Eftersnack Malmby
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
En mycket kul helg ! Två stycken mycket roliga konbanor måste jag säga.
Två saker har jag lärt mig den här helgen...
Det första ska man hålla på och plåga den gule så får det bli andra däck. Det kasar hej vilt i konbanan och slits mycket gör dom.
Det andra är att upplevelssen i konbanan hänger inte ihop med resultatet på klockan. Dom rundorna där jag tyckte jag körde bäst gav sämst tider. Och dom rundorna som jag tyckte det gick dåligt var dom snabbaste... någon som upplevde samma sak. Grymt märkligt !!! Bara att konstatera största problemet med att få till en bra tid i en konbana sitter någonstans mellan ratt och nackstöd !
Två saker har jag lärt mig den här helgen...
Det första ska man hålla på och plåga den gule så får det bli andra däck. Det kasar hej vilt i konbanan och slits mycket gör dom.
Det andra är att upplevelssen i konbanan hänger inte ihop med resultatet på klockan. Dom rundorna där jag tyckte jag körde bäst gav sämst tider. Och dom rundorna som jag tyckte det gick dåligt var dom snabbaste... någon som upplevde samma sak. Grymt märkligt !!! Bara att konstatera största problemet med att få till en bra tid i en konbana sitter någonstans mellan ratt och nackstöd !
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
-
- Legend!
- Kontakt:
En liten iakttagelse bara:Daniel Magnusson skrev: 1. Samuel G...............49.16
2. Magnus T...............49.93
3. Anton L..................50.31
4. Esa........................50.81
5. Fredrik C................51.93
6. ACS M3..................52.24
1 BMW
2 BMW
3 BMW
4 BMW
5 Porsche
6 BMW
Jag hoppas att detta sporrar er med andra märken inför Uråsa den 31/7
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Beställde balken idag och får den hoppeligen imorrn, kostade 300 spänn drygtMakinen skrev:Med tanke på att Magnus använt bilen likadant hela tiden han haft den så kan man bara berömma BMW för kvalitetsnivån. 8000 mil har han hunnit köra på ungefär samma sätt. Bra grejjer!Daniel Magnusson skrev:På den bilen gick det av en bakre bärarm förra veckan, då skadades fästet.Mae skrev:Vad har hänt här?
[bild]
Sen om man lastar bilen full med folk och ger fullt med blankslitna R-däck ett par gånger så håller det inte tyvärr.
Men med tanke på vilket liv den bilen lever så är det inte så konstigt kanske
Min tanke med körandet på Malmby var att testa bilen ordentligt efter bärarmsfäste-reparationen (var lite orolig för drivknutar o drivaxlar o så...). Så jag är nöjd med att allt lirade hela dagen och att denna (överaskande billiga) grej var det enda som tydligen blitt lite ledsen. För jag tror att jag testade allt riktigt ordentligt under dagen eller vad säger ni
Det är f.ö. det enda som gått sönder under mina fyra år med bilen förutom att det kommit in vatten i stötdämparbenen två ggr (och vanosbyte på goodwill...).
Tack för en mycket trevlig dag!!
/Magnus Thomé
PS: Vad var det för tid på mitt vansinniga åk med en hel drös retursladdar (när en kon i det långsamma partiet stod lite fel)?
PPS: Nästa gång ska jag köra åtminstone en gång utan passagerare och ge Samuel lite hårdare konkurens
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Om då dessutom bilen är hel hela dagen så ska jag nog inte ha en chans.MagnusT skrev: PPS: Nästa gång ska jag köra åtminstone en gång utan passagerare och ge Samuel lite hårdare konkurens
Men lita på att jag ska försöka!
Fast är Samuel L med så är det väl ingen idé ändå
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
rättar dig lite som den besserwisse man är 150hk på 960kg (vägt på vågen på uråsa utan mig i och lavtank)Ando skrev:160 hk på 900 kg är väl ganska mycket?BOB skrev:jag skäms körde ju saktare än en saab
daniel du är bara avundsjuk.. du sa att banan gynnade motorstarka bilar.. min bil är inte motorstark men gick bra ändå... hade betydligt mycket bättre grepp i däcken på söndagen än lördagen om jag får skylla ifrån mej...
Robert Gustafsson
Där har du fel , det är 150hk. 160hk är det i 1.6 VTi motorn som sitter i den efterföljande Civicen och CRX Del Sol.Ando skrev:BOB skrev:rättar dig lite som den besserwisse man är 150hk på 960kg (vägt på vågen på uråsa utan mig i och lavtank)
Lite fel tråd, men 160 hk är det väl i en crx med v-tech?
/David Söderblom
stämmer egentligen så skiljer det nog inte hela 10 hk mellan dessa motorer, men på pappret så är det så. Men crx vtec är ändå snabbare än efterföljaren både civic vti och crx delsol vtin. delsolen så beror det på att den väger endel mer.Söderblom skrev:Där har du fel , det är 150hk. 160hk är det i 1.6 VTi motorn som sitter i den efterföljande Civicen och CRX Del Sol.Ando skrev:BOB skrev:rättar dig lite som den besserwisse man är 150hk på 960kg (vägt på vågen på uråsa utan mig i och lavtank)
Lite fel tråd, men 160 hk är det väl i en crx med v-tech?
Robert Gustafsson
Om fyra manliga Pontiacs till hade funnits på Malmby hade strippkörningen
gett detta fina resultat - (jubel hörs...)
En liten iakttagelse bara:
1 Pontiac
2 Pontiac
3 Pontiac
4 Pontiac
5 Pontiac
6 BMW
"Look Ma, no hands"
gett detta fina resultat - (jubel hörs...)
En liten iakttagelse bara:
1 Pontiac
2 Pontiac
3 Pontiac
4 Pontiac
5 Pontiac
6 BMW
"Look Ma, no hands"
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!
Chevrolet V8 thunder!
Vid nästa körning på Uråsa så tror jag att jag skall låna ut min Saab till Samuel L. (om han vill köra den)Daniel Magnusson skrev:En liten iakttagelse bara:Daniel Magnusson skrev: 1. Samuel G...............49.16
1 BMW
2 BMW
3 BMW
4 BMW
5 Porsche
6 BMW
Senast redigerad av 1 Mae, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Han är såld på RWD, han kanske inte kan hantera en FWD... Tänkt på de?Mae skrev:Vid nästa körning på Uråsa så tror jag att jag skall låna ut min Saab till Samuel L. (om han vi köra den)Daniel Magnusson skrev:En liten iakttagelse bara:Daniel Magnusson skrev: 1. Samuel G...............49.16
1 BMW
2 BMW
3 BMW
4 BMW
5 Porsche
6 BMW
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Snubben som nästan bara läser
- Kontakt:
MagnusT: Jag hade alltså kommit ihåg rätt angående priset på balken! Det var ju av godo!
Till nästa gång ska jag se till att..... Hmm jag ska nog.... Jag kan inte göra mer. Nya bussningar runt om med lite bättre framvagn blir det iaf men om det hjälper återstår att se.
Får jag fråga vad jag hade för lägsta tid, vi kan bortse från att jag klippte en eller två konor då.
Till nästa gång ska jag se till att..... Hmm jag ska nog.... Jag kan inte göra mer. Nya bussningar runt om med lite bättre framvagn blir det iaf men om det hjälper återstår att se.
Får jag fråga vad jag hade för lägsta tid, vi kan bortse från att jag klippte en eller två konor då.
/Anton Lillsund
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt: