Kommer du till Malmby 29-30/5?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Kommer du till Malmby 29-30/5?

Ja!!
22
50%
Nej!!
9
20%
Vill men kan inte!!!
13
30%

Antal röster: 44

Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Härligt! Jag bjuder alla från norra Sverige (norr om Sundsvall) på en korv! Om det finns, förstås... :mhihi:
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Anders Toll skrev:Härligt! Jag bjuder alla från norra Sverige (norr om Sundsvall) på en korv! Om det finns, förstås... :mhihi:
LÅTER STABILT!!! *mums* :lol:

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Anders Toll skrev:Härligt! Jag bjuder alla från norra Sverige (norr om Sundsvall) på en korv! Om det finns, förstås... :mhihi:
Säg inte för mycke nu... Tänk om hela norra Sverige kommer :crazy:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Saab Filip skrev:
Ja men det blir väl inte så många korvar ändå? :wink: :mhihi: :saythat:

:hide:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Daniel Magnusson skrev:
Saab Filip skrev:
Ja men det blir väl inte så många korvar ändå? :wink: :mhihi: :saythat:

:hide:
Passa Dig så de inte tar med alla renar till konbanan... det är ju så vi norrlänningar får förarträning, året runt :mhihi:
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

André skrev: Passa Dig så de inte tar med alla renar till konbanan... det är ju så vi norrlänningar får förarträning, året runt :mhihi:
Haha... Ja det är konbana på hög nivå när man minst anar det!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Saab Filip skrev:
André skrev: Passa Dig så de inte tar med alla renar till konbanan... det är ju så vi norrlänningar får förarträning, året runt :mhihi:
Haha... Ja det är konbana på hög nivå när man minst anar det!
Panik konbana kallas de! :mhihi:

Får vi från norr göra en konbana?? ;) Så ni får lära er att köra ordentligt. ;)

Jag har planerat en iaf, vad den heter bör man inte nämna högt men de blir en överraskning! :mhihi:

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

TurboNicke skrev:Får vi från norr göra en konbana?? ;) Så ni får lära er att köra ordentligt. ;)

Jag har planerat en iaf, vad den heter bör man inte nämna högt men de blir en överraskning! :mhihi:

Adios! 8)
Nä det får ni inte! :D

Jag har redan konstruerat en bana som är elak mot övermotoriserade framhjulsdrivna bilar med taskig balans :mhihi:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Saab Filip skrev:Säg inte för mycke nu... Tänk om hela norra Sverige kommer :crazy:
:-)

Attitude har alltid billiga korvar. :-)

Dessutom kommer jag inte förrän på söndagen. :wink:
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Daniel Magnusson skrev:
TurboNicke skrev:Får vi från norr göra en konbana?? ;) Så ni får lära er att köra ordentligt. ;)

Adios! 8)
Nä det får ni inte! :D

Jag har redan konstruerat en bana som är elak mot övermotoriserade framhjulsdrivna bilar med taskig balans :mhihi:
Fille, ta det lugnt i vändningen är det enda jag säger...
Den blir inte snäll enligt uppgift ;)

För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?

Bild
Wackt
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Wackt »

André skrev:För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?
Tror nog inte den här vändningen favoriserar bakhjulsdrivet mer än en enkel vändkon, som är det andra alternativet. En vanlig vändkon är också svår med framhjuldrift, det bara plöjer. Tror nog till och med att denna är lättare.

Så tagga ner lite och ta inte allt som Daniel säger på fullt allvar.... :wink:

Detta kommer bli kalas kul !!!
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

André skrev: För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?
Tanken med att göra en sånhär knepig bana är ju att jämna ut skillnader som ligger i bilarna. En klurig bana gör att det inte spelar nån större roll om man har en snabb eller långsam bil, det ligger mer hos föraren då.
Och det är ju det vi vill åt...

Kommer bli kul o spännande detta!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

André skrev: För övrigt borde det väl kännas mer motiverande att göra en bana som är hyfsat jämlik oavsett bilmodell alt. lite svårare för de med bakhjulsdrift. Att knepa till det lite extra för de som kör framhjulsdrivet är ju bara fånigheter i mina ögon... Men men... en del kanske finner det lustigt?!?
Ta inget jag säger på allvar :mhihi:
Retas bara med Nicke och hans SAABfantasier :wink:

Det är absolut så att denna vändningen är lättare för en framhjulsdriven bil än en vanlig vändkon. Man tappar ju inte så mycket fart vilket annars är problemet.

Banan kommer vara så att man får flyt och där det svåra är att få med sig farten genom de olika partierna. Då spelar det ju ingen roll att man har felhjulsdrift :D

Ni kommer att bli nöjda tror jag.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

BMW Samuel skrev:Och det är ju det vi vill åt...

Kommer bli kul o spännande detta!
Jaa!

Hoppas det blir samma kanbana på söndagen. Känns ju som om man missar det roliga på lördagen. Men men, det är förresten en Attitudare från Umeå som ska gifta sig på lördagen, Daniel B, han har varit med i Åmsele och på skoterträffen. Kör en svart BMW 5-serien.

Så jag har giltigt skäl att vara borta. :mhihi:
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Jag är lugn... det var en del ironi i mitt inlägg också ;)

Trist att jag inte kan komma, det hade verkligen varit skoj :(
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Är laddad inför helgen... :hyper:

Bild`

:roll:

ska nog gå ut och fortsätta nu... :D
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Du är ju dummare i huve´t än jag trodde

:thumbsup2
Marcus Marklund

www.millway.se
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Hohohohoooo så där ska man ju köra gräskloppare, att man inte tänkt på det tidigare! :D

Men allvarligt, kommer vi inte att köra den "vaniga" SS banan något? Skulle va så kul att få testa på den, har nämligen aldrig kört hela den pga plattsbrist. Kan va kul å se vad man får för tid på en sådan!

Snart åker vi!!! Ses i morgon bitti! :D :D
Bild
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

Daniel Magnusson skrev:Är laddad inför helgen... :hyper:

Bild`

:roll:

ska nog gå ut och fortsätta nu... :D
Sänk klipparen lite mer så går den nog stadigare :mhihi:
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Saab Filip skrev:Hohohohoooo så där ska man ju köra gräskloppare, att man inte tänkt på det tidigare! :D

Men allvarligt, kommer vi inte att köra den "vaniga" SS banan något? Skulle va så kul att få testa på den, har nämligen aldrig kört hela den pga plattsbrist. Kan va kul å se vad man får för tid på en sådan!

Snart åker vi!!! Ses i morgon bitti! :D :D
Om det är Bilsports SuperStage du menar så är det pga att den premierar hästkraftsstinna bakhjulsdrivna bilar. Och det vill ni ju inte :)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Skriv svar