Åmsele flygfält 8 Maj

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Åmsele flygfält 8 Maj

Inlägg av Fibban »

Snart är det dags för träff!!
Lördagen den 8 Maj smäller det! Vi kommer att köra Superstage (Konbanekörning) och 402m (man mot man) på Åmsele flygfält som ligger 7-8mil väster om Umeå.

I år kommer det att finna lite aktiviteter för er som inte kör.
Men ni får gärna ta med er egna aktiveringssaker som vi kan ha kul tillsammans med.
Medtag fika, något att grilla och ett glatt humör! Grill kommer att finnas. Det kommer även att finnas massor med klubbprylar, så glöm nu inte plånboken, jamen ni behöver ju körkortet för att köra :mhihi:

Vid körning på flygfältet är det hjälmkrav så glöm inte hjälm. Har du ingen så löser vi det.

TNT (Team Norrland Turbo) kommer även att följa med oss och delta under dagen. Här kan ni se mer om dom.
http://www.teamnorrlandturbo.com/

Uppsamlingsplats finns vid SJ parkeringen i Umeå. Avfärd kl 09.00
10.00 träffas vi på Åmsele flygfält.

Hoppas på att så många som möjligt kommer. Bjud med dig kompisen, tjejen, killen och hela familjen! Din Pappa är säkert sugen på att lufta familje kärran! :)

För mer info, ring Filip 073-6401890 eller Nicklas 070-2403693

MVH Filip & Nicke @ Attitude Norr
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
André
Megapostare!

Re: Åmsele flygfält 8 Maj

Inlägg av André »

Saab Filip skrev:Snart är det dags för träff!!
Lördagen den 8 Maj smäller det! Vi kommer att köra Superstage (Konbanekörning) och 402m (man mot man) på Åmsele flygfält som ligger 7-8mil väster om Umeå.

Uppsamlingsplats finns vid SJ parkeringen i Umeå. Avfärd kl 09.00
10.00 träffas vi på Åmsele flygfält.
Jag tror minsann att det kan bli lite väl tajt att åka 9 och vara framme 10...
Klubben skall väl inte uppmuntra körning som leder till hastighetsböter :D

Det är ~10mil till Åmsele från Ume'

Undertecknad räknar med att komma, får se om jag har med mig en eller två bilar till 8)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Nä lite tight kan det bli! Men då får vi helt enkelt bli lite sena till Åmsele! Kul om du kommer André! Ladda gärna batteriet till kameran... Du kasnke lyckas få med en avkörning i år! Inte för att jag hoppas på att jag skall köra av, men man vet ju aldrig :ferrari:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Saab Filip skrev:Nä lite tight kan det bli! Men då får vi helt enkelt bli lite sena till Åmsele! Kul om du kommer André! Ladda gärna batteriet till kameran... Du kasnke lyckas få med en avkörning i år! Inte för att jag hoppas på att jag skall köra av, men man vet ju aldrig :ferrari:
Vad gäller batterier så kommer jag bestämt att lämna DV-kameran från ifjol "hemma"... Skall försöka få med mig en annan bättre istället :)

Det kommer vad jag vet en rätt så fin Audi A4 1.8T på träffen... Silvrig med lite chip, DVD och 19"... Du får akta Dig så inte "ågren" slår till över att du konverterade till SAAB :mhihi:
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

André skrev:Det kommer vad jag vet en rätt så fin Audi A4 1.8T på träffen... Silvrig med lite chip, DVD och 19"... Du får akta Dig så inte "ågren" slår till över att du konverterade till SAAB :mhihi:
OK.. fint! Ågren, vem är det? Någon bil man kanske sett? Tror vi kommer bli en hel del som kommer! Ska iaf se om man kan lyckas putsa förra årets tid på konbanan till i år! Men har ju lite mer pulver nu, men väghållningen är ju tyvärr inte den samma i Saaben..
Bild
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Saab Filip skrev:OK.. fint! Ågren, vem är det? Någon bil man kanske sett?
Jag brukar kalla honom "ånger".

:wink:
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Anders Toll skrev:
Saab Filip skrev:OK.. fint! Ågren, vem är det? Någon bil man kanske sett?
Jag brukar kalla honom "ånger".

:wink:
haha... :uglylol:
Bild
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jag är nog utan bil där... Dock... =/ Men till Malmby ska väl nåt finnas iaf, de lär visa sig! hejpåer!

Adjö... 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Vi kommer nog få se flera olika typer av race! :lol:
Hoppas ni Ö-vikare kommer i år me, men ta med er bilarna... :P
Bild
Bild
K-Mart
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av K-Mart »

nu är sakerna grejjade grabbar.. bokade både kameran å grillen me kyrkan.. björne sa att de va ingen som velat ha den den 8:e så ja sa att då vill vi få låna grejjerna! så om du andre har me din kamera så ha vi två nu =) sliter no me stativet åxå.. =)
//Martin Staffan
Ringarna sitter bra i fronten..
http://www.garaget.org/?car=26516
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Kalas Martin!! He ska bli gött me korv!! :namnam:
Då gäller det bara att ha tig i ett släp att ha grillen på!
Bild
André
Megapostare!

Inlägg av André »

K-Mart skrev:nu är sakerna grejjade grabbar.. bokade både kameran å grillen me kyrkan.. björne sa att de va ingen som velat ha den den 8:e så ja sa att då vill vi få låna grejjerna! så om du andre har me din kamera så ha vi två nu =) sliter no me stativet åxå.. =)
Kanon! Dock, jag äger ingen filmkamera, de två som ligger på mitt skrivbord i skrivande stund är lånade :)

Vad kör Du med för något? DV?
Kjellman
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Kjellman »

Så Djuriskt peppad på att fara åt åmsele faktiskt!!!
Ska se Fille ifall jag får med mig nå grejer upp för aktiviteter...hoppas då på att det fixar sig!
Ska bli härligt att få piska orginal 360:tin biln som jag verkligen avskyr!!

aja Vi ses på banan grabbar/tjejer
Gti Mange
Superpostare!

wrooom!!!

Inlägg av Gti Mange »

Jag är grymt sugen :drive: att plåga goffe på flygfältet. Hoppas man kan förbättra tiderna från i fjol. Var hemma hos peter i kväll och slet ut allt från kuppen på 518, och då menar jag allt hi hi. (nästan)
:laugh4: Övikare hoppas få se en S14 på banan!
Passatägare!!
Opel kadettägare!!
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

JAG ÄR GLAD!!!! :banana: :dance: :jaaaa:

Bilen ska nog bli klar innan Åmsele, sen är de bara att sätta igång o åka 50mil INNAN Åmsele så man kan åka lite hårdare där uppe... 8) 8)

Nu måste vi bara se till att dagen blir lyckad, kommer för övrigt va rätt många trimmade Saabar där, eller Saabar sådär bara... 8)

Adjö! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
André
Megapostare!

Inlägg av André »

TurboNicke skrev:JAG ÄR GLAD!!!! :banana: :dance: :jaaaa:

Bilen ska nog bli klar innan Åmsele, sen är de bara att sätta igång o åka 50mil INNAN Åmsele så man kan åka lite hårdare där uppe... 8) 8)

Nu måste vi bara se till att dagen blir lyckad, kommer för övrigt va rätt många trimmade Saabar där, eller Saabar sådär bara... 8)

Adjö! 8)

Härligt jobbat Nicke 8)
K-Mart
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av K-Mart »

happ då äre bara en vecka kvar tills de smäller.. tror de kommer bli skitskojj.. men va gör ja då? sitter ifjollträsk å laddar?

vi får väl se va den uppladdningen gör på tiderna *ler*

föressten hjälmar kommer de finnas att få låna? ja äger nämligen ingen...
//Martin Staffan
Ringarna sitter bra i fronten..
http://www.garaget.org/?car=26516
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Min gamla hjälm kommer att finnas till utlåning, men det är bra om man kan ta med sig egen om man har!

Jag tror med att det kommer bli skitskojj! Men jag kommer få stressigt till veckan! Fick nämligen inte hem avgasystemet, sänkningen å några andra gosaker i dag, så då kan njag inte montera förren nästa vecka!
Bild
Zleepy
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zleepy »

Ja pojkar...
Det här kommer nog att bli bra ska ni se.
Ska bli kul med lite gasa. :drive: Synd bara att dämparna är slut.. :what:

Få bara hem grejerna Nicke så ska vi nog få ihop ett... Å 50 mil är väl inget för dig... en raggar runda typ :mhihi:
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Zleepy skrev:Ja pojkar...
Det här kommer nog att bli bra ska ni se.
Ska bli kul med lite gasa. :drive: Synd bara att dämparna är slut.. :what:

Få bara hem grejerna Nicke så ska vi nog få ihop ett... Å 50 mil är väl inget för dig... en raggar runda typ :mhihi:
Jag tycker att vi svetsar din Saab stum Samuel, du ska ju ändå sälja... ;)

Dom där 50 milena kommer bli en plåga, får ju inte åka över 140km/h heller... De är ABSOLUT MAX FART!!! Men, man ska ju vara laglig så..

Adjö...

Ps. 1 maj = motorn lyfts ur... ds.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar