Eftersnack Uråsa 31 juli
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
Eftersnack Uråsa 31 juli
Ujuj så go träff!
Solsken i massor.
Tuff bana som man kunde ta många sekunder på.
Trevliga gamla och nya vänner!
Härligt, helt enkelt.
Tack motorsportutskottet! (Speciellt tack till Zeb som bara följer med och jobbar!)
Och sist, ett stort tack till Gud som låter oss människor få njuta!
Solsken i massor.
Tuff bana som man kunde ta många sekunder på.
Trevliga gamla och nya vänner!
Härligt, helt enkelt.
Tack motorsportutskottet! (Speciellt tack till Zeb som bara följer med och jobbar!)
Och sist, ett stort tack till Gud som låter oss människor få njuta!
Puh.. klockan är 00:45 och man har precis kommit hem, och en av de lite mer händelserika dagarna börjar lida mot sitt slut. Dags att skriva av sig igen...
Man är trött. Fast om sanningen ska fram så är nog bilen aningen tröttare... Under sista repan på konbanan så började den knacka lite, men jag fyllde på med lite extra olja och körde lugnt hemåt. Strax utanför alvesta (eller vad det hette), så nöp motorn. Tänkte att det bara var att vänta tills motorn blev kall, så man kunde fortsätta hemåt. Men den ville inte gå runt även fast den var kall. Ringde efter en kille från gnosjö som kom och skulle bogsera bilen till närmaste ställe att hyra släp. Men då fick vi igång opeln och kunde köra nån mil till, innan det blev rökridå och schmigu av hela motorn... sen fick vi inte tag i nån kärra... och för att bogsera behövde vi lampor bak = bogsera till gnosjö och ladda batteri, och sedan bli bogserad av en tokig människa hela vägen till tidaholm (snittfart 85km/h ).
MEN...En mycket gemütlig dag, många tuffa bilar och jag lyckades ju köra ifrån en bil i allafall..
Man är trött. Fast om sanningen ska fram så är nog bilen aningen tröttare... Under sista repan på konbanan så började den knacka lite, men jag fyllde på med lite extra olja och körde lugnt hemåt. Strax utanför alvesta (eller vad det hette), så nöp motorn. Tänkte att det bara var att vänta tills motorn blev kall, så man kunde fortsätta hemåt. Men den ville inte gå runt även fast den var kall. Ringde efter en kille från gnosjö som kom och skulle bogsera bilen till närmaste ställe att hyra släp. Men då fick vi igång opeln och kunde köra nån mil till, innan det blev rökridå och schmigu av hela motorn... sen fick vi inte tag i nån kärra... och för att bogsera behövde vi lampor bak = bogsera till gnosjö och ladda batteri, och sedan bli bogserad av en tokig människa hela vägen till tidaholm (snittfart 85km/h ).
MEN...En mycket gemütlig dag, många tuffa bilar och jag lyckades ju köra ifrån en bil i allafall..
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Ja trots lite missöden med min bil så blev det en riktigt kul dag. Som alla nog märkte så hade jag lite problems med tvåans växel, där på strippen.
Men det var dä som jag var nere för. Kolla hur allt bettede sig (nu vet jag att spakstället ska byggas om). Men när tvåan väl var i så gick det riktigt bra. Drivlinan fungerade perfekt, och jag hadde Riktigt Riktigt Roligt.
Nu blir det ombyggnad av spakställ, Nya hårda fjädrar, Och krängnings hämnare Och ett nytt avgassystem så ska vi se hur den beter sig sedan.
Tack för en kul dag.
Men det var dä som jag var nere för. Kolla hur allt bettede sig (nu vet jag att spakstället ska byggas om). Men när tvåan väl var i så gick det riktigt bra. Drivlinan fungerade perfekt, och jag hadde Riktigt Riktigt Roligt.
Nu blir det ombyggnad av spakställ, Nya hårda fjädrar, Och krängnings hämnare Och ett nytt avgassystem så ska vi se hur den beter sig sedan.
Tack för en kul dag.
Team Tiger Racing
------------------------------------------------------
Erik Almhill
Taberg
------------------------------------------------------
Erik Almhill
Taberg
jag gillar att du njuter...... var de p-a som bogserade kanske..??! hahaha, birgitta is coming.Hjerpe skrev:Puh.. klockan är 00:45 och man har precis kommit hem, och en av de lite mer händelserika dagarna börjar lida mot sitt slut. Dags att skriva av sig igen...
[ja njuter]
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi
-
- Legend!
njao.. det var inte riktigt tänkt att det skulle bli den sista..gzon skrev:Har du inte hört att man ska skippa sista repan.Hjerpe skrev: Under sista repan på konbanan så började den knacka lite,
Nja, det var Svammelman (den lille)Biiiver skrev: jag gillar att du njuter...... var de p-a som bogserade kanske..??! hahaha, birgitta is coming.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
Jag hade också väldigt roligt, trots att jag fick pisk både på kvartsmilen och i konbanan av en Kadett 1,2 S... Jag måste äga världens slöaste 2,2a... Eller så berodde det på att jag sov typ 1,5 timme natten innan...
Har funderat fram en ny slogan till bilen;
Opel Rekord, när du älskar att plåga!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
hehe jo ljudet när du övervarvade opeln uppe över 6000rpm på tillbakavägen genom konbanan lär vi sent glömma.Karlsson skrev:Jag hade också väldigt roligt, trots att jag fick pisk både på kvartsmilen och i konbanan av en Kadett 1,2 S... Jag måste äga världens slöaste 2,2a... Eller så berodde det på att jag sov typ 1,5 timme natten innan...
/Martin Gustavsson
-
- Legend!
- Kontakt: