Saab flyttar!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
Jag har haft lite funderingar på en 9-5 av första generationen med drivlina och bakvagn från Omegan...Daniel Magnusson skrev:En glädjekäla i eländet:Äntligen!Zeta-bilarna har precis som BMW, men tvärt emot en traditionell Saab, längsmonterad motor och bakhjulsdrift. Fyrhjulsdrift blir också möjligt.
Intet nytt under solen.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag skulle vilja se en Porsche, Ferrari, Mc Laren i vinterväglag.Andreas K skrev:Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen.
alla dåliga bilar är ju bakhjulsdrivna, porsche, ferrari, mclaren osv (iofs inte så märkligt med tanke på motorplaceringen, kardan framåt kanske vore något )
Skulle nog inte fungera speciellt bra.
Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.
Det beror ju på om man kan köra bil eller inte...Mae skrev: Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
Nu kom vi i från ämnet lite, men jag vill hävda med bestämdhet att den största fördelen med framhjulsdrift är att spara pengar åt tillverkaren!Mae skrev:Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.
Med framhjulsdrift kan man bygga låda och motor i ett paket och på så sätt bygga effektivare och därmed tjäna mer pengar.
Att det skulle vara säkrare i vinterväglag tror jag är en myt. Det känns tryggare för att men inte vet riktigt vad som händer...
Nä, befria bilarna från ondskans påfund, understyrningen, och inför obligatorisk överstyrning! Eller vad säger du Robert?
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Gissa om jag håller med dig...Daniel Magnusson skrev:Nä, befria bilarna från ondskans påfund, understyrningen, och inför obligatorisk överstyrning! Eller vad säger du Robert?
Framhjulsdrift är livsfarligt och oberäkneligt i halka. Jag får nog köpa en BMW till nästa vinter så jag slipper kana in i något.
Tyskbrittiskt i solsken,
heltyskt i dunkla tider.
heltyskt i dunkla tider.