Kommer du till Malmby 29-30/5?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Passa Dig så de inte tar med alla renar till konbanan... det är ju så vi norrlänningar får förarträning, året runtDaniel Magnusson skrev:Ja men det blir väl inte så många korvar ändå?Saab Filip skrev:Säg inte för mycke nu... Tänk om hela norra Sverige kommerAnders Toll skrev:Härligt! Jag bjuder alla från norra Sverige (norr om Sundsvall) på en korv! Om det finns, förstås...![]()
![]()
![]()

-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Panik konbana kallas de!Saab Filip skrev:Haha... Ja det är konbana på hög nivå när man minst anar det!André skrev: Passa Dig så de inte tar med alla renar till konbanan... det är ju så vi norrlänningar får förarträning, året runt

Får vi från norr göra en konbana??

Jag har planerat en iaf, vad den heter bör man inte nämna högt men de blir en överraskning!

Adios!

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
Nä det får ni inte!TurboNicke skrev:Får vi från norr göra en konbana??Så ni får lära er att köra ordentligt.
Jag har planerat en iaf, vad den heter bör man inte nämna högt men de blir en överraskning!![]()
Adios!

Jag har redan konstruerat en bana som är elak mot övermotoriserade framhjulsdrivna bilar med taskig balans

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
Fille, ta det lugnt i vändningen är det enda jag säger...Daniel Magnusson skrev:Nä det får ni inte!TurboNicke skrev:Får vi från norr göra en konbana??Så ni får lära er att köra ordentligt.
Jag har planerat en iaf, vad den heter bör man inte nämna högt men de blir en överraskning!![]()
Adios!![]()
Jag har redan konstruerat en bana som är elak mot övermotoriserade framhjulsdrivna bilar med taskig balans
Den blir inte snäll enligt uppgift

För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?

Tror nog inte den här vändningen favoriserar bakhjulsdrivet mer än en enkel vändkon, som är det andra alternativet. En vanlig vändkon är också svår med framhjuldrift, det bara plöjer. Tror nog till och med att denna är lättare.André skrev:För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?
Så tagga ner lite och ta inte allt som Daniel säger på fullt allvar....

Detta kommer bli kalas kul !!!
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
Tanken med att göra en sånhär knepig bana är ju att jämna ut skillnader som ligger i bilarna. En klurig bana gör att det inte spelar nån större roll om man har en snabb eller långsam bil, det ligger mer hos föraren då.André skrev: För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?
Och det är ju det vi vill åt...
Kommer bli kul o spännande detta!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
Ta inget jag säger på allvarAndré skrev: För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?

Retas bara med Nicke och hans SAABfantasier

Det är absolut så att denna vändningen är lättare för en framhjulsdriven bil än en vanlig vändkon. Man tappar ju inte så mycket fart vilket annars är problemet.
Banan kommer vara så att man får flyt och där det svåra är att få med sig farten genom de olika partierna. Då spelar det ju ingen roll att man har felhjulsdrift

Ni kommer att bli nöjda tror jag.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
Jaa!BMW Samuel skrev:Och det är ju det vi vill åt...
Kommer bli kul o spännande detta!
Hoppas det blir samma kanbana på söndagen. Känns ju som om man missar det roliga på lördagen. Men men, det är förresten en Attitudare från Umeå som ska gifta sig på lördagen, Daniel B, han har varit med i Åmsele och på skoterträffen. Kör en svart BMW 5-serien.
Så jag har giltigt skäl att vara borta.

-
- Legend!
- Kontakt:
Hohohohoooo så där ska man ju köra gräskloppare, att man inte tänkt på det tidigare!
Men allvarligt, kommer vi inte att köra den "vaniga" SS banan något? Skulle va så kul att få testa på den, har nämligen aldrig kört hela den pga plattsbrist. Kan va kul å se vad man får för tid på en sådan!
Snart åker vi!!! Ses i morgon bitti!

Men allvarligt, kommer vi inte att köra den "vaniga" SS banan något? Skulle va så kul att få testa på den, har nämligen aldrig kört hela den pga plattsbrist. Kan va kul å se vad man får för tid på en sådan!
Snart åker vi!!! Ses i morgon bitti!

Sänk klipparen lite mer så går den nog stadigareDaniel Magnusson skrev:Är laddad inför helgen...![]()
`
![]()
ska nog gå ut och fortsätta nu...

Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
-
- Legend!
- Kontakt:
Om det är Bilsports SuperStage du menar så är det pga att den premierar hästkraftsstinna bakhjulsdrivna bilar. Och det vill ni ju inteSaab Filip skrev:Hohohohoooo så där ska man ju köra gräskloppare, att man inte tänkt på det tidigare!![]()
Snart åker vi!!! Ses i morgon bitti!![]()

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport