Motorcyklar

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Kjellman
Normal postare
Kontakt:

Motorcyklar

Inlägg av Kjellman »

Är det nån som kan dela med sig om vad det är för fördelar och nackdelar med Honda vfr, Suzuki Bandit eller African Twin eller en honda XR 650!

är glad för allt jag får veta!!!

tack på förhand
Mitch
Normal postare
Kontakt:

Hey ba!!!

Inlägg av Mitch »

Hmmm varför inte en DR 650 lr Dr 800, har hört mkt lovord om dessa!!?
Samt läst en del tester om just en Dr 650 där den fått bra betyg!!

Så det e mitt tips....kanske inte svartet på just din fråga men dock ett litet tips!!

Lycka te!! :)
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

Oj vad mycket olika cyklar.

Alla är väl bra till olika saker.

VFR = Odödlig lansvägsslukare, mycket bekväm hoj att åka långt på hänger på de flesta med sporthojar och är en av de bekvämaste hojar man kan åka. Men inget att åka grus med.

Africa Twin = Lite stor att ta ut på de mindre skogsstigarna men funkar guld på grusväg, är bekväm att åka långt på en bra hoj att "bruksåka" med. Är oxå känd för mycket god kvalitet.

Bandit = kanske inte riktigt samma kvalitet som Hondorna men är ändå en fin cykel lite "lagom" kanske inte riktigt bra på något men ganska bra till allt... Sitter lite billigare komponenter än på Suzukis riktiga sporthojar.

XR = Grusbus, inget att åka långt på men mycket bra bushoj nästan lika lätt att hantera som en cross...vibrerar en del beror dock mycket på vilka däck man har på. lite tamare än en KTM men tuff bakhjulshoj.

DR650 = (Modellen med kåpor den andra har jag ingen erfarenhet av ) Billig hoj men utan fartprestanda och ganska mycket vibrationer men går att åka lite längre sträckor på. inget att åka på bakhjulet med och inget för skogsstigar.

DR800 = Stor enstånka = stora vibrationer.

/Sigge
När det blir fel på ett fordon går det ofta att härleda till trakterna mellan ratten och ryggstödet !
Kjellman
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Kjellman »

Sigge skrev:Oj vad mycket olika cyklar.

Alla är väl bra till olika saker.

VFR = Odödlig lansvägsslukare, mycket bekväm hoj att åka långt på hänger på de flesta med sporthojar och är en av de bekvämaste hojar man kan åka. Men inget att åka grus med.

Africa Twin = Lite stor att ta ut på de mindre skogsstigarna men funkar guld på grusväg, är bekväm att åka långt på en bra hoj att "bruksåka" med. Är oxå känd för mycket god kvalitet.

Bandit = kanske inte riktigt samma kvalitet som Hondorna men är ändå en fin cykel lite "lagom" kanske inte riktigt bra på något men ganska bra till allt... Sitter lite billigare komponenter än på Suzukis riktiga sporthojar.

XR = Grusbus, inget att åka långt på men mycket bra bushoj nästan lika lätt att hantera som en cross...vibrerar en del beror dock mycket på vilka däck man har på. lite tamare än en KTM men tuff bakhjulshoj.

DR650 = (Modellen med kåpor den andra har jag ingen erfarenhet av ) Billig hoj men utan fartprestanda och ganska mycket vibrationer men går att åka lite längre sträckor på. inget att åka på bakhjulet med och inget för skogsstigar.

DR800 = Stor enstånka = stora vibrationer.

/Sigge

Tackar du! var ungefär nåt sånt jag ville ha reda på!
ha en trevlig helg
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

Hmm konstigt att svara på sitt eget inlägg... men jag var nog lite elak mot DR:en, Det är en bra nybörjarhoj och en hoj som funkar utmärkt på lite sämre knöligare vägar. Ett KN -luftfilter och öppnad luftburk gör under på de hojarna..

Trevlig helg
/Sigge
När det blir fel på ett fordon går det ofta att härleda till trakterna mellan ratten och ryggstödet !
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Det rä manligt med hård motorgång!! :mhihi:
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

mitt tips ät ju helt klart xr!
På med ett par motard fälgar och du har en helt annan hoj!
då kan de där radfyrorna ligga och skrapa knät i rondellerna, O du ligger utanför och bara leker!

XR Super motard!

mvh Gustav
Gustav Malmborg
Skriv svar