Vaxa oxiderad röd lack, hur?!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Vaxa oxiderad röd lack, hur?!
Jag gav mig på att vaxa en _hårt_ oxiderad lack igår, motorhuven på min röda golf. Och aldrig, ALDRIG mer röd bil. Tråkigare jobb får man leta efter.
Men nu är den allafall gjord, bara resten kvar, och taket är i lika dåligt skick.
Är det någon som har tips på vad man ska ha för rubbing för att slippa rubba > 5 ggr för att ge resultat? Igår använde jag både hagmans och sonax, sonax var bättre men det var ändå inte klockrent.
Men nu är den allafall gjord, bara resten kvar, och taket är i lika dåligt skick.
Är det någon som har tips på vad man ska ha för rubbing för att slippa rubba > 5 ggr för att ge resultat? Igår använde jag både hagmans och sonax, sonax var bättre men det var ändå inte klockrent.
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
Re: Vaxa oxiderad röd lack, hur?!
Autosmarts Take Off. Behöver du dessutom inte torka bort innan du kör på vaxet.samuel skrev:Jag gav mig på att vaxa en _hårt_ oxiderad lack igår, motorhuven på min röda golf. Och aldrig, ALDRIG mer röd bil. Tråkigare jobb får man leta efter.
-
- Legend!
http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=2372
Det finns fler inlägg om detta ämne. Men de hittar jag inte nu.
Det finns fler inlägg om detta ämne. Men de hittar jag inte nu.
-
- Legend!
Var inne på autosmarts hemsida nu och såg att de rekommenderade "Buffer 2000" till svårt oxiderade ytor, är det någon som har erfarenhet av detta?
http://www.smartab.com/fragorbilvard.htm
http://www.smartab.com/fragorbilvard.htm
Har ingen vettig maskin tyvärr, har två 300kr maskiner men det är 10ggr mer effektivt att göra för hand än att använda dem, annars gör jag fel...DanneT16 skrev:Annars brukar ju en maskinpolerning och avslutande vaxning göra susen.
Ska man lägga på eller ta av rubbing med maskinen? Jag kanske har missat nått viktigt :)
Okej, igår var jag då på micro igen, de hade inte varken Take Off eller Buffer 2000. However, jag köpte allafall en flaska riktigt rubbing från sonax (den förra var tydligen för metalliclacker) plus en väldigt vettig polermaskin med två huvuden. Den kan jag rekommendera starkt! Det var dessutom extrapris på den nu (799 isf för 995).
Och sen har jag kommit på att rubbing och vax läggs på med maskin, inte tas av :) Då blir det bra.
Och sen har jag kommit på att rubbing och vax läggs på med maskin, inte tas av :) Då blir det bra.