Opel Kadett GT/E

Annonsera efter bilar och tillbehör.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Temmen
Postare

Opel Kadett GT/E

Inlägg av Temmen »

Hej alla! Ny på forumet. Visst finns det GT/E. Till salu = Sällsynt i sverige. Vet om en tom kaross + axlar med papper. Den första har jag för mig kom med 1900 sedemera 2,0i och jag har för mig att 2,0:an kom ut med 110 hk. Bakdelen är identisk med kadett C 1,6(lika ascona/manta A) vilken annars inte fanns alls i sverige men väl i norge. Är du riktigt sugen så finns det en hel del coupe GT/E i norge. Om jag inte minns fel så är det bromstrummor bak, styrspindel, nedre bärarm, fjädrar, styrstag, stötdämpare och krängningshämmare som skiljer från den vanliga 1,2S och 2,0 GT/E.
Har jag fel eller missat ngt är jag ledsen.....
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

är helt klart intresserad.. vart finns den, om den finns kvar? Pris? skick?
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95

Temmen
Postare

Ang kadett coupe kaross

Inlägg av Temmen »

Ja, jo hör av dig till thomas.tengvall@anza.se så ska du få hela historien om var den står och hur du "bör" lägga fram köpet(orginal renoveringskille).......Karossen är helt ren...dubbelplåten i bak hade tagit stryk av tiden men detta verkade vara allt. Papper har jag för mig finns...annars länkar jag över den möjligheten oxå.

MVH
TT
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

vänta lite nu... thomas tengvall... låter mycket bekant... han var min chef på kongsberg i mullsjö för nåt år sen... är det han som sitter och trycker på bilen?
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88

Temmen
Postare

Inlägg av Temmen »

Jo du, det är det!!
Hoppas att allt är bra!
Kör numer VW diesel......och opel!!!
Behöver du måla om så är jag rätt person....sitter som tekniker på ANZA(måleriverktyg) nu för tiden. Hade en rätt så rejäl sammanstötning med mina chefer på KA som resulterade i att jag sa upp mig.
Hittade GTE karossen när jag letade objekt till busbil.....
Kör en kadett C sedan som slit och släng(till salu).
Slisk racing...?? Kan det vara så att ni planerar volvo + kadett = kul?

TT
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

hmm.. jag är nog lite seg i huvvet, men jag får fortfarande inte ihop det här.. är det du (temmen) som är Tengvall? eller är det han som säljer biln? :unhappy2:

Har haft lite planer på att stoppa ner en volvo b23 i kadetten, men har lagt ner de tankarna lite.. Är numera inne på rekord 2,2.. kan nog bli bra blås i den lille stackaren med en sånn också, med lite godis och smide i motorn. fast den optimala karossen är ju naturligtvis en coupé. Och ännu tuffare är det ju med GT/E. lite orginal-sleeper då...
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88

Temmen
Postare

Inlägg av Temmen »

Ja, jo temmen och tengvall är samma person. Har ingen koll på vad jag skriver för namn.......
Coupe'n hittade jag när jag, precis som du, letade objekt till 2,2 liter i en liten kadett. Herren som äger bilen(coupe'n) var inte villig att sälja till ett busbygge......men väl till orginal.
Har kommit på lite andra tankar och ska sälja min kadett sedan till fördel för ascona B. Sprang på en 16V + omega A låda och det ville inte Adam Opel gå med på i en kadett C så det får bli ascona istället.
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

Ok, nu är jag med.
Det är alltså "Chefen" jag talar med :bow:

Så din kadett är till salu? Hur är den då, och vad talar vi om för summor?

Hur går det med turbo-passaten då?
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88

Temmen
Postare

Inlägg av Temmen »

Måndag morgon och kadetten såldes i helgen....
"Turbo-passaten" mättes upp till 242 hp på hjulen....sen sålde jag den.
Ett hopkok av S3 delar, hybrid turbo osv...
Den gick bra det sista.
Köpte en likadan med 1,9 TDI motor istället(brorsan förklarade fördelarna). Den börjar gå riktigt bra den med. Det går att ladda nästan hur mkt som helst......
Ska ner till GBG och testa om det funkar med en "piggy back" till styrningen.
Funkar 245:an fortfarande eller är motorn ett minne blott?

GT/E karossen finns kvar men är nog inte så billig.......
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

Aha.. så det blev diesel... jo, det funkar säkert det också... Min far har ju en passat-diesel också. med 110Hk-motorn. Men den har börjat gå väldigt skummt. Turbon laddar bara i ett par sek. när man trycker på gasen. Sen slutar den ladda = inget ork alls. Om man bara håller plattan i bott, så orkar den upp i ca 120Km/h, men om man lurar den lite genom att "pumpgasa" så går det komma upp i 150. Väldigt skummt. Du har ingen aning om vad det kan vara?

Det här med räserkadett har dock lägre prioritet än volvobygget, så om inte GT/E'n är billig, så får det nog va..

245'an är skrotad, men motorn "lever kvar". Om plånboken tillåter så skickas den snart iväg för uppborrning till 2,3l (det är 2,1l nu). En ny turbo av modell större har införskaffats. Och lite krökta stakar måste bytas också ;)
Motorn kommer att hamna i den gamla Gt'n som jag hade när jag började på kongsberg.. förhoppningsvis blir det klart denna sommaren...

men men.. får de hur det blir.. det står ju en trötter 740 i garaget också.. men den är snart färdig, och då blir det vansinnesskruvning med Gt'n..
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88

Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Hjerpe skrev:Aha.. så det blev diesel... jo, det funkar säkert det också... Min far har ju en passat-diesel också. med 110Hk-motorn. Men den har börjat gå väldigt skummt. Turbon laddar bara i ett par sek. när man trycker på gasen. Sen slutar den ladda = inget ork alls. Om man bara håller plattan i bott, så orkar den upp i ca 120Km/h, men om man lurar den lite genom att "pumpgasa" så går det komma upp i 150. Väldigt skummt. Du har ingen aning om vad det kan vara?
Kolla upp luftmassemätaren. Det är ett standard-fel på den tdi-motorn.

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

ok.. ska säga till han det..
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06