett varv.Hjerpe skrev:man blir ju lite sugen, samtidigt som man undrar om man har nånting där att göra med en kadät.
Det viktiga är att man som långsam bil släpper all prestige och släpper om alla snabbare bilar.. Blir mycket säkrare och så får man fler fria varv själv tills dess att de kommer ikapp igen..
så så länge man har den inställningen tycker ja gött man komma med en ford fiesta om man så vill..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Legend!
Det som kan vara bra att tänka på om man har en liten och kanske lite äldre bil är att den troligen inte tål banpisk lika bra som en lite större och nyare bil. Räkna med att däck och bromsar tar rejält med stryk.
Täta depåstopp är nog att rekommendera.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Det kan jag lova att jag hade (Jag körde den där micran) Inte gick det fort, kanske hade 90 som fortast men fy va kul det va. Dock har jag byt upp mig lite i år. Har köpt mig en gammal bmw 318 idag faktiskt. Får se om vi får ordning på den annars får det bli Seat på sviestad oxå. Men kommer det kan jag lov att jag gör, ska försöka o få med tjejen oxå.Anders Toll skrev:Förra året körde en kille med en Micra. Han verkade ha roligt, så allt går!Ivarsch skrev:så så länge man har den inställningen tycker ja gött man komma med en ford fiesta om man så vill..
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
MINA BILDER
Carlo! jag ville inte se en ful gul lampa på taket på din bil igen! Denna gången vill jag se "Bäshen" på tvären runt hela ban-aset!Karlsson skrev:Det som kan vara bra att tänka på om man har en liten och kanske lite äldre bil är att den troligen inte tål banpisk lika bra som en lite större och nyare bil. Räkna med att däck och bromsar tar rejält med stryk.
(Oj, nu lät jag visst lite hård. )
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Kontakt:
Det finns tyvärr en viss risk för det är jag rädd...Hjerpe skrev: Carlo! jag vill inte se en ful gul lampa på taket på din bil igen!
Vi får se hur det blir, jag vill ju naturligtvis också köra "på riktigt"!
Anders Karlsson
Det är inga problem med medlemsavgiften!Makinen skrev:Jag har funderingar på att dyka upp, men jag hoppas jag slipper betala medlemsavgiften igen (har inte hört nåt om det sen Malmby).
Måste bara fixa lite bromsbelägg till min lilla Opel.
Brevet till dig är på gång och vi hoppas du får det innan Sviestad-träffen. Men skulle det inte gå så är det absolut inga problem ändå.
Välkommen!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Om jag hade varit mer varm i kläderna -så att säga- så hade jag gärna bytt av dig.Karlsson skrev:Det finns tyvärr en viss risk för det är jag rädd...Hjerpe skrev: Carlo! jag vill inte se en ful gul lampa på taket på din bil igen!
Vi får se hur det blir, jag vill ju naturligtvis också köra "på riktigt"!
(morsan har skaffat en katt som hon är dö-rädd om, som hon vill att jag ser efter HELA nästa helg... men det löser jag nog på annat vis... självklart går körningen före kattkräket)
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88