Blackrace i Umeå 23/7 kl.18.00
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
Blackrace i Umeå 23/7 kl.18.00
/Glenn - Ume´
Re: Blackrace i Umeå 23/7 kl.18.00
Jag kommer att köra bara jag lyckas byta bort mitt arbetspass. Men det ska no inte va nå problem!
Hur går det för dig Glenn? Någon ny bil? Blir det en Impreza till? Å när jag ändå har dig på "tråden" va körde du för tid på SS i Åmsele? Är nämligen sugen på att försöka utmana den
// Filip
Hur går det för dig Glenn? Någon ny bil? Blir det en Impreza till? Å när jag ändå har dig på "tråden" va körde du för tid på SS i Åmsele? Är nämligen sugen på att försöka utmana den
// Filip
-
- Normal postare
Bil....ja kanske
Min tid i SS i Åmsele är inget att hänga i julgranen. Det finns dom som kört bättre med liknande bil o i värre förhållanden. Dessutom han jag ju bara med tre repor när vi var upp i fjol,sen sprack bromsskivan .....o sen såldes ju bilen .
Har för mig att Micke fredriksson(ex.Abarth) sa att man ska lägga till ca 3 sek. för att komma nära Bilsport SS-verklighet.
Min tid i SS i Åmsele är inget att hänga i julgranen. Det finns dom som kört bättre med liknande bil o i värre förhållanden. Dessutom han jag ju bara med tre repor när vi var upp i fjol,sen sprack bromsskivan .....o sen såldes ju bilen .
Har för mig att Micke fredriksson(ex.Abarth) sa att man ska lägga till ca 3 sek. för att komma nära Bilsport SS-verklighet.
/Glenn - Ume´
Kan säkert stämma med de där tre sekunderna? Iaf där i närheten! Men visst är det du som har snabbaste på den i Åmsele, eller har jag hört fel? Ska bli kul att se om amn kan puttsa tiden i Åmsele lite nu när motor styrningen är uppgraderad. Vill ner under 1;30, hade 1;30;52 på senaste körningen.whitewheels skrev:Bil....ja kanske
Så skaffa dig nu en bil så vi får se lite fler som jagar tider...
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Legend!
-
- Kontakt:
Anders Toll skrev:Men vad har du skaffat för bil då?TurboNicke skrev:Jag ska putsa tider i SS, ska bygga banbil nu, effekten ska räcka på så lätt bil... Men, vi får se vad som händer, beställde stol i natt iaf!
Den som lever får se...
Näe, de blir snart officiellt...
Ajöss!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
Jorrru nu ska skodan luftas till slut. sist hann jag ej på grund av regn.Saab Filip skrev:Jag har inte lyckats byta bort mitt arbetspass! Slutar kl 21.00!! Kanske kan slita mig lite tidigare så att man hinner köra en del!RS matte skrev:flera som ska köra?????
Ska du köra?
Ps. Har ett par nya sulor som ligger och väntar på att dom gamla ska ta slut
-
- Normal postare
-
- Normal postare
Som det ser ut just nu så har vi en början till allvarlig funktionärsbrist till Blackrace på fredag kväll, (lugn,körningen blir av men...) vi skulle behöva frivilliga funkisar. Jag vet att Attitude är många i Umeå så det vore ju schysst om Nicke eller nån kunde rodda ihop ett par tre stycken åtminstånde
Försök vara på Klockis vid 17.00 o ta kontakt med någon i en Blackrace-reflexväst.
OBS! Även om man är funktionär så finns möjlighet att köra!
Försök vara på Klockis vid 17.00 o ta kontakt med någon i en Blackrace-reflexväst.
OBS! Även om man är funktionär så finns möjlighet att köra!
/Glenn - Ume´
-
- Normal postare
Vore otroligt bra om vi/ni kunde få fram två Attitude-gubbar eller gummor som kunde redan nu boka upp dom två körtillfällen vi har kvar o vara funktionärer. Snackade med Nicke om detta på Lappis men han har väl haft "lite" o göra så....
Som sagt, även fast man är funkis så finns tillfälle för att själv få köra BR!
Som sagt, även fast man är funkis så finns tillfälle för att själv få köra BR!
/Glenn - Ume´
Ja nu har man ju kört balckrace igen! Gick inte lika bra som sist dess värre! Sämmre slutfart och sämmre tid! Dock va tiden bara två hundradelar sämmre... Så det va merginellt! 9.47s Men den här gången så åkte jag på 17":s fälgar..
Vi va ju två attitudebilar som körde! Jag och Göran med sin 200sx, å så Nisse då som är en halv attitudare Eller va säger du Nisse
Tror att jag å göran va igentligen inte så nöjda med insatserna, men Nisse gick det bra för... 8.5s och 133blås med sin Impreza, om jag inte minns fel!?
Haha... Körde ju en repa mot Per Elofsson (Längdskidåkaren), å det blev ju förlust för mig mot hans sprillans nya Cobra!
Vi va ju två attitudebilar som körde! Jag och Göran med sin 200sx, å så Nisse då som är en halv attitudare Eller va säger du Nisse
Tror att jag å göran va igentligen inte så nöjda med insatserna, men Nisse gick det bra för... 8.5s och 133blås med sin Impreza, om jag inte minns fel!?
Haha... Körde ju en repa mot Per Elofsson (Längdskidåkaren), å det blev ju förlust för mig mot hans sprillans nya Cobra!
Ja vad säger man , jäkligt skoj att köra men allt felade på min bil ! sprutet fungerade ibland ?? (ganska oacceptabelt) och sen blev jag strömlös , lånade ett Optima batt. av JP & c:o jäkligt bussigt som numera sitter permanent i bilen , då det hinkades i smekte jag genast av 4 tiondelar !??! inte lite med andra ord ! så får jag bara sprutet att fungera fullt ut så är det nog inga problem att få lite tider , måste se över min kopplingen också då den nöp ihop sista 2 rejsen , dock så han jag aldrig vänta mellan rejsen men den fungerar bra nu så vi ser väl men noga då det ordnar sig !
Filip kör du nästa blackrace ? tror dock inte jag har råd asså... jäklar vad jag har slösat bort mina surt förvärvade pengar
// Göran