Nu har jag mé vart i tyskland..
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Nu har jag mé vart i tyskland..
...och handlat bil.
Ansöker väll här direkt om medlemskap i TyskaSlagskeppensVänner..
Det blev en:
Opel Omega Kombi - 00 3.0
9000 mil med fullstämplad servicebok, 211 hk, navigator, xenon, och all tänkbar utrustning
Gick som det autobahn lok det är.
Nu är reggning nästa vecka, sen blir det fälgar och sänkning, och mer frifartsvägar..
Ha d!
Det blev en:
9000 mil med fullstämplad servicebok, 211 hk, navigator, xenon, och all tänkbar utrustning
Nu är reggning nästa vecka, sen blir det fälgar och sänkning, och mer frifartsvägar..
Ha d!
Jonathan Egerbo/
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
-----------------------------------------------------
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
-
- Legend!
- Kontakt:
Re: Nu har jag mé vart i tyskland..
Det där lät intressant, gillar faktiskt Omega-kombin mest pga väl tilltagna utrymmen. Vad är riktpris för bilen?!?Jonte skrev:...och handlat bil.
Det blev en:
Ha d!
318is E36?Lotus Samuel skrev:Jag va ju också nere och köpte BMW för ett tag sedan. Det har jag nog glömt att skriva. Fast jag får nog inte va med i eran klubb med den.
När får vi se autobahnloket? Finns det bilder?
Xenon ser dyrt och fint ut
Xenon är inte bara dyrt/snyggt, det är bra, specielt i halvljus!
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
ja är ju iofs inte med bland vännerna, men måste det inte vara coupé/sedan?Jonte skrev:Ansöker väll här direkt om medlemskap i TyskaSlagskeppensVänner..
Martin .. Sköld
http://attitude.mine.nu/tyska/martin skrev:ja är ju iofs inte med bland vännerna, men måste det inte vara coupé/sedan?Jonte skrev:Ansöker väll här direkt om medlemskap i TyskaSlagskeppensVänner..
Står inget i stadgarna om det... Har för mig att vi sagt minst 4 dörrar...
Bilder dröjer ngt tag till, måste låna kamera och tvätta ordentligt..
Det är den faceliftade modellen som kom 00
Priserna är ganska varierande men finns en hel del för runt 100k
Det är den faceliftade modellen som kom 00
Priserna är ganska varierande men finns en hel del för runt 100k
Jonathan Egerbo/
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
Är det en Omega C? Den kom ju -00 om jag inte minns fel. Isåfall är det väl mer än bara facelift.
Helt ny kaross (med 12 års rostskyddsgaranti tror jag), förbättrade hjulupphängningar och bromsar och en massa annat. För den är väl lite annorlunda i fronten och inredningen jämfört med Maccans eller?
Ibland är man allt lite sugen på att byta till en -00 eller senare, och då blir det väl en sedan för min del. Och gärna med 3,2 liters 6an...
Helt ny kaross (med 12 års rostskyddsgaranti tror jag), förbättrade hjulupphängningar och bromsar och en massa annat. För den är väl lite annorlunda i fronten och inredningen jämfört med Maccans eller?
Ibland är man allt lite sugen på att byta till en -00 eller senare, och då blir det väl en sedan för min del. Och gärna med 3,2 liters 6an...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Enligt kvittot från motorfirman som renoverade min när den hade gått typ 37 000 mil så står det att blocket är honat så tillsammans med ventilgroparna i kolvarna blir det nog precis över 3 liter.Henke skrev:En fråga till TSV; Hur många av er har verkligen över 3 lit??? Inte ex 2,987 ccm???
Så det så!
och om jag hade råd så skulle jag skaffa tag i en Lotusvev och lite andra stakar och kolvar så man får 3,6 liter...
Anders Karlsson
Jodå det är den nya karossen och allt det andra nya..., men jag fick på näsan på Opelsporttclub när jag kallade den för Omega C - det brukar jag oxå kalla den, men det är en OMEGA B med facelift... fast det mesta är ändrat, helt annan inredning, färdator, kaross.. och allt annat typ.
Jag var riktigt sugen på 3.2:an, men den kom ju 02 och då var prisklassen en helt annan, 2.5:an byttes ju mot 2.6:a då med, och det finns en del att välja på i ungefär samma prisklass som en 3.0 -00
Har inhandlat 18" till den nu med, och vita blinkers till skärmarna, väntar bara på reg.bes nu på torsdag, sen får sexan yla fritt.
Jag var riktigt sugen på 3.2:an, men den kom ju 02 och då var prisklassen en helt annan, 2.5:an byttes ju mot 2.6:a då med, och det finns en del att välja på i ungefär samma prisklass som en 3.0 -00
Har inhandlat 18" till den nu med, och vita blinkers till skärmarna, väntar bara på reg.bes nu på torsdag, sen får sexan yla fritt.
Jonathan Egerbo/
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
-