Körning utan nummerplåt
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Körning utan nummerplåt
Åkte hem från Jönköping inatt och tröttnade snabbt på alla hastighetskameror. Jag stannade bilen vid vägkanten, letade upp en skruvmejsel och gav mig ut i natten... Två minuter senare satt jag åter i bilen med nummerplåten i passagerarsätet, sen var det bara att åka. Hemma i garaget så kom nummerplåten åter på plats igen...
Tänkte kolla om det är fler än jag som gjort samma sak, eller om alla här är väldigt laglydiga?
Tänkte kolla om det är fler än jag som gjort samma sak, eller om alla här är väldigt laglydiga?
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com
Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?
http://www.ekeroos.se
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag kryssade i alltid även om det inte alltid är så.
Porschen och M3an körde jag utan skylt (eller olaglig skylt) fram stora delar av dess innehav.
Fäller alltid ner solskyddet.
Har testat alla kameror mellan Borås och Ulrisehamn med importskyltar. Det gick bra.
Fast nu kör jag inte för fort längre. Det är dumt.
Porschen och M3an körde jag utan skylt (eller olaglig skylt) fram stora delar av dess innehav.
Fäller alltid ner solskyddet.
Har testat alla kameror mellan Borås och Ulrisehamn med importskyltar. Det gick bra.
Fast nu kör jag inte för fort längre. Det är dumt.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Daniel Magnusson skrev:Fast nu kör jag inte för fort längre. Det är dumt.
HAHA!!!!
Så där säger vi alla.. håller sällan så värst länge.. allt som krävs är nån som börjar lattja med en på vägen.. då åker varvräknarn upp o trean i o sen så..
Har väl kanske hänt nån gång med skylten..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Jag vet inte om det ärändrat ännu men det är på förslag att ägaren till bilen ska bli skylldig att tala om vem som kört vid ett visst tillfälle eller ta smällen själv!?!Ando Skrivet: Mån Maj 10, 2004 12:47 pm Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Oj, vad osmidigt?
Vore det inte lättare att skymma ansiktet med sol-skyddet istället?
Då måte man oskyllta eller falskskyllta för att klara sig. Eller så gör man som Svensson och tvärnitar strax innan varje kamera!!!
Hus, kombi och barn..när ska jag bli vuxen då?
Har hört det också, men lagförslaget gick inte igenom av någon anledning. Dom har så i många andra länder i Europa.adj skrev:Jag vet inte om det ärändrat ännu men det är på förslag att ägaren till bilen ska bli skylldig att tala om vem som kört vid ett visst tillfälle eller ta smällen själv!?!Ando Skrivet: Mån Maj 10, 2004 12:47 pm Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Oj, vad osmidigt?
Vore det inte lättare att skymma ansiktet med sol-skyddet istället?
Då måte man oskyllta eller falskskyllta för att klara sig. Eller så gör man som Svensson och tvärnitar strax innan varje kamera!!!
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
-
- Legend!
En kompis ringde aftonbladet i förrgår och bad dem reda ut vad som egentligen gäller med de här med kamerorna osv för ingen verkar ju veta precis. Får väl se om de kan göra nåt vettigt.. Vore ju kul med nåt intressant istället för att bigbrother rebekah vill gifta sig.. eller nåt sånt..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Har faktiskt funderat ett antal gånger på den lösningen men har ej kommit till skott ännu. Då har du ju fördelen att du sliter av plåtarma när du parkerar också så kan du ej få någon P-Bot...Biiiver skrev:grabbar, ni MÅSTE prova att sätta dit plåten med bred kardborreband. de är ruggigt bra.....!
<B>Marcus Ekeroos</B>